Surface Pro 7 voor 977 euro of Surface Pro X voor ~ 600 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maulwurfje
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 27-07 14:25
Gisteren was ik in de Mediamarkt om een nieuwe laptop uit te zoeken. Niks speciaal voor hardware. Een vloeiende ervaring voor een tik doos is wat ik zoek. De keuze is na hands on gevallen op een Surface 2-1. De mobiliteit (2-1), 3:2 scherm en uitstraling zijn de primaire reden waarom de Surface line up in de smaak valt.

De keuze viel op Surface Pro 7 i5 256GB Nu zag ik met 50% korting ook een Surface Pro X 128GB (de eerste) voor minder dan 600 euro (laatste model, moest weg).

Ik kon op dat moment geen keuze maken. Het was rond sluitingstijd en ik kwam er ook om eerst te kijken. Maar is de Surface Pro X voor die prijs niet de betere keuze? Ik heb begrepen dat er een ARM chip inzit en Windows 10 tegenwoordig alle programma's x86-64 programma's via virtualisatie kan draaien?

Het voordeel van de Surface Pro X is dat het iets moderne behuizing met iets groter scherm. Lichter is. En volledig stil is. Al is de Surface Pro 7 dacht ik ook erg stil. De ervaring met de type covers is voor beide machines identiek neem ik aan?

Misschien is het apparaat vanavond al verkocht. Maar ik zou toch graag advies willen hebben. Bedankt.

Beste antwoord (via Maulwurfje op 17-06-2021 21:44)

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-10 10:58

Neus

www.zenaconsult.com

De X heeft een betere resolutie, een 4G modem, iets betere webcam.

Maar: er zit een SQ1 ARM processor in, met 32 bit x86 emulatie door Windows. Dat wil zeggen dat niet alle 64 bit x86 Windows software zonder meer draait. Standaardsoftware als MS Office, browsers etc werkt prima, maar als u specifieke software gebruikt, zou het kunnen dat het niet goed werkt.

Maar kost meer dan € 300 minder...

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-10 10:58

Neus

www.zenaconsult.com

De X heeft een betere resolutie, een 4G modem, iets betere webcam.

Maar: er zit een SQ1 ARM processor in, met 32 bit x86 emulatie door Windows. Dat wil zeggen dat niet alle 64 bit x86 Windows software zonder meer draait. Standaardsoftware als MS Office, browsers etc werkt prima, maar als u specifieke software gebruikt, zou het kunnen dat het niet goed werkt.

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maulwurfje
Neus schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:14:
Niet alleen de Surface Pro X was 580 euro. De Signature Keyboard + Slim Pen was ook 147 euro. Dus de volledige set nu voor slechts 727 euro. Een koopje voor een Surface tik machine _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:01
Tja, totdat je net die ene app nodig hebt die niet (goed) draait. Ik zie dat de 128GB versie van de surface pro 7 ook voor 699,- over de toonbank gaat, dan zou ik eigenlijk altijd voor die gaan! De i5 versie daarvan is ook fanless (en dus net zo stil).

Tot het moment dat MS gewoon garandeert dat alle applicaties werken zou ik gewoon voor x86 gaan.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maulwurfje
Ramon schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 21:53:
Tja, totdat je net die ene app nodig hebt die niet (goed) draait. Ik zie dat de 128GB versie van de surface pro 7 ook voor 699,- over de toonbank gaat, dan zou ik eigenlijk altijd voor die gaan! De i5 versie daarvan is ook fanless (en dus net zo stil).

Tot het moment dat MS gewoon garandeert dat alle applicaties werken zou ik gewoon voor x86 gaan.
Die is niet zwart 8)7 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:08
Volgens mij heb je je keus al gemaakt ;)

maar bedenk je goed, of je bereid bent om te investeren in een nieuwe structuur. i.t.t. apple, lijkt windows niet zo massaal over te gaan op ARM. wat mogelijk betekend, dat het nog wel even duurt voordat jouw laptop al je software goed draait.
Pagina: 1