VLC stream authentication

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03:25
Wij gebruiken een Ubuntu 16.04 box waarop VLC geinstalleerd is om een x-aantal IP cameras te restreamen naar HTTP. Nu wil ik die 16.04 VM uitfaseren en over naar 20.04, maar dan dien ik ook VLC te upgraden naar 3.x. Ik heb allerlei pogingen gedaan om 2.x alsnog aan het werk te krijgen, maar helaas.

Waarom ik 2.x wilde proberen: VLC wil toegang tot de IP cameras om de stream uit te lezen en deze vervolgens om te zetten naar HTTP. Echter, ik moet authenticeren. Ik wil geen anonymous view aanzetten. Echter, sinds 3.x is het niet meer mogelijk om de username+pw mee te geven in de URL.

main demux warning: Password in a URI is DEPRECATED

NB: Ik begrijp waarom en wil de discussie niet voeren waarom het onverstandig is dit te doen, tenzij het bijdraagt aan een oplossing. De uitgang in deze moet zijn dat het geaccepteerd is dat we de credentials in de URL meegeven maar geen anonymous access willen geven.

Ik kan de camera benaderen via R(S)TP en RTSP over HTTP.
Weet iemand of ik de credentials op een andere manier mee kan geven, of wellicht een alternatieve benadering? We hebben ongeveer 50 streams die we migreren.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Ik weet niet hoe het met VLC zit in deze release maar zou het evt. een tussenoplossing zijn om te upgraden naar Ubuntu 18 LTS? Die is nog supported tot 2023. Als je een dist/release upgrade doet vanaf de terminal, gaat Ubuntu als ik het mij goed herinner eerst naar 18.

Edit:
Weet niet helemaal zeker of dit werkt maar anders een reverse proxy er tussen zetten. Bijv. een Apache reverse proxy, die is vrij makkelijk op te zetten.

[ Voor 24% gewijzigd door temp00 op 16-06-2021 18:19 ]

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 32GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:51
Je zou ffmpeg kunnen proberen in plaats van vlc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 25-06 10:07
@The Realone kun je geen RTSP links gebruiken?. Voor zover ik weet zit daar die restrictie (nog) niet op in VLC 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Je zou als eventuele tussenoplossing mogelijk kunnen kijken naar een reverse proxy op je ubuntu host die de authenticatie in de URI afhandelt en aan VLC de streams zonder authenticatie aanbiedt op het loopbackadres; elk op een eigen poort of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03:25
@MissingDog @temp00 Goeie tip voor wat betreft de reverse proxy, niet aan gedacht.

@NLMaca Daar loop ik tegen exact dezelfde problemen aan, of mis ik iets? De enige andere parameters die ik mee kan geven voor credentials buiten de URI om is weer voor stout waarmee ik de uitgaande stream "beveilig".

@Thralas ffmpeg lijkt net niet de mogelijkheid te hebben om direct naar http te streamen. Ik lijk de output dan weer apart te moeten aanbieden via een web service en dat komt de flexibiliteit niet ten goede. Ik hou het wel achter de hand.

Ben zojuist even begonnen aan een in-place upgrade naar > 18.04 > 20.04 op een clone van de VM om eens te kijken hoe ver ik daar mee kom.
Pagina: 1