Toon posts:

desktop aansluiten op notebook

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of het mogelijk is om een PC (zonder monitor, muis, toetsenboord) aan te sluiten op een notebook zodat ik de monitor, toetsenboord en muis van die notebook kan gebruiken. :?
Ik had iets gehoord van PC Anywere of zo...????...kan iemand me helpen? 8-)

Alvast thnx....

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 12:02

Nietzman

Woei!

Dockingstation?

Verwijderd

Het programma VNC is wel makkelijk (en gratis):

http://www.uk.research.att.com/vnc/

Op je PC moet je het server gedeelte starten, dan kun je op je laptop het client gedeelte openen, dat is gewoon een window met het beeld van je PC, verder worden als je het client window open hebt, alle toetsenbord en muis activiteiten op de PC uitgevoerd.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 17 augustus 2001 18:49 schreef nietzman het volgende:
Dockingstation?
En dan...hoe werkt dat...heb je hier ook een netwerkkaart voor nodig?.....

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 12:02

Nietzman

Woei!

nevermind
*vraag verkeerd had begrepen*
Telnet kan je ook voor iets dergelijks gebruiken, maar ik weet niet presies wat je eisen zijn... wat wil je met die pc gaan doen? servertje laten spelen of regulier voor kantoorgebruik gebruiken ofzo?

• WieMie
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Met een nullmodem kabeltje kun je ook een simpel netwerkje maken, Dan kun je daarmee VNC draaien. kabel sluit je gewoon aan op de serieele poort van beide systemen.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 17 augustus 2001 22:00 schreef nietzman het volgende:
nevermind
*vraag verkeerd had begrepen*
Telnet kan je ook voor iets dergelijks gebruiken, maar ik weet niet presies wat je eisen zijn... wat wil je met die pc gaan doen? servertje laten spelen of regulier voor kantoorgebruik gebruiken ofzo?
Ik wil m gewoon als "standalone" gebruiken. Op die desktop heb ik vrij veel HD-ruimte die ik wil gebruiken, een brander en meer dan genoeg geheugen (voor waar k m voor gebruik)...maar k heb geen monitor, muis en toetsenboord....mijn vraag is dus of het mogelijk is om de monitor, muis en toetsenboord van een laptop aan te sluiten op een PC...

Verwijderd

Op vrijdag 17 augustus 2001 22:09 schreef WieMie het volgende:
Met een nullmodem kabeltje kun je ook een simpel netwerkje maken, Dan kun je daarmee VNC draaien. kabel sluit je gewoon aan op de serieele poort van beide systemen.
Hmm, dat zal niet snel gaan met VNC en je moet ook nog hopen dat die laptop een seriele poort (vrij) heeft.

Boot die desktop eigenlijk wel zonder toetsenbord?

Ik zou gewoon ergens een goedkope monitor + muis + keyboard vandaan halen, dat is waarschijnlijk handiger dan de laptop constructie.

Just my 2 cents :)

• Meuk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 13:08
Op vrijdag 17 augustus 2001 23:31 schreef Labius_Caesar het volgende:

[..]

Ik wil m gewoon als "standalone" gebruiken. Op die desktop heb ik vrij veel HD-ruimte die ik wil gebruiken, een brander en meer dan genoeg geheugen (voor waar k m voor gebruik)...maar k heb geen monitor, muis en toetsenboord....mijn vraag is dus of het mogelijk is om de monitor, muis en toetsenboord van een laptop aan te sluiten op een PC...
voor zover ik weet -> het kan NIET zoals jij bedoelt

VNC of iets dergelijks is de enige oplossing

ASUS TUF Gaming Z690-PLUS WIFI D4, Intel Core i5-12600KF, Kingston Fury Beast KF432C16BB1K2/32, Gigabyte AORUS GeForce RTX 3070 Master, Lexar NM790 2TB

• Skimmer
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-01 11:03

Skimmer

Inter Arma Enim Silent Leges

enigste prob. is dan wel dat je eerst een monitor, muis en toetsenbord nodig hebt om VNC te instaleren.
En als je die dan hebt, is je hele prob. opgelost |:(
en dan hoef je VNC niet meer te installeren...

In times of war the law falls silent

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op zaterdag 18 augustus 2001 03:51 schreef Skimmer het volgende:
enigste prob. is dan wel dat je eerst een monitor, muis en toetsenbord nodig hebt om VNC te instaleren.
En als je die dan hebt, is je hele prob. opgelost |:(
en dan hoef je VNC niet meer te installeren...
Ik gebruik hier Remote Administrator via een netwerk, dat programmatje boot zich elke keer dat je je pc boot (teminste, kan je instellen :P). Ik heb beneden een server staan klein dingetje, puur met 2 Realtek netwerkkaartjes 1ISDN kaart en the usual HD's 'n stuff. Die kan ik gewoon bedienen met de Remote Administrator client vanaf elke pc waar ik die client heb geinstalld, nu werk ik bijvoorbeeld op mijn laptop (kan niet slapen :(), en 't werkt allemaal prima via een GUI-style Windows.

Maarja, hier is dus wel een netwerkverbinding voor nodig. Als je toch geinteresseerd bent, kan je hier de trial downloaden.

edit:
oef, ik kan niet lezen :o

je hebt dus ook een toetsenbord & muis nodig voor installatie, wist niet dat het bij VNC ook alleen bij install was :o

naja, Remote Administrator is d'r dus ook nog :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 18 augustus 2001 03:22 schreef Douwe het volgende:

[..]

Hmm, dat zal niet snel gaan met VNC en je moet ook nog hopen dat die laptop een seriele poort (vrij) heeft.

Boot die desktop eigenlijk wel zonder toetsenbord?

Ik zou gewoon ergens een goedkope monitor + muis + keyboard vandaan halen, dat is waarschijnlijk handiger dan de laptop constructie.

Just my 2 cents :)
Kun je dat niet uitzetten in de BIOS?

Kun je dat niet uitzetten in BIOS?

Verwijderd

Op zaterdag 18 augustus 2001 21:30 schreef Labius_Caesar het volgende:

[..]

Kun je dat niet uitzetten in de BIOS?

Kun je dat niet uitzetten in BIOS?
Het toetsenbord bedoel je? Misschien wel maar dan heb je wel een toetsenbord nodig >:)

Sorry, volgens mij kun je nog steeds beter de PC op de normale manier gebruiken.

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:38

Hoicks

Techno!

win2k terminal services is een betere optie dan vnc. Terwijl het eigenlijk hetzelfde doet.
Pagina: 1