[CAR] LP Filter subwoofer vraag

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessel0101
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 12:20
Mijn vraag;
Ik probeer te begrijpen wat de LP Filter op mijn subwoofer is, en wat de beste freq is. Als hij op 80hz staat, betekend dit dan dat hij alleen frequenties afspeelt boven de 80hz? of zie ik dit verkeerd? Ik heb een Alpine SWD-355 met ingebouwde Alpine versterker.

Wat is een goeie frequentie om de sub op te zetten? Ik houd wel van een punchy bass in m'n muziek. Hij staat nu op 80hz

Alvast bedankt :D

Beste antwoord (via Wessel0101 op 17-06-2021 10:08)

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Het is een Low Pass, dus juist láge tonen worden doorgelaten. Als je hem instelt op 80Hz wordt alles tót 80Hz doorgelaten en daarboven niet. Je subwoofer heeft een specificatie die aangeeft wat je maximale frequentie is, daar moet je sowieso onder blijven. De exacte instelling is afhankelijk van je subwoofer en je smaak.

(noot: 80Hz lijkt me een prima instelling, de standaard zit ergens tussen de 70 en 80)

[ Voor 24% gewijzigd door pagani op 17-06-2021 10:05 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Het is een Low Pass, dus juist láge tonen worden doorgelaten. Als je hem instelt op 80Hz wordt alles tót 80Hz doorgelaten en daarboven niet. Je subwoofer heeft een specificatie die aangeeft wat je maximale frequentie is, daar moet je sowieso onder blijven. De exacte instelling is afhankelijk van je subwoofer en je smaak.

(noot: 80Hz lijkt me een prima instelling, de standaard zit ergens tussen de 70 en 80)

[ Voor 24% gewijzigd door pagani op 17-06-2021 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Punch zit ongeveer tussen de 70 en 150 Hz. Dit gebied kan je wat versterker met de equalizer, als je een autoradio met parametrische equalizer hebt. Dat staat los van de kantelfrequentie van de subwoofer.