Maar ze hoeven er toch niet heel uit ?
Gewoon tussen de doos en de muur een schroevendraaier erin rammen en slopen die doos, komt er in stukken vast redelijk makkelijk uit.
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Vervolgens wat zandcement oid aanmaken gat op vullen en vervolgens voorstrijken en stucadoren.
Die dooddoener kan altijd nog. TS mag best vragen en oriënteren wat kan. Geef de volgende keer echt een inhoudelijk antwoord aub.
[ Voor 77% gewijzigd door tweakduke op 18-06-2021 19:35 ]
Ze zijn niet meer nodig inderdaad dus we gaan ze verder eruit slopen.
Zitten overigens goed vast hoor 😉
dat dusAikon schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 13:59:
Wat zei de stukadoor?
Zie mijn opmerking bij gequote post.
[ Voor 14% gewijzigd door tweakduke op 18-06-2021 19:37 ]
Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Leuk dit soort comments, maar de vraag is of datgene wat de stucadoor zegt wel klopt. Zo heb ik allerlei verstopte inbouwdoosjes met doodlopende kabels en zelfs een los draad in de muur eruit getrokken waar voorheen over gestuuct is.Aikon schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 13:59:
Wat zei de stukadoor?
Of de prutser van een tegelaar die vond dat het CAP in de badkamer dichtgetegeld kon worden.
Geen paniek!Mr.Wop schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 14:17:
Gatver! Zie ik daar flexibele buizen! Daar krijg je spijt van als je ooit nog kabels wil trekken... Die fout heb ik ook gemaakt en krijg er echt niks meer door(of eruit...).
Dat is een paar centimeter daarna heb ik gewone pvcbuis gebruikt deze flexibele buizen lopen van oorsprong al door de muur en plafonds en ga die niet helemaal eruit kappen uiteraard.
Professioneel Heftruck Syndroom
Gaten dichtzetten met wat gips / cement en daar lekker over heen laten stuccen.
Als het wel uitsteekt, dan even weghalen wat je wegkrijgt en zorgen dat het minimaal gelijk is met de bestaande muur (maar beter om net iets meer weg te halen).
Hechting van het stucmiddel op kunststof is aanzienlijk minder.
Ook zitten ze dan nooit in de weg als je later nog eens gaten boort om iets op te hangen o.i.d.
ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346
De buis zelf hoeft geen probleem te zijn, de manier waarop hij geplaatst is wel.Mr.Wop schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 14:17:
Gatver! Zie ik daar flexibele buizen! Daar krijg je spijt van als je ooit nog kabels wil trekken... Die fout heb ik ook gemaakt en krijg er echt niks meer door(of eruit...).
Trekveer, tape, siliconen spray, en natuurlijk dat de slang goed vast ligt met makkelijke bochten. De juiste techniek wil ook helpen, sommige mensen voelen aan de trekveer hoe ze moeten trekken, draaien etc.
Daarbij moet ik wel zeggen laatst op het werk 2 uur geprobeerd, timmerman gevraagd of hij morgen de muur wil uitzagen. Net voor 4 probeert mijn collega nog een laatste keer. Floep geen enkel probleem.
Soms heb je de juiste techniek nodig, maar dit was puur geluk.
Onnodig werk verrichten door ze eruit te halen.
Dichtpurren en gelijk met de wand afsnijden na drogen, vervolgens wand laten stucen.
Laten zitten, stukadoor doet een flinke dot gips erin, drogen duurt iets langer.
Ook niet mijn favoriet, maar als het dan toch moet neem dan de flex van Pipelife en geen bouwmarkt meuk, en gebruik een frisse trekveer. Dat kost niet veel extra en scheelt aanzienlijk!Mr.Wop schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 14:17:
"Wat zei $persoon?" is sowieso een dooddoener die hier op GoT veel te vaak wordt gebruikt. Machtig irritant.com2,1ghz schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 14:15:
[...]
Leuk dit soort comments, maar de vraag is of datgene wat de stucadoor zegt wel klopt. Zo heb ik allerlei verstopte inbouwdoosjes met doodlopende kabels en zelfs een los draad in de muur eruit getrokken waar voorheen over gestuuct is.
Of de prutser van een tegelaar die vond dat het CAP in de badkamer dichtgetegeld kon worden.
This too shall pass
When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..
Als je een SDS+ boormachine hebt, dan heb je ook meteen een breekhamer, voor een paar euro zo'n beitel halen en ff kappen. In een paar halen heb je ze er gewoon uit. Als je langer dan 5 minuten over een bakje doet, moet je niet tussen elk bakje een bakkie doen.plunkett schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 13:55:
Zal wel een rot klos zijn want die dingen zitten er diep en vast in.
Daarna opvullen met een kwak MP75 of fix& finish. Stucadoor doet daarna de rest.
[ Voor 18% gewijzigd door Meester_J op 18-06-2021 11:17 ]
Geen idee of ze hebben bestaan, maar zijn die dan wellicht van Bakeliet geweest nog?steennnn schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 10:45:
Bij mij kon ik de zwarte inbouwdozen makkelijk kapotslaan met een normale hamer. Vrij hard plastic dus knapt in vele stukjes uit elkaar.
Over pur heen stucen zou ik dan weer nooit doen. Niet bepaald fijn als je later een gaatje wilt boren of als je iets er tegenaan laat vallen.Dragonfly83 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 08:39:
Hierbij 3 opties:
Dichtpurren en gelijk met de wand afsnijden na drogen, vervolgens wand laten stucen.
Laten zitten, stukadoor doet een flinke dot gips erin, drogen duurt iets langer.
Meestal zijn de dozen er goed uit te halen zoals meerdere mensen hier al zeggen. Desnoods in een aantal stukken slaan. Dan een kwak mortel erin of een stuk steen met mortel.
Waarbij je bij optie 2 nog een paar keer gaat godverren omdat je net op die plek een gaatje wil boren. Dit zijn nu typisch van die dingen die je gelijk goed moet doen omdat je er vroeg of laat toch een probleem mee gaat krijgen. Zoveel werk is dat verwijderen nu ook weer niet.Dragonfly83 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 08:39:
Hierbij 3 opties:
[removed]
...niet elke boormachine met SDS+ aansluiting heeft een beitelstand. De mijne kan prima boren, met of zonder hamer, maarbij beitelen wil je denk ik de draaifunctie 'uit' hebben en dat kan niet bij de mijne.TheGhostInc schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 10:44:
[...]
Als je een SDS+ boormachine hebt, dan heb je ook meteen een breekhamer, voor een paar euro zo'n beitel halen en ff kappen. In een paar halen heb je ze er gewoon uit. Als je langer dan 5 minuten over een bakje doet, moet je niet tussen elk bakje een bakkie doen.
Respect begint waar eigen kunnen ophoudt! - Kinderkleding webshop van vrouwlief: coz-adore.nl
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Ook op die hoogte moet je nog wel eens wat doen. Al is het maar bij een keer een nieuw stopcontactje bijplaatsen. En echt tijd kost het in geen van de gevallen. Als je er gewoon een schroevendraaier tussen zet heb je hem er zo uit, dan nog even wat mortel er in en je bent al klaar voor stuccen.Marientjuh schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 13:33:
@redwing ligt eraan op welke hoogte het contact zit. Ik heb zelden schilderijen op 30cm hoogte zien hangen ;-) haha. Ik pur ze eigenlijk bijna altijd, scheelt tijd voor de stukadoor (en dus geld)
Naar mijn idee moet je dit soort dingen gewoon gelijk goed doen. Heb je er zelf geen profijt van dan is het wel de volgende bewoner.
[removed]
Tevens de gaten waarde dozen hebben gezeten goed insmeren en deze dan pas vullen.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 23:46
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Precies ditAnoniem: 39993 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 19:40:
Gewoon een dotje PUR. Je gaat toch geen gaten boren op stopcontact hoogte.
Ik heb dat soort dingen met roodband opgevuld. Dat is in een paar dagen droog. Een zak roodband van 25 KG haal je voor minder dan 10 euro in de bouwmarkt. Even een emmer pakken, poeder erbij, water erbij tot het een plakkerige pasta wordt. Dan even met de plantenspuit het gat nat spuiten zodat het hecht. Vervolgens netjes afstrijken en klaar. Hoeft niet eens glad want stucadoor gaat er overheen. Het liefst mag het niet uitsteken, maar het klinkt toch in dus dat zal wel goedkomen.
Dozen die ik moest vervangen heb ik stuk gemaakt met de elektrische beitelhamer (beitel stand op een SDS boormachine).
[ Voor 33% gewijzigd door sdk1985 op 18-06-2021 20:07 ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Anoniem: 39993
Kan ook. Maar met PUR ben je in 2 uurtjes klaar. Dotje PUR erin en 2 uur later even een mes erlangs. Doos kun je gewoon laten zitten.sdk1985 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 20:03:
Ik vind de genoemde opties van pur en kranten een stuk minder goed klinken. Pur wordt 3x zo groot dus dat wordt lastig inschatten dan wel achteraf snijden. Bovendien is het dan een zachte plek. Ook is PU reiniger niet echt lekker spul (irriteert de huid).
Ik heb dat soort dingen met roodband opgevuld. Dat is in een paar dagen droog. Een zak roodband van 25 KG haal je voor minder dan 10 euro in de bouwmarkt. Even een emmer pakken, poeder erbij, water erbij tot het een plakkerige pasta wordt. Dan even met de plantenspuit het gat nat spuiten zodat het hecht. Vervolgens netjes afstrijken en klaar. Hoeft niet eens glad want stucadoor gaat er overheen. Het liefst mag het niet uitsteken, maar het klinkt toch in dus dat zal wel goedkomen.
Dozen die ik moest vervangen heb ik stuk gemaakt met de elektrische beitelhamer (beitel stand op een SDS boormachine).
Eruit halen en met cement dichtsmeren is de nette oplossing.
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !