Toon posts:

Matrox G450 Dualhead niet wat ik hoopte

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
<voorwoord>
Search gedaan | Veel posts gevonden | geen antwoord op mijn vraag
</voorwoord>

<verhaal>
Ik werk met programma's als Flash, dreamweaver en photoshop. Hiervoor is het erg handig als je meerdere monitoren gebruikt. Ik had altijd een PC met een AGP kaart en dan een extra pci kaartje. Hierdoor krijg je zo'n mooie dubbele desktop... nlchandler tevreden *D
</verhaal>

<probleem>
Maar, nu heb ik een nieuwe PC gescored, puur voor DTP. Dus heb ik er een matrox ingestopt (heerlijk strak beeld btw :9~ En hij valt in mijn 3d programma's ook nog helemaal niet tegen)... dualhad... dus volledig in de veronderstelling dat dit precies hetzelfde zou zijn als in de eerdere situatie ... not :r
</probleem>

<selfdis>
|:( |:( |:( I agree... redelijk stom ;(
</selfdis>

<vraag>
Is er een manier hoe ik, gebruik makend van mijn matrox toch zo'n situatie krijgen als met 2 kaarten? :?
<vraag>

<samenvatting>
Matrox DualDisplay = 1 resolutie van 2000ennogwat bij 1024 over 2 schermen... maar met 2 kaarten heb je twee schermen (die je zelfs op andere resoluties kan zetten). :P
</samenvatting>

<slijm>
Bij voorbaat dank
</slijm>

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:48
Op vrijdag 17 augustus 2001 18:34 schreef nlchandler het volgende:

Is er een manier hoe ik, gebruik makend van mijn matrox toch zo'n situatie krijgen als met 2 kaarten? :?
Hhhm, als ik het goed begrijp is je probleem dat je vroeger 2 keer een desktop had en nu een uitgerekt desktop.

Matrox kan dit idd niet (wel clone, maar dan zijn beide desktops gelijk en dat wil je niet). Maar je kunt het énén programma links van je desktop zetten (monitor 1) en het andere rechts (monitor 2). Dan heb je toch in principe hetzelfde bereikt? Of begrijp ik je vraag nu niet helemaal? :?

Verwijderd

Topicstarter
Je begrijpt mijn vraag perfect... en dat is ook wat ik nu doe en aardig aan begin te wennen...

Het zijn kleine dingetjes die anders zijn nu... maar met die dualscreen instellingen kan je een heleboel ondervangen... alleen openen al mijn pop-ups nog precies op de grens van de 2 schermen .. lol .. maar dat vind ik ook wel...

Het antwoord heb ik, dank je, nu kan ik ophouden met zoeken :z

• connected
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 22:07

connected

tja daarnet deed ie nog :P

dit kan wel je moet ff bij het dualhead tabblad ff use separate resolutions for each display aanvinken.

als het goed is werkt alles prima (heb ik hier ook).

• PokkeNoise
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08-2023

PokkeNoise

leesbaar met bril

Welk OS ? zie in sig W2K
zit toch wel iets verschil tussen W98 en W2K aansturing van dualhead beeldscherm.
Ligt niet aan de G450 maar aan W2K.
Laatste Matrox drivers komen heel ver in W2K in het aansturen van de Dualhead.
Kijk eens op de matrox site of je de laatste versie hebt.

en anders nog een kaartje erbij? 3 schermen werkte wel leuk met TV eraan voor DIVX en 2 schermen om op te werken.

Maar je hebt gelijk over de beeldkwaliteit heb zelf een 450pro = 19"daimondtron pyama scherm :9~

? weet jij wat.

Verwijderd

Welk OS?

Draai hier:
win2k adv server
powerdesk: 6.32.011
software:5.52.010

En beide display's in een verschillende resolutie

• _FiReFoX_
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-06-2025
Op vrijdag 17 augustus 2001 18:34 schreef nlchandler het volgende:
<samenvatting>
Matrox DualDisplay = 1 resolutie van 2000ennogwat bij 1024 over 2 schermen... maar met 2 kaarten heb je twee schermen (die je zelfs op andere resoluties kan zetten). :P
</samenvatting>
Met de nieuwste drivers van matrox kan je beide beeldschermen op verschillende resoluties zetten <-- misschien handig om te weten?
Pagina: 1