PC streamen naar Televisie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 05-06 12:53
Mijn vraag
Ik wil graag ook wat kunnen pc gamen op me tv die beneden staat. Ik kan natuurlijk een 2e pc kopen maar met de huidige prijzen valt dat nogal erg tegen, terwijl mijn main systeem gewoon super goed is dacht ik als ik het naar beneden kan streamen is het ook klaar.

Mijn situatie:
Pc staat op zolder (i7 6700K + 1080GTX + 32GB ram)
Alles in het huis is bekabeld internet cat6
Beneden staat de televisie LG55CX (Oled 55") 4K

Ik wil beneden dus gamen met toetsenbord en muis + een headset zodat ik op discord kan zitten.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb al beetje op internet gekeken maar wordt niet echt veel wijzer van er zijn wel wat oplossingen maar wil eigenlijk wel voordelig ongeveer 200-250 euro liefst goedkoper uiteraard. Maar mijn eisen zijn wel dat ik beneden 4K beelden kan krijgen op de TV als dat lukt 8)

Ik heb ook gekeken naar: https://moonlight-stream.org/

En ik heb de steamlink overwogen die heb ik thuis al liggen maar dan kan ik dus geen discord / teamspeak of minecraft op spelen natuurlijk. en volgens mij past daar ook geen toetsenbord / muis + headset op

Ik hoor graag of jullie mij verder kunnen helpen en de juiste oplossing kunnen vinden _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09:46
nvidia shield oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
maar hoe werkt dat met een nvidia shield? kan ik daar me toetsenbord etc en headset op aansluiten en gewoon mijn hele pc bedienen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:55
KevinSetz schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 09:12:

En ik heb de steamlink overwogen die heb ik thuis al liggen maar dan kan ik dus geen discord / teamspeak of minecraft op spelen natuurlijk. en volgens mij past daar ook geen toetsenbord / muis + headset op
Uh, dat doe ik gewoon met de steam link hoor? Gewoon big picture afsluiten en je krijgt je desktop te zien. Ik kijk er zelfs F1 mee (heb zelf geen tv abbo).

Ik heb het alleen nooit getest met headset, maar beneden bij mijn tv ligt gewoon een keyboard+muis. Die steam link heeft gewoon usb daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Laatst online: 09:46

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baakster
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11:29

Baakster

Dislectie enzo... succes!

SteamLink streamt maar in 1080P. Eis is 4K.

Voor films en series gebruik ik Plex. Software op PC en LG TV op het zelfde netwerk, is heul fijn!

Nvidia Shield is the way to go voor 4K.
Of een AOC kabel door je huis heentrekken :).

[ Voor 11% gewijzigd door Baakster op 17-06-2021 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvink
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-06 11:23
Check eens of je tv een app kan installeren genaamd SteamLink, niet het kastje zelf. Mijn samsung had deze en dat werkt helemaal prima. Kan zelfs gamen onder op mijn tv vanuit de pc boven. 4k lukt ook wel mits je netwerk/pc het aan kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baakster

Baakster

pvink schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 11:19:
Check eens of je tv een app kan installeren genaamd SteamLink, niet het kastje zelf. Mijn samsung had deze en dat werkt helemaal prima. Kan zelfs gamen onder op mijn tv vanuit de pc boven. 4k lukt ook wel mits je netwerk/pc het aan kan.
Bestaat niet voor LG helaas, alleen Samsung inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Baakster schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 11:17:
SteamLink streamt maar in 1080P. Eis is 4K.
4K streaming is al een flinke opgave, hoe wil je dat met een minimale lag gaan doen wat ook nog een beetje presteerd? Dat de TV 4K kan, betekend niet dat het in 4K moet. Ik denk echt dat 4K game streaming echt nog een stap te ver is en is ook iets wat de PC in kwestie niet trekken zal. Ik denk dat Steamlink icm Shield Ide AI Upscaling schijnt erg goed te werken) echt de way to go is voor @KevinSetz.
Voor films en series gebruik ik Plex. Software op PC en LG TV op het zelfde netwerk, is heul fijn!
Films en series streamen is wel even andere koek dan 4K games streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baakster

Baakster

CH4OS schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 11:25:
4K streaming is al een flinke opgave, hoe wil je dat met een minimale lag gaan doen wat ook nog een beetje presteerd? Dat de TV 4K kan, betekend niet dat het in 4K moet. Ik denk echt dat 4K game streaming echt nog een stap te ver is en is ook iets wat de PC in kwestie niet trekken zal. Ik denk dat Steamlink icm Shield Ide AI Upscaling schijnt erg goed te werken) echt de way to go is voor @KevinSetz.

Films en series streamen is wel even andere koek dan 4K games streamen.
Ik maak de eis niet dat deed @KevinSetz :) Maar ben het wel met je eens dat 4K Streaming wat hoog gegrepen is. Zeker voor een GTX1080.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

KevinSetz schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 09:12:
En ik heb de steamlink overwogen die heb ik thuis al liggen maar dan kan ik dus geen discord / teamspeak of minecraft op spelen natuurlijk. en volgens mij past daar ook geen toetsenbord / muis + headset op.
Met een nVidia Shield is de losse Steam Link (het kleine HDMI stickje) niet nodig, je installeert dan de SteamLink app op de Shield. Ook kan het 1080p middels de AI Upscaling (wel voor de nVidia Shield TV Pro) upscalen naar 4K. Hou er wel rekening mee, dat SteamLink alleen (goed) werkt met de Steam games. Games daarbuiten is volgens mij wat lastiger.

Bij Amazon zijn deze momenteel redelijk goedkoop te krijgen (50 euro goedkoper dan normaal momenteel). 4K met een GTX 1080 kun je in elk geval alleen met alle settings op low misschien net een 30-50FPS halen, als je dat ook nog eens wilt streamen, wordt je niet vrolijk(er) van, denk ik. Beste optie is dan die AI Upscaling te gebruiken van de Shield TV Pro. En ja, daar kan je ook peripherials zoals muis en toetsenbord op aansluiten.

[ Voor 35% gewijzigd door CH4OS op 17-06-2021 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
pvink schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 11:19:
Maar hoe sluit jij dan een toetsenbord / muis + headset en microfoon aan?

@CH4OS Ja ik wil best wel zo'n nvidia shield kopen maar moet eigenlijk wel zeker weten dat ik daar me toetsenbord + muis + headset en microfoon kan aansluiten en teamspeak kan op starten.

Ik heb ook gekeken naar een Intel Nuc die koop je 2e hands ook voor 200-300 euro compleet zal dat geen goede oplossing zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvink
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-06 11:23
KevinSetz schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 12:32:
[...]

@CH4OS Ja ik wil best wel zo'n nvidia shield kopen maar moet eigenlijk wel zeker weten dat ik daar me toetsenbord + muis + headset en microfoon kan aansluiten en teamspeak kan op starten.

Ik heb ook gekeken naar een Intel Nuc die koop je 2e hands ook voor 200-300 euro compleet zal dat geen goede oplossing zijn?
Ik heb een usb-dongle (8Bitdo) aangesloten op mijn TV en daar doet mijn controller het gewoon op. Muis+keyboard doet het via bluetooth van de tv.
Weet niet of dit werkt met een microfoon. Het bereik van een microfoon kan bij mijn pc wel door een verdieping heen en kan je met een dongle op je pc aansluiten? Headset kan je ook aansluiten op je TV via audio out

[ Voor 4% gewijzigd door pvink op 17-06-2021 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

KevinSetz schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 12:32:
De Shield heeft 2 USB-poorten en Bluetooth connectivity. :)
Of teamspeak voicechat dan werkt weet ik niet, daar heb ik geen ervaring mee. Ik heb enkel even pCARS 2 gespeeld met mijn X360-controller.
Een NUC of een Shield maakt dan weinig meer uit. Voordeel met de Shield is dat je ook gelijk een verdomd goede mediaspeler in huis haalt, waar je de NUC vooral zelf eerst moet instelleren en instellen.

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 17-06-2021 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
CH4OS schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 12:44:
[...]
De Shield heeft 2 USB-poorten en Bluetooth connectivity. :)

[...]
Of teamspeak voicechat dan werkt weet ik niet, daar heb ik geen ervaring mee. Ik heb enkel even pCARS 2 gespeeld met mijn X360-controller.

[...]
Een NUC of een Shield maakt dan weinig meer uit. Voordeel met de Shield is dat je ook gelijk een verdomd goede mediaspeler in huis haalt, waar je de NUC vooral zelf eerst moet instelleren en instellen.
En hoe zit het met non steam games / nvidia now? zoals minecraft in java? werkt dat dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@KevinSetz Met non-Steam games en nVidia Geforce Now heb ik geen ervaring.

[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 17-06-2021 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-06 21:15

heuveltje

KoelkastFilosoof

Je hebt ook kvm/extenders die letterlijk het signaal over een utp kabel doorzetten.
https://www.bol.com/nl/p/...0NLzg.2_9.10.ProductImage
Dan hoef je je niet druk te maken over welke platform wel of niet ondersteund word.

Alleen ervaring met een iets duurdere/professionelere variant.
Voor zover ik kon merken, introduceerde die geen nootwaardige vertraging of beeld verslechtering..
Maar ik heb er dan ook niet op gegamed.

[ Voor 12% gewijzigd door heuveltje op 17-06-2021 14:47 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:57
@KevinSetz @CH4OS Je kun in Steam non-steam games toevoegen. Dan kun je die ook gewoon opstarten met Steam Link.
Zelf heb ik een shield, maar gebruik het eigenlijk niet super veel, maar het kan en werkt gewoon goed. Zeker als je het middels een netwerkkabel op 1Gbit aan sluit zowel je pc als de Shield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
Arunia schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 14:49:
@KevinSetz @CH4OS Je kun in Steam non-steam games toevoegen. Dan kun je die ook gewoon opstarten met Steam Link.
Zelf heb ik een shield, maar gebruik het eigenlijk niet super veel, maar het kan en werkt gewoon goed. Zeker als je het middels een netwerkkabel op 1Gbit aan sluit zowel je pc als de Shield.
Dan is de keuze wel idd de nvidia shield maar me laatste vraag of ik een headset op kan aansluiten die met discord of teamspeak werkt blijft onduidelijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:57
Als Discord of teamspeak werkt op de Shield tegelijk met streamen. Maar dat denk ik eigenlijk niet. Zit volgens mij ook niet een aansluiting voor headsets op, of het is USB en dan kun je met een gevoede usb adapter wel aan de slag zodat je meer usb aansluitingen hebt.
https://www.reddit.com/r/...discord_onto_a_shield_tv/
Zo te zien wel dus. Tegelijk met gamen.

Even quote over aansluiten:
Discord works perfectly on Shield TV. I can voice chat with my friends in the Discord app while simultaneously playing Minecraft or using GameStream. I plug a pair of headphones into the Shield controller to chat, although my friends say the microphone built into the controller sounds good, too.

[ Voor 49% gewijzigd door Arunia op 17-06-2021 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DickvanMaurik
  • Laatst online: 07:20
Baakster schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 11:21:
[...]

Bestaat niet voor LG helaas, alleen Samsung inderdaad.
Klopt niet, de app is ook beschikbaar op mijn philips smart tv. Of ik heb een rare philips samsung smart tv :P
Pagina: 1