Beste Tweakers,
Hopelijk kunnen jullie mij helpen. De vraag is simpel, alleen de uitwerking niet (voor mij althans)
Mijn vraag
...
Hoe maak ik een tabel/grafiek van mijn dagverbruik. Haal alle gegevens van mijn slimme meter en heb letterlijk mijn tellerstanden. Het enige wat ik hoef te doen is deze van elkaar af te trekken.
Tellerstand Dal 16-06 23:59 = 16485
Tellerstand Dal 16-06 0:00 = 16481
Dagverbruik = 4 kWh
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Voor het uitlezen gebruik ik een p1 kabel, verbonden aan mijn Rpi waar Openhabian op draait (OpenHab).
De data maak ik persistent met InfluxDB die Grafana gebruikt voor de data.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Heel het net afspeuren naar een oplossing, maar ik krijg het niet goed verwoord/gevonden via de normale zoekmethoden.
Hopelijk kunnen jullie mij helpen. De vraag is simpel, alleen de uitwerking niet (voor mij althans)
Mijn vraag
...
Hoe maak ik een tabel/grafiek van mijn dagverbruik. Haal alle gegevens van mijn slimme meter en heb letterlijk mijn tellerstanden. Het enige wat ik hoef te doen is deze van elkaar af te trekken.
Tellerstand Dal 16-06 23:59 = 16485
Tellerstand Dal 16-06 0:00 = 16481
Dagverbruik = 4 kWh
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Voor het uitlezen gebruik ik een p1 kabel, verbonden aan mijn Rpi waar Openhabian op draait (OpenHab).
De data maak ik persistent met InfluxDB die Grafana gebruikt voor de data.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Heel het net afspeuren naar een oplossing, maar ik krijg het niet goed verwoord/gevonden via de normale zoekmethoden.