Dell XPS 15 9550 Battery Replacement

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redbaard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-07 11:54
Voor mijn XPS 15 9550 ben ik opzoek naar een nieuwe batterij omdat de huidige niet erg lang meer mee gaat. Nu zie ik verschil in Kwh en cells. Vroeg mij af of jullie een advies hebben?

https://www.laptopbattery...-9550-laptop-batterij.htm
https://www.123accu.nl/De...accu-huismerk-i30780.html
https://viadennis.nl/accu/dell/xps/15+9550/8000mah

Is een 6 cell atijd beter dan een 4 cell?
Kan ik makkeijk, zonder de laptop op te maken, zien wat er nu in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiets
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-07 13:00

Fiets

A.K.A. Bambi

Volgens mij heb ik dat weleens moeten doen (9550 uit 2016). Kreeg van Dell de batterij toen opgestuurd omdat de bestaande een klein risico had met dikker worden.

6-cell is vrijwel altijd een accu met meer kwh dan een 4-cell.

Met de service tag is er vrij veel te achterhalen van wat er allemaal in een laptop zit, mogelijk ook het typenummer van de batterij. Maar een XPS is makkelijk te openen, dus je kunt het ook daar vrij makkelijk zien.

Maar 2 DPC'ers op DHEP! Ahum, nu nog maar 0 aktieve leden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redbaard
Heb momenteel nog geen Torx T5 thuis liggen, vandaar dat ik opzoek was naar andere oplossing. Moet nog even langs de bouwmarkt.

Had ook in 2018 bericht gekregen dat ze hem gratis wilde vervangen maar het telefoontje dat ik kreeg was amper te verstaan en leek mij destijds een scam oid. De laptop is al wat ouder maar voldoet eigenlijk nog prima.

edit:
via service tag inderdaad:

Battery,Primary,84WHR,Vmware 6 Core Processor,Lithium, SIMPLO

[ Voor 12% gewijzigd door Redbaard op 17-06-2021 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:31
Je zult even uit moeten zoeken hoe groot je huidige batterij is. Er zijn wel tooltjes om specs van je batterij op te vragen. Het stond ook op de factuur, mocht je je XPS nieuw bij Dell hebben gekocht.
Ik heb voor mijn XPS 13 9350 een batterij via Amazon gekocht en dat is me goed bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-07 09:48

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Ik heb zelf ook de batterij in mijn 9550 vervangen een tijdje geleden. Je kan er eenvoudig bij en het is makkelijk om te doen.

Je hebt de 4 cell nodig als je ook gebruik maakt van een SATA HDD of SSD. Als je die niet gebruikt en alleen gebruik maakt van een m2 SSD, dan is er ruimte voor een 6 cell batterij.
In mijn laptop zat de 4 cell en SATA HDD. Ik heb er toen voor gekozen om de 6 cell batterij te nemen en de SATA HDD te verwijderen en alleen nog gebruik te maken van een m2 SSD.

Kortom zowel de 4 cell als de 6 cell batterij past in je laptop. De keuze is aan jou hoe je de ruimte die de laptop biedt wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redbaard
battery report gedraaid:
full charge capacity: 35.044 mWh
design capacity: 83.995 mWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiets
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-07 13:00

Fiets

A.K.A. Bambi

Redbaard schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 14:49:
battery report gedraaid:
full charge capacity: 35.044 mWh
design capacity: 83.995 mWh
Daar is niet zo veel van over! Heb je hem ondertussen vervangen?

Maar 2 DPC'ers op DHEP! Ahum, nu nog maar 0 aktieve leden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redbaard
Fiets schreef op maandag 21 juni 2021 @ 08:17:
[...]

Daar is niet zo veel van over! Heb je hem ondertussen vervangen?
Accu is besteld, helaas nog niet binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordje
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-07 17:10
Redbaard schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 13:06:
Heb momenteel nog geen Torx T5 thuis liggen, vandaar dat ik opzoek was naar andere oplossing. Moet nog even langs de bouwmarkt.

Had ook in 2018 bericht gekregen dat ze hem gratis wilde vervangen maar het telefoontje dat ik kreeg was amper te verstaan en leek mij destijds een scam oid. De laptop is al wat ouder maar voldoet eigenlijk nog prima.

edit:
via service tag inderdaad:

Battery,Primary,84WHR,Vmware 6 Core Processor,Lithium, SIMPLO
Die telefoontjes herinner ik me ook nog, zo'n gênante gewaarwording voor een bedrijf als Dell. Ik heb uiteindelijk een mailtje naar de serviceafdeling gedaan en die batterij gekregen. Zou je niet gewoon de gok wagen en aan Dell vragen of ze er alsnog eentje kunnen opsturen?
Pagina: 1