taakbalk mist 1 pixel in de breedte

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steelodude
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-02 09:59
Beste mede tweakers,

Sinds kort heb ik het probleem dat mijn taakbalk 1 pixel mist in de breedte van het scherm. De knop om terug te gaan naar het bureaublad gebruik ik redelijk vaak. Doordat de taakbalk 1 pixel mist kan ik niet meer helemaal in de hoek erop klikken. Ik kon hier zelf niks over vinden. Hebben jullie een idee hoe ik dit kan fixen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ICMRfbFiYM5RPfkMIY6baOvsMbc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Vam334wmcEfmvY7J5ACcsodT.png?f=user_large

Windows 10 Pro
21H1
19043.1052

Beste antwoord (via steelodude op 17-06-2021 12:00)

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
Sommige dingen lijken obvious, maar toch maar eens vragen:
Heb je de PC al eens volledig opnieuw gestart?

Dat je alleen de start knop ziet als je de taakbalk links/rechts zet suggereert dat de rest van de balk elders zichtbaar zou kunnen zijn. Als ik de taakbalk naar de linker- of rechterkant versleep dan krijg ik ook gewoon de klok te zien e.d.. Heb je meerdere schermen aangesloten? Zo ja, loskoppelen. Alleen uit staan is niet voldoende. Daarna nog eens herstarten.

Zijn die pixels aan de rechterkant op je plaatje onderdeel van je achtergrond? Als je een compleet rode achtergrond zou nemen, is die pixel rij dan rood?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JZX81_Drift
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 22-09 19:47

JZX81_Drift

No gods, only 4AGE

Taskbar unlocken, naar een andere zijde slepen en daarna terugzetten?

Raar dit, nog nooit gezien :P

Knutselt graag aan roestige achterwielaangedreven Japanse wrakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steelodude
JZX81_Drift schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:19:
Taskbar unlocken, naar een andere zijde slepen en daarna terugzetten?

Raar dit, nog nooit gezien :P
geprobeerd, heeft helaas niet geholpen. :-(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CorVus
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 14:15

CorVus

Aka Thumbass

Eerlijk gezegd geen idee, maar mogelijk als tip. Windows key + D
Lijkt me een stuk fijner dan telkens naar de rechter onder hoek te moeten.

I'm making a note here: "HUGE SUCCESS!!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JZX81_Drift
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 22-09 19:47

JZX81_Drift

No gods, only 4AGE

Gebruik je toevallig de display scaling optie op je laptop?

Knutselt graag aan roestige achterwielaangedreven Japanse wrakken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -MD-
Heb je dit ook als de taskbar aan de linker zijde staat (maar dan nog steeds in de hoek van de klok uiteraard)?
Heb je dit ook als de taskbar aan de bovenzijde staat (en dan ook aan de rechterkant natuurlijk)?
Heb je dit ook als de taskbar groter is gemaakt?
Heb je dit ook aan de gehele rechterzijde van je scherm als je bijv een venster full screen hebt?
Zie je je aanwijzer nog als je deze geheel rechts verticaal beweegt (normaal zie je dan nog de linker pixellijn van je pijltje).

Leuk probleem, tenzij je er last van hebt natuurlijk :)

[ Voor 13% gewijzigd door -MD- op 17-06-2021 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steelodude
-MD- schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:31:
Heb je dit ook als de taskbar aan de linker zijde staat (maar dan nog steeds in de hoek van de klok uiteraard)?
Heb je dit ook als de taskbar aan de bovenzijde staat (en dan ook aan de rechterkant natuurlijk)?
Heb je dit ook als de taskbar groter is gemaakt?
Heb je dit ook aan de gehele rechterzijde van je scherm als je bijv een venster full screen hebt?
Zie je je aanwijzer nog als je deze geheel rechts verticaal beweegt (normaal zie je dan nog de linker pixellijn van je pijltje).

Leuk probleem, tenzij je er last van hebt natuurlijk :)
- Boven houd ik ook de 1 px space
- Als ik de taakbalk links + rechts plaats krijg ik alleen de start button te zien. Setting of gaat dit ook niet goed?
- Scalen houd ik ook de 1 px space
- Fullscreen vensters vullen de pixel wel op, het is alleen de taakbalk die het niet doet
- Bij een muis scroll over worden de pixels wel opgevuld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11:28

Plainside

I browse when I'm at work

Het proces 'explorer.exe' al een keer herstart?
Gezien eerdere testen denk ik niet dat dit hem zal zijn, maar proberen waard toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steelodude
Plainside schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 11:48:
Het proces 'explorer.exe' al een keer herstart?
Gezien eerdere testen denk ik niet dat dit hem zal zijn, maar proberen waard toch?
Yes ook geprobeerd, geen effect. Ik heb nu ook even een taakbalk tweak tooltje erop gezet (Taskbarx) om te kijken of ik hier iets mee kan forceren. So far.. geen geluk.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• -MD-

Dat je alleen de start knop ziet als je de taakbalk links/rechts zet suggereert dat de rest van de balk elders zichtbaar zou kunnen zijn. Als ik de taakbalk naar de linker- of rechterkant versleep dan krijg ik ook gewoon de klok te zien e.d.. Heb je meerdere schermen aangesloten? Zo ja, loskoppelen. Alleen uit staan is niet voldoende. Daarna nog eens herstarten.

Zijn die pixels aan de rechterkant op je plaatje onderdeel van je achtergrond? Als je een compleet rode achtergrond zou nemen, is die pixel rij dan rood?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• steelodude
-MD- schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 11:55:

haha held. meerdere keren gereboot maar altijd met mijn externe monitor aangesloten. reboot zonder externe monitor aangesloten heeft het probleem verholpen. 8)7

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -MD-
Mooi dat het opgelost is. En vergeet deze tip niet. Kan even wennen zijn, maar je hebt niet voor niets twee handen. :)
CorVus schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:28:
Eerlijk gezegd geen idee, maar mogelijk als tip. Windows key + D
Lijkt me een stuk fijner dan telkens naar de rechter onder hoek te moeten.
Pagina: 1