Inbouwdozen verwijderen voor het stucwerk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plunkett
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 16-08-2024
Wij hebben wat stopcontacten verplaatst is het slim om de oude dozen eruit te kappen voordat de stukadoor komt.Zal wel een rot klos zijn want die dingen zitten er diep en vast in.
Want hechting op dat kuntsof zal minde zijn neem ik aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WDNh2pmg0jwFqMQHfR9IroA2HPA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qyMuo59FGXUYipaD7cNp2Kwc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tFGDnSGb2PB61jJRD1X-ear2uk8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ostLOHcqMUBEOALV8emtZcjd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-06 15:16

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Ik ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Als ze niet meer nodig zijn zou ik ze weghalen.....

Maar ze hoeven er toch niet heel uit ?
Gewoon tussen de doos en de muur een schroevendraaier erin rammen en slopen die doos, komt er in stukken vast redelijk makkelijk uit.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:43
Met een beitel even op de wanden meppen heb je het grootste gedeelte er zo uit.
Vervolgens wat zandcement oid aanmaken gat op vullen en vervolgens voorstrijken en stucadoren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat zei de stukadoor?

Die dooddoener kan altijd nog. TS mag best vragen en oriënteren wat kan. Geef de volgende keer echt een inhoudelijk antwoord aub.

[ Voor 77% gewijzigd door tweakduke op 18-06-2021 19:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deWit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:47

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

Slopen en een kwak cement erin. Wel even bevochtigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plunkett

Ze zijn niet meer nodig inderdaad dus we gaan ze verder eruit slopen.

Zitten overigens goed vast hoor 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:52
dat dus

Zie mijn opmerking bij gequote post.

[ Voor 14% gewijzigd door tweakduke op 18-06-2021 19:37 ]

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 13:01
Ik heb deze dingen er ook wel eens uitgehaald, meestal zijn ze vastgezet met gips of iets dergelijks. Dus gewoon eruit meppen met een beitel. Daarna kan je het makkelijkste blokken gasbeton halen en die snel op maat zagen, en dat met gips/cement erin zetten. Op die manier maak je voor de stukadoor een redelijk gladde muur die hij direct af kan werken.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-06 10:53
Leuk dit soort comments, maar de vraag is of datgene wat de stucadoor zegt wel klopt. Zo heb ik allerlei verstopte inbouwdoosjes met doodlopende kabels en zelfs een los draad in de muur eruit getrokken waar voorheen over gestuuct is.
Of de prutser van een tegelaar die vond dat het CAP in de badkamer dichtgetegeld kon worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Wop
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-06 17:50
Gatver! Zie ik daar flexibele buizen! Daar krijg je spijt van als je ooit nog kabels wil trekken... Die fout heb ik ook gemaakt en krijg er echt niks meer door(of eruit...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plunkett
Mr.Wop schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 14:17:
Gatver! Zie ik daar flexibele buizen! Daar krijg je spijt van als je ooit nog kabels wil trekken... Die fout heb ik ook gemaakt en krijg er echt niks meer door(of eruit...).
Geen paniek!

Dat is een paar centimeter daarna heb ik gewone pvcbuis gebruikt deze flexibele buizen lopen van oorsprong al door de muur en plafonds en ga die niet helemaal eruit kappen uiteraard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-06 16:58

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Gewoon laten zitten, doe ik hier ook, stukadoor heeft ze gewoon mee-dichtgesmeerd hoor. Niets aan't handje :) Droogtijd is alleen langer op die plek dus je kan nog niet gelijk verven oid.

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Als je muur nu al wat verder uitsteekt dan de PVC behuizing, zou je het ook gewoon kunnen laten zitten.
Gaten dichtzetten met wat gips / cement en daar lekker over heen laten stuccen.

Als het wel uitsteekt, dan even weghalen wat je wegkrijgt en zorgen dat het minimaal gelijk is met de bestaande muur (maar beter om net iets meer weg te halen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-06 10:50
Eruit halen.
Hechting van het stucmiddel op kunststof is aanzienlijk minder.
Ook zitten ze dan nooit in de weg als je later nog eens gaten boort om iets op te hangen o.i.d.

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basilange
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-06 10:03
De buis zelf hoeft geen probleem te zijn, de manier waarop hij geplaatst is wel.

Trekveer, tape, siliconen spray, en natuurlijk dat de slang goed vast ligt met makkelijke bochten. De juiste techniek wil ook helpen, sommige mensen voelen aan de trekveer hoe ze moeten trekken, draaien etc.

Daarbij moet ik wel zeggen laatst op het werk 2 uur geprobeerd, timmerman gevraagd of hij morgen de muur wil uitzagen. Net voor 4 probeert mijn collega nog een laatste keer. Floep geen enkel probleem.

Soms heb je de juiste techniek nodig, maar dit was puur geluk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dragonfly83
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 13-06 23:28
Hierbij 3 opties:
Onnodig werk verrichten door ze eruit te halen.
Dichtpurren en gelijk met de wand afsnijden na drogen, vervolgens wand laten stucen.
Laten zitten, stukadoor doet een flinke dot gips erin, drogen duurt iets langer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rob Z
  • Laatst online: 13-06 17:53
Ook niet mijn favoriet, maar als het dan toch moet neem dan de flex van Pipelife en geen bouwmarkt meuk, en gebruik een frisse trekveer. Dat kost niet veel extra en scheelt aanzienlijk!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:28

Sharky

Skamn Dippy!

com2,1ghz schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 14:15:
[...]

Leuk dit soort comments, maar de vraag is of datgene wat de stucadoor zegt wel klopt. Zo heb ik allerlei verstopte inbouwdoosjes met doodlopende kabels en zelfs een los draad in de muur eruit getrokken waar voorheen over gestuuct is.
Of de prutser van een tegelaar die vond dat het CAP in de badkamer dichtgetegeld kon worden.
"Wat zei $persoon?" is sowieso een dooddoener die hier op GoT veel te vaak wordt gebruikt. Machtig irritant.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:17
Hier zijn de oude dozen (op aangeven van de stukadoor) opgevuld met wat kranten. Scheelt wel dat op die plekken sowieso niks aan de muur komt te hangen, dus mocht bij jou daar wel iets komen, vraag het dan even na aan de betreffende stukadoor..

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
plunkett schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 13:55:
Zal wel een rot klos zijn want die dingen zitten er diep en vast in.
Als je een SDS+ boormachine hebt, dan heb je ook meteen een breekhamer, voor een paar euro zo'n beitel halen en ff kappen. In een paar halen heb je ze er gewoon uit. Als je langer dan 5 minuten over een bakje doet, moet je niet tussen elk bakje een bakkie doen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steennnn
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-06 11:41
Bij mij kon ik de zwarte inbouwdozen makkelijk kapotslaan met een normale hamer. Vrij hard plastic dus knapt in vele stukjes uit elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-06 12:58
Ik heb ze er allemaal uitgesloopt. Gewoon met een hamer en breekijzer. Met een paar goede meppen een beetje ruimte eromheen maken en dan trek je hem er met een waterpomptang zo uit.
Daarna opvullen met een kwak MP75 of fix& finish. Stucadoor doet daarna de rest.

[ Voor 18% gewijzigd door Meester_J op 18-06-2021 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno !
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:45
Bij mij waren ze in het beton vastgezet en kostte het een kwartier per doos om ze er (in brokken) uit te krijgen. Ik zou ze dan lekker laten zitten en evt deels opvullen met pur/kranten om de droogtijd in te korten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Z
  • Laatst online: 13-06 17:53
steennnn schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 10:45:
Bij mij kon ik de zwarte inbouwdozen makkelijk kapotslaan met een normale hamer. Vrij hard plastic dus knapt in vele stukjes uit elkaar.
Geen idee of ze hebben bestaan, maar zijn die dan wellicht van Bakeliet geweest nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krijnemans
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-06 15:09
Dragonfly83 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 08:39:
Hierbij 3 opties:
Dichtpurren en gelijk met de wand afsnijden na drogen, vervolgens wand laten stucen.
Laten zitten, stukadoor doet een flinke dot gips erin, drogen duurt iets langer.
Over pur heen stucen zou ik dan weer nooit doen. Niet bepaald fijn als je later een gaatje wilt boren of als je iets er tegenaan laat vallen.

Meestal zijn de dozen er goed uit te halen zoals meerdere mensen hier al zeggen. Desnoods in een aantal stukken slaan. Dan een kwak mortel erin of een stuk steen met mortel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:32
Dragonfly83 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 08:39:
Hierbij 3 opties:
Waarbij je bij optie 2 nog een paar keer gaat godverren omdat je net op die plek een gaatje wil boren. Dit zijn nu typisch van die dingen die je gelijk goed moet doen omdat je er vroeg of laat toch een probleem mee gaat krijgen. Zoveel werk is dat verwijderen nu ook weer niet.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:35
TheGhostInc schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 10:44:
[...]

Als je een SDS+ boormachine hebt, dan heb je ook meteen een breekhamer, voor een paar euro zo'n beitel halen en ff kappen. In een paar halen heb je ze er gewoon uit. Als je langer dan 5 minuten over een bakje doet, moet je niet tussen elk bakje een bakkie doen. :+
...niet elke boormachine met SDS+ aansluiting heeft een beitelstand. De mijne kan prima boren, met of zonder hamer, maarbij beitelen wil je denk ik de draaifunctie 'uit' hebben en dat kan niet bij de mijne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marientjuh
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-05 17:02

Marientjuh

Fullstack developer

@redwing ligt eraan op welke hoogte het contact zit. Ik heb zelden schilderijen op 30cm hoogte zien hangen ;-) haha. Ik pur ze eigenlijk bijna altijd, scheelt tijd voor de stukadoor (en dus geld)

Respect begint waar eigen kunnen ophoudt! - Kinderkleding webshop van vrouwlief: coz-adore.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@plunkett Verwijderen, en repareren met cellenbeton mortel(Vul mortel)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:32
Marientjuh schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 13:33:
@redwing ligt eraan op welke hoogte het contact zit. Ik heb zelden schilderijen op 30cm hoogte zien hangen ;-) haha. Ik pur ze eigenlijk bijna altijd, scheelt tijd voor de stukadoor (en dus geld)
Ook op die hoogte moet je nog wel eens wat doen. Al is het maar bij een keer een nieuw stopcontactje bijplaatsen. En echt tijd kost het in geen van de gevallen. Als je er gewoon een schroevendraaier tussen zet heb je hem er zo uit, dan nog even wat mortel er in en je bent al klaar voor stuccen.

Naar mijn idee moet je dit soort dingen gewoon gelijk goed doen. Heb je er zelf geen profijt van dan is het wel de volgende bewoner.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:43

Part

Helemaal niets.....

Vergeet niet de muur in te smeren met een goede voorstrijk / primer bv betokontakt of stuc-primer.
Tevens de gaten waarde dozen hebben gezeten goed insmeren en deze dan pas vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:46

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topictitel duidelijker gemaakt :)

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Gewoon een dotje PUR. Je gaat toch geen gaten boren op stopcontact hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 06:01

MLLL

Palm Treo 650

Purschuim erin , droogt het ook sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 06:01

MLLL

Palm Treo 650

Anoniem: 39993 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 19:40:
Gewoon een dotje PUR. Je gaat toch geen gaten boren op stopcontact hoogte.
Precies dit :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06 04:35
Ik vind de genoemde opties van pur en kranten een stuk minder goed klinken. Pur wordt 3x zo groot dus dat wordt lastig inschatten dan wel achteraf snijden. Bovendien is het dan een zachte plek. Ook is PU reiniger niet echt lekker spul (irriteert de huid).

Ik heb dat soort dingen met roodband opgevuld. Dat is in een paar dagen droog. Een zak roodband van 25 KG haal je voor minder dan 10 euro in de bouwmarkt. Even een emmer pakken, poeder erbij, water erbij tot het een plakkerige pasta wordt. Dan even met de plantenspuit het gat nat spuiten zodat het hecht. Vervolgens netjes afstrijken en klaar. Hoeft niet eens glad want stucadoor gaat er overheen. Het liefst mag het niet uitsteken, maar het klinkt toch in dus dat zal wel goedkomen.

Dozen die ik moest vervangen heb ik stuk gemaakt met de elektrische beitelhamer (beitel stand op een SDS boormachine).

[ Voor 33% gewijzigd door sdk1985 op 18-06-2021 20:07 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-06 16:48
PURren inderdaad. Das het makkelijkst en t snelst..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

sdk1985 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 20:03:
Ik vind de genoemde opties van pur en kranten een stuk minder goed klinken. Pur wordt 3x zo groot dus dat wordt lastig inschatten dan wel achteraf snijden. Bovendien is het dan een zachte plek. Ook is PU reiniger niet echt lekker spul (irriteert de huid).

Ik heb dat soort dingen met roodband opgevuld. Dat is in een paar dagen droog. Een zak roodband van 25 KG haal je voor minder dan 10 euro in de bouwmarkt. Even een emmer pakken, poeder erbij, water erbij tot het een plakkerige pasta wordt. Dan even met de plantenspuit het gat nat spuiten zodat het hecht. Vervolgens netjes afstrijken en klaar. Hoeft niet eens glad want stucadoor gaat er overheen. Het liefst mag het niet uitsteken, maar het klinkt toch in dus dat zal wel goedkomen.

Dozen die ik moest vervangen heb ik stuk gemaakt met de elektrische beitelhamer (beitel stand op een SDS boormachine).
Kan ook. Maar met PUR ben je in 2 uurtjes klaar. Dotje PUR erin en 2 uur later even een mes erlangs. Doos kun je gewoon laten zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Purren is de snelle/beun oplossing.
Eruit halen en met cement dichtsmeren is de nette oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06 04:35
Had nog een fototje op tweakers staan toevallig:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nH20USd5QBuRKzZlpnJPaQrZxIc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hKNFvUScWbOto6uZ4zSbT6Rx.jpg?f=fotoalbum_large

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plunkett
Dank allen morgen gaan ze eruit better safe than sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:13
Beetje pur erin en klaar toch? Zonde om er een druppel zweet aan te verspillen, je ziet er straks niets meer van.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Pagina: 1