Exor schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 00:01:
[...]
Nedis is tuya, dus waarschijnlijk kan je samen laten werken met action, Hema, kruidvat smart home producten. Je moet een tuya app downloaden en kijken of je de rolluik kan toevoegen in de app. Dan kan je bij regels meerdere voorwaarden instellen. Zoals als deursensor dicht is en warmer dan 21 graden dan rolluiken dicht.
Die screenshots van de Tuya smart app zien er identiek uit aan de Nedis smartlife app die ik nu gebruik. Kwam ook deze tegen:
https://nedis.nl/nl-nl/pr...gbee-batterij-meegeleverd Op amazon staan Tuya Wifi varianten van sensoren a 28 euro per setje. Vrees wel voor accuduur ivm wifi. Elke 3 maanden de batterij vervangen is niet zo tof.
Zie dat Nedis ook een variant heeft a 16 euro, maar die is Zigbee en vereist de Nedis zigbee Gateway
Dankzij het compacte formaat en de meegeleverde batterij met een levensduur van maximaal één jaar (bij zes activeringen per dag) kunt u deze sensor overal plaatsen waar u maar wilt (binnen een bereik van ongeveer 30 meter van de Zigbee gateway).
Telt de Phlips Hue bridge die ik heb ook als zigbee gateway of is dat niet zó universeel dat de boel dan weer bij het smartlife gebeuren uitkomt? (Zou ik bijzonder vinden maar ben ooit wel universele gateways tegen gekomen dacht ik).
edit: Lijkt vooral andersom te werken
Philips Hue koppelen met Tuya dus vrees dat het dan een extra gateway wordt. Totaal kom ik dan op 58,85 voor een gateway en 2 sensoren. Dat is nog wel schappelijk. Tevens inbraakbeveiliging

. Zit wel een beetje met het batterij verhaal.
Alternatief is wellicht een ouderwetse reflector dingetje aan de buitenkant ter hoogte van het raam hangen dat bij onderbreking de stroomkabel naar de motor verbreekt. Maar een dergelijke buiten sensor heb ik nog niet gevonden. De meeste buitensensoren zijn gericht op lampen en hebben een breed bereik (dan gaat hij nooit dicht

).
[
Voor 42% gewijzigd door
sdk1985 op 17-06-2021 00:40
]