Acties:
  • +6 Henk 'm!

• 2bad4u
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-06 19:28
Goedendag,

Sinds vandaag heb ik op een test laptop Windows 11 preview draaien, was even lastig om eraan te komen maar het is gelukt. Zag dat er nog geen topic over deze Windows versie is dus vandaar dat ik deze maar aanmaak, weet niet zeker of het tegen de regels zou zijn excuses daarvoor als dit niet gepost zou mogen worden.

Het aanmaken van de bootableUSB is net als andere stukken software te doen met Rufus, als je een ISO van Windows 11 hebt. Na het aanmaken van de bootableUSB was het installeren een kleine klus en werkt dit net als Windows 10, de menu`s die doorlopen worden zien er wel iets anders uit. Na het daadwerkelijke installeren krijg je zoals bij Windows 10 ook de normale vragen over privacy. Wat wel anders is bij Windows 11 is dat je nadat je wifi hebt gekoppeld alsnog voor een optie voor een offline account krijgt, dit is bij Windows 10 niet mogelijk nadat je de wifi hebt gekoppeld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bL7efJP7pngaPPUhTM6-CBbKGAQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eFZ7tUDksFfmbZZeiLT1xia5.png?f=fotoalbum_large

Bij aankomst in Windows ziet alles er wel iets anders uit, zoals in het nieuwsbericht ook al te zien was. Het eerste wat opvalt is het startmenu dat nu niet meer links onderin staat maar net uit het midden, dit is niet zomaar te verslepen maar dit kan nog wel aangepast worden via de instellingen. Alle hoekjes zijn voor zover ik kan vinden ook afgerond zoals op de plaatjes uit het nieuws artikel, voor de rest werkt het wel netjes en ziet het er fris uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X44A4V_swZFIc7ZY94wXjN2CAG0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/GyNtyTfCTs9V0NG36jGocsqo.png?f=fotoalbum_large
Het Windows-X menu bestaat ook nog

Natuurlijk zijn we ook even wezen kijken naar of er nog oude spullen in zitten, en ja het Configuratiescherm is nog aanwezig met diverse opties daarin die nog de oude manier gebruiken i.p.v. via het nieuwe instellingen menu. Internet explorer map is nog wel aanwezig en de icoontjes staan er ook in, als je hem probeert te openen gaat hij direct naar Edge.

Als test nog Office 365 geïnstalleerd en dit ging gewoon zoals verwacht, hierna was ook in het configuratiescherm het kopje "mail 32bits" te vinden zodat je nog met oudere mail instellingen kan klooien mocht je provider zijn zaakjes niet op orde hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3N5c8l0NnOm5AxlsxOY6mMDIvdA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zvJTeLivXTEpqsxCwaC67EYU.png?f=fotoalbum_large

Voor de rest nog even verder kijken en spelen met de nieuwe preview van Windows 11, mochten er vragen zijn over Windows 11 of dingen die ik even moet testen hoor ik het graag.

(Edit: plaatjes toegevoegd)

[ Voor 19% gewijzigd door 2bad4u op 17-06-2021 16:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Windows 11 Build 21996 - New Start, Taskbar, Widgets, Tablet Improvements, Sounds + MORE

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:17
Ik had gehoopt dat ze eindelijk het configuratiescherm en het instellingen menu eens volledig zouden samenvoegen…

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Nielsson
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 27-06 08:48

Mr Nielsson

Born at a very young age.

Lijkt voor mij meer op Windows 10.5 dan op Windows 11 wat ik niet verkeerd vind :)

[ Voor 25% gewijzigd door Mr Nielsson op 17-06-2021 08:49 ]

XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bad4u
Mr Nielsson schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 08:48:
Lijkt voor mij meer op Windows 10.5 dan op Windows 11 wat ik niet verkeerd vind :)
Klopt het is een beetje een mix van de nieuwe stijl van MacOS en Windows 10, er is weinig echt veranderd maar dat hoeft ook niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Als test nog Office 365 geïnstalleerd en dit ging gewoon zoals verwacht, hierna was ook in het configuratiescherm het kopje "mail 32bits" te vinden zodat je nog met oudere mail instellingen kan klooien mocht je provider zijn zaakjes niet op orde hebben.
Grappig... volgens mij is het meer Outlook dat tegenwoordig niet (goed (meer)) in staat is om te begrijpen dat niet iedereen zijn eigen SMTP-servers heeft. Ze ondersteunen een paar grote varianten, en gaan er verder vanuit dat je (als het niet via die paar loopt) dat je dus je SMTP op je eigen domein hebt staan.
Dat ligt echt niet aan de 'provider die zijn zaken niet op orde heeft'. Het is per slot van rekening niet de provider die de wizard 'Nieuw mailadres' in Outlook365 compleet infantiel gemaakt heeft...

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bad4u
Jester-NL schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 09:13:
[...]

Grappig... volgens mij is het meer Outlook dat tegenwoordig niet (goed (meer)) in staat is om te begrijpen dat niet iedereen zijn eigen SMTP-servers heeft. Ze ondersteunen een paar grote varianten, en gaan er verder vanuit dat je (als het niet via die paar loopt) dat je dus je SMTP op je eigen domein hebt staan.
Dat ligt echt niet aan de 'provider die zijn zaken niet op orde heeft'. Het is per slot van rekening niet de provider die de wizard 'Nieuw mailadres' in Outlook365 compleet infantiel gemaakt heeft...
Voor zover ik het weer heeft outlook behoefte aan autodiscover dat dit goed werkt, werkt dit niet dan kan je niks met outlook tenzij je de oude manier gebruikt via de mailinstellingen in het configuratiescherm.

Er zijn helaas nog teveel hosters die dit niet op orde hebben en dat is een hoop puzzelwerk om het op orde te krijgen soms moet je zelfs de hoster contacten om de preciese server voor in/uitgaand te krijgen omdat ze voor groepen van mail adressen andere server adressen gebruiken. bijv. server01.hoster.nl / server02.hoster.nl etc.

[ Voor 16% gewijzigd door 2bad4u op 17-06-2021 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik verbaas me er (bijna) dagelijks over dat MS dat heeft gesloopt in de latere versies van Outlook, en dat je als gebruiker vervolgens naar een omgeving gestuurd wordt, die ze al een decennium willen uitfaseren...

Maar goed, je bent het met me eens dat het een Outlook-issue is, en niet direct de provider ;)

me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bad4u
Het is juist geen Outlook issue als je het mij vraagt, de providers moeten eindelijk eens gewoon autodiscover gaan uitrollen en mail gewoon makkelijk instelbaar maken. Het is voor de provider extra kosten om dit te doen maar kom op, het is 2021 en ze gebruiken nog steeds een oude manier van mail instellen uit het jaar kruik.

Stiekem hoop ik dat ze het oude stukje uit Outlook slopen en dat die providers het maar eindelijk moeten gaan aanpassen dat het normaal werkt. Dan is natuurlijk wel het probleem dat ik voor onze klanten waar we de mail voor moeten instellen nee moet verkopen als het niet werkt en hun dan boos worden, maar ja elk voordeel heeft zijn nadeel. Werk zelf niet als hoster maar heb helaas te vaak met ze te maken omdat mail opnieuw ingesteld moet worden en het vaak gewoon aan de hosters ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik denk dat het de markt niet helpt als je je eigen software kreupel maakt en vervolgens van tientallen honderden bedrijven verwacht dat ze hun werkwijze aanpassen zodat de boel weer normaal gaat werken.
Zeker niet als je nergens communiceert (richting die bedrijven of je klanten, die de software hebben gekocht) dat je een wijziging hebt doorgevoerd waarbij basisfunctionaliteit is verwijderd omdat het 'mooier en beter' kan...

Sowieso is Outlook maar een van de mogelijke mailclients, en de enige die het zijn gebruikers op deze manier ongemakkelijk maakt. Nogmaals, het is in mijn optiek niet de beste manier om wijzigingen af te dwingen.

me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bad4u
De meeste bedrijven die er echt toe doen in aantallen gebruiken Exchange en dus niet een of andere vage hosting partij, dus de meeste bedrijven hebben hier geen problemen mee. Waar het vaak mis gaat is dat een ZZPer of andere klein bedrijf bij een goedkope host uitkomt omdat het anders teveel kost, en dan met een mail adres opgezadeld word zonder autodiscover.

Dat Outlook een van de mogelijke clients is klopt, maar de meeste clients gebruiken het liefst ook autodiscover als eerste optie. Werk dagelijks met computers die klanten inleveren en mail problemen zijn vaak toch echt het probleem van de hosting en niet zo zeer het programma, het is een beetje te vergelijken met je koopt een externe schijf en krijgt er een cd bij met de driver, dat is ook niet meer van deze tijd en gebeurd ook niet meer omdat de driver standaard door Windows te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
2bad4u schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 17:22:
...Wat wel anders is bij Windows 11 is dat je nadat je wifi hebt gekoppeld alsnog voor een optie voor een offline account krijgt, dit is bij Windows 10 niet mogelijk nadat je de wifi hebt gekoppeld....
Dit was ergens in 2016/2017? even het geval maar is dus al vrij lang niet meer het geval ;)

Los van de Outlook discussie :+ Nu natuurlijk tijd voor benchmarks, kijken of iets sneller (of trager...) werkt :)

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
2bad4u schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:29:
en dan met een mail adres opgezadeld word zonder autodiscover.
Het is een keuze om dat te ondersteunen.

De één zegt: iedereen moet verbinden met 'mail.isp.com'
De ander zegt: je kan verbinden met "mail.eigendomein.nl"

Bij optie twee ga je niet voor iedereen domein DNS SRV records aanmaken om vervolgens scripts te draaien die een XML uitspugen op basis van '?emailaddress=user@example.com' omdat Outlook dat wil.
Misschien gebruiken je klanten niet eens Outlook (nog maar te zwijgen over het gedrocht "Outlook App" voor Android/Apple).

Nee, Microsoft moet gewoon de wizards schrappen of alle opties tonen als autodiscover mislukt.
Want poort 587 snappen ze helaas nog niks van.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Skywalker27
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-06 14:03
*knip* niet vragen naar zaken waarvan je ook wel weet dat het niet mag.

[ Voor 94% gewijzigd door TheVMaster op 17-06-2021 16:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2bad4u
Zelf heb ik hem via Torrents gedownload, de links die overal te vinden zijn werken niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Girell
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13-06 23:29
RGAT schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:36:
[...]

Dit was ergens in 2016/2017? even het geval maar is dus al vrij lang niet meer het geval ;)

Los van de Outlook discussie :+ Nu natuurlijk tijd voor benchmarks, kijken of iets sneller (of trager...) werkt :)
Benchmarks in dit stadium zijn nutteloos. We zijn nog maanden weg van release, er kan nog zoveel veranderen in de tussentijd. Daarbij zal er nog weinig geoptimaliseerd zijn van wat er toegevoegd is, en voor de rest is het waarschijnlijk onder de motorkap toch hetzelfde als Windows 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri.Bijlsma
  • Laatst online: 28-06 00:32
Als de windows 11 upgrade gratis gaat wezen zoals bij 10 ga ik er geen problemen mee hebben.
Ik ga niet een nieuwe licensie kopen voor een windows 10.1 die niks beter is dan mijn huidige windows 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 28-06 22:11
Mr Nielsson schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 08:48:
Inderdaad. Het lijkt niet veel anders. Startknop iets anders, wat andere zaken. Vooral voortborduren op de voorgaande Windows 10. Ben wel benieuwd met welke systeemeisen ze gaan komen voor deze Windowsversie. Het lijkt niet echt "lichter" geworden te zijn.

Ook een aardig punt wel: Hoe gaat het met de licenties :) Nu kan je eigenlijk zonder te kopen gebruikmaken van Windows 10. Al tig oude Windows 7 en Windows Vista-PC's voorzien van Windows 10 zonder aanschaf nieuwe licentie. Alleen bij de aanschaf van een nieuwe PC of een upgrade van versie betaal je eigenlijk voor een licentie. Ben benieuwd of ze dat nu los gaan laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanntje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-02 10:01
Ik heb hem maar op mijn main device gegooid (SP7, als update, geen fresh install). Werkt perfect =)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

De meeste bedrijven die er echt toe doen in aantallen gebruiken Exchange en dus niet een of andere vage hosting partij, dus de meeste bedrijven hebben hier geen problemen mee. Waar het vaak mis gaat is dat een ZZPer of andere klein bedrijf bij een goedkope host uitkomt omdat het anders teveel kost, en dan met een mail adres opgezadeld word zonder autodiscover.

Dat Outlook een van de mogelijke clients is klopt, maar de meeste clients gebruiken het liefst ook autodiscover als eerste optie. Werk dagelijks met computers die klanten inleveren en mail problemen zijn vaak toch echt het probleem van de hosting en niet zo zeer het programma, het is een beetje te vergelijken met je koopt een externe schijf en krijgt er een cd bij met de driver, dat is ook niet meer van deze tijd en gebeurd ook niet meer omdat de driver standaard door Windows te vinden is.
Nu is Exchange redelijk populair in het wild, maar dat vooral onder bedrijven... er zijn verdomd weinig particulieren die voor zichzelf een Exchange-omgeving draaien. Daarentegen zijn er zat particulieren met een of meerdere eigen domeinen waarop ze mail willen ontvangen.

Stel nu dat ik bij een kleinere hoster mijn domeinnaam en mail afneem. Dan moet die dus ergens een server inrichten die antwoord geeft als autodiscover.mijneigendomein.ext wordt aangesproken. Daar wordt mijn mailpakket bij die hoster niet goedkoper van, zeker niet als de mail gewoon gehost wordt op een roundcube-omgeving. Net als de DNS er niet eenvoudiger op wordt als ik daar (als ik Outlook wil gebruiken) allerlei 'rare' entries in moet zetten. Vooral omdat Thunderbird het gewoon wel snapt, en eMclient, Mail (op de Mac), noem maar op. Het kan best zijn dat die clients ook blij zijn met een autodiscover, maar ze zijn in ieder geval niet alleen via een (oud-datet) omweg in te stellen... (om maar weer even terug te komen bij mijn initiële punt).

Maar blijf vooral bij je mening dat niet Outlook het issue is, maar de manier waarop het overgrote deel van de hostingbedrijven wereldwijd mail aanbiedt...

me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bad4u
Joeri.Bijlsma schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 13:43:
Als de windows 11 upgrade gratis gaat wezen zoals bij 10 ga ik er geen problemen mee hebben.
Ik ga niet een nieuwe licensie kopen voor een windows 10.1 die niks beter is dan mijn huidige windows 10.
Voor wat ik bij andere sites heb gelezen is wordt het wel gratis om te upgraden net als toen van 7 of 8 naar 10. Maar het is nog even afwachten wat het uiteindelijk echt gaat worden.

@Jester-NL we worden het er toch niet over eens, laten we het een beetje meer OT houden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-06 12:29
De meeste bedrijven die er echt toe doen in aantallen gebruiken Exchange en dus niet een of andere vage hosting partij, dus de meeste bedrijven hebben hier geen problemen mee.
Zo kun je het zien.
Toch ken ik vooral mensen die een hekel hebben aan Exchange/Outlook. Je zou dus ook kunnen zeggen dat de meeste bedrijven zich blijkbaar gedwongen voelen om E/O te gebruiken.

Mijn stokpaardje is dat deze software word ontwikkelt om management tevreden te stellen, niet de gebruikers. Management gebruikt de software zelf niet of nauwelijks. Die hebben heel andere belangen dan de vraag of software die handig, efficient of veilig is. Wat die belangen wel zijn laat ik maar even aan je eigen fantasie over :)

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewal
  • Laatst online: 27-05 20:57
Wat wel anders is bij Windows 11 is dat je nadat je wifi hebt gekoppeld alsnog voor een optie voor een offline account krijgt, dit is bij Windows 10 niet mogelijk nadat je de wifi hebt gekoppeld.
Grote pluspunt voor dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeNL90
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 31-07-2024
Wat wel anders is bij Windows 11 is dat je nadat je wifi hebt gekoppeld alsnog voor een optie voor een offline account krijgt, dit is bij Windows 10 niet mogelijk nadat je de wifi hebt gekoppeld.
Is nog steeds mogelijk hoor in Windows 10.
Wanneer je gewoon een naam in tikt i.p.v. een emailadres kan je gewoon verder.
Het wordt alleen niet duidelijk weergeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Als je naar de versienummer kijkt van Windows 11 in de registry of via command line dan staat er dat het een Windows 10 versie is. (Version 10.0.21996.1).

Is het dan niet alleen een skin-update van windows 10?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:52

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Bij aankomst in Windows ziet alles er wel iets anders uit, zoals in het nieuwsbericht ook al te zien was. Het eerste wat opvalt is het startmenu dat nu niet meer links onderin staat maar net uit het midden, dit is niet zomaar te verslepen maar dit kan nog wel aangepast worden door een register aanpassing.
Dit kan veel makkelijker via de taakbar instellingen. Dan kan je gewoon kiezen of je het startmenu in het midden wilt of links. Niks geen register aanpassing voor nodig :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lR2U-6NzVtbG5UNu-XuEyqB2MF0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zykPhoGopqY198VPmLrQTX1M.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door Microkid op 17-06-2021 16:32 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bad4u
Thombias schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 16:25:
Als je naar de versienummer kijkt van Windows 11 in de registry of via command line dan staat er dat het een Windows 10 versie is. (Version 10.0.21996.1).

Probeer het net even hier, maar als ik gewoon een naam invoer bijv. Test dan vraagt hij daarna naar het wachtwoord van het MS account waar je op wil inloggen, als je dat leeg laat kan je niet door. Geprobeerd met een random wachtwoord, dan stop hij inderdaad en kom je op de off-line gebruiker aanmaak pagina. Dit was voor mij nog niet bekend, dan voor de tip! _/-\o_

@Microkid Heb het aangepast in de originele post, had er wel al over gelezen maar niet aangepast in de post.

[ Voor 7% gewijzigd door 2bad4u op 17-06-2021 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWL92
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 20:41
iirc had windows 10 tijdens install ergens links onder in de hoek de optie voor offline account.. k heb iig nooit met een online account aangemeld op windows 10 , en zelfs never een wachtwoord op mn desktop pc gehad (ben tog de enige gebruiker, dus waarom moeilijk doen)

Ik ben benieuwd, als we de releases volgen, word dit weer zon windows die ik liever oversla :P windows 10 > 8 > 7 > vista > xp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Girell
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13-06 23:29
JWL92 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 17:27:
iirc had windows 10 tijdens install ergens links onder in de hoek de optie voor offline account.. k heb iig nooit met een online account aangemeld op windows 10 , en zelfs never een wachtwoord op mn desktop pc gehad (ben tog de enige gebruiker, dus waarom moeilijk doen)

Ik ben benieuwd, als we de releases volgen, word dit weer zon windows die ik liever oversla :P windows 10 > 8 > 7 > vista > xp
Alleen bij Windows 10 Pro installaties kwam de optie links onderin tevoorschijn. Bij Home installatie was dit geen optie (tenzij je geen internet aansloot of bovenstaande truc gebruikt). Gezien dit ook een Pro installatie betreft is het wellicht wel zo dat een Home installatie de optie weer niet zal bieden, maar dat kan ik nu niet met zekerheid zeggen.

Ik denk dat dit gewoon een aangepaste W10 is, dus als je dat gebruikt zal er weinig reden zijn om 11 over te slaan, tenzij je de veranderingen opzich niks vind. Dan heb je nog tot 2025 de tijd ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Thombias schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 16:25:

Versie is vermoedelijk vooral om andere software niet in de war te brengen alsook om niet te veel op te vallen. Windows 7 was uiteindelijk ook gewoon versie 6.1

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17:36
Ik ga Windows 11 pas installeren als hij officieel beschikbaar is en doe niet aan beta. Het ziet er mooie uit en informatief topic. Wanneer kunnen we Windows 11 verwachten?

[ Voor 33% gewijzigd door Van der Berg op 17-06-2021 19:59 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Van der Berg schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 19:56:
Wanneer kunnen we Windows 11 verwachten?
Dat zal Microsoft naar alle waarschijnlijkheid op 24 juni aankondigen.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker27
Skywalker27 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 13:09:
[mbr]*knip* niet vragen naar zaken waarvan je ook wel weet dat het niet mag. [/mbr]
Je weet dat jullie buren de link gewoon online had staan? Dus ik dacht ik .......... sorry verkeerd gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker27
Trouwens met een windows 7 Pro key vanuit het MSCP programma kon ik hem nog activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DodoSof
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 19-06-2021
DJMaze schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 11:49:
[...]
Bij optie twee ga je niet voor iedereen domein DNS SRV records aanmaken om vervolgens scripts te draaien die een XML uitspugen op basis van '?emailaddress=user@example.com' omdat Outlook dat wil.
Er zijn helaas organisaties die denken dat zij de enige aanbieder zijn en daarom kunnen bepalen hoe de standaard er uit moet zien, er zijn ook organisaties die gewoon slechte software schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Laatst online: 29-06 09:35
Ik draai Windows 11 nu direct op mijn machine, werkt super vlot. Ben ook onder de indruk van het geluid tijdens een pop-up o.i.d. erg nice. Na het installeren van de graphics drivers had ik een "translucent" taskbar. Die is na een restart weer weg, en ik krijg het niet terug. Weet iemand hoe je dit inschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triflip
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-05 16:14
Zelf de build draaien sinds donderdag avond. Vind het weer lekker fris zo'n nieuwe gui. Zullen vast weer een hoop haters zijn maar mijn work flow wordt er niet door beïnvloed.

Verder zijn een aantal optional features zoals de rsat tools nog niet te installeren. Maar dat hebben we eerder gezien in insider builds dus dat komt vast wel goed.

De Intel beta gfx drivers (die je via win upd krijgt op deze dev build) zijn overigens wel zwaar ruk, dikke performance issues tijdens teams meetings. Met de stable drivers geen issues.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:52

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

triflip schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 15:38:
Zelf de build draaien sinds donderdag avond. Vind het weer lekker fris zo'n nieuwe gui. Zullen vast weer een hoop haters zijn maar mijn work flow wordt er niet door beïnvloed.
Wat ik wel jammer vind is dat Microsoft zich blijkbaar vooral lijkt te focussen op de onderdelen die de gebruiker veel ziet, zoal desktop, startmenu, settings menu e.d. Maar veel andere onderdelen zoals task manager, device manager, disk manager, event viewer e.d. stammen nog uit de Windows NT tijd zo'n beetje en mogen van mij dus ook wel eens on-par gebracht worden met de overige componenten in de Windows GUI.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonystar
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-12-2021

sonystar

Enjoy Life to the Max

Sinds vandaag een virtuele versie ingesteld. Vanuit daar langzaam steeds meer onderdelen toevoegen om te zien wat wel en niet gelijk werkt.
Is altijd spannend wat voor toevoeging het systeem laat wankelen of niet kan herkennen.

Virtueel is zeker op een machine een uitkomst indien je niet elke week opnieuw updates en herstarts wenst voor je productie machine.

Nothing beats a cold Coca Cola Light on a Hot Summer Day ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Microkid schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 16:03:
[...]

Wat ik wel jammer vind is dat Microsoft zich blijkbaar vooral lijkt te focussen op de onderdelen die de gebruiker veel ziet, zoal desktop, startmenu, settings menu e.d. Maar veel andere onderdelen zoals task manager, device manager, disk manager, event viewer e.d. stammen nog uit de Windows NT tijd zo'n beetje en mogen van mij dus ook wel eens on-par gebracht worden met de overige componenten in de Windows GUI.
Daar kijk ik met gemengde gevoelens naar. Powerfuncties verdwijnen aan de ene kant meer en meer naar Powershell maar aan de andere kant zit ik ook niet te wachten op een task manager of event viewer met lage informatiedichtheid.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whdr
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-01 13:58
Zodra er een update komt van 10 naar 11 teken ik er voor . Handig dat de menubalk verplaatst is naar het midden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
Deze week terug van vakantie en de download was nog best makkelijk te vinden op google :) Momenteel aan het installeren in een VM en wil toch eens kijken hoever ik komt met Endpointmanager en Azure AD :P

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:46
Om nu te voorkomen dat er een wildgroei aan Windows 11 topics gaat ontstaan is er nu een [Windows] NextGen Preview Ervaringen & Discussie topic in het leven geroepen. (Hij zal na de aankondiging hernoemt worden naar Windows 11 :+)

Mocht iemand aanvullingen of ideeen hebben voor de TS, laat het even weten. Dan kan ik je mede-auteur van het topic maken.

[ Voor 9% gewijzigd door TheVMaster op 23-06-2021 11:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
TheVMaster schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 11:39:
Om nu te voorkomen dat er een wildgroei aan Windows 11 topics gaat ontstaan is er nu een [Windows] NextGen Preview Ervaringen & Discussie topic in het leven geroepen. (Hij zal na de aankondiging hernoemt worden naar Windows 11 :+)

Mocht iemand aanvullingen of ideeen hebben voor de TS, laat het even weten. Dan kan ik je mede-auteur van het topic maken.
Waarom niet dit topic hernoemen hier staat ondertussen al wat info en je nieuwe topic is leeg.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bad4u
HKLM_ schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 11:42:
[...]Waarom niet dit topic hernoemen hier staat ondertussen al wat info en je nieuwe topic is leeg.
Zou mede kunnen komen omdat dit topic al een beetje volgepraat is met onzin over wel of geen autodiscover (redelijk Offtopic)

Reden 2 zou kunnen zijn omdat ik geen mede-auteur zou willen worden, geen idee of het topic overgedragen kan worden naar een andere gebruiker. Mijn reden hiervoor is dat ik er te weinig tijd voor (over) heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
HKLM_ schreef op Wednesday 23 June 2021 @ 11:42:
[...]

Waarom niet dit topic hernoemen hier staat ondertussen al wat info en je nieuwe topic is leeg.
Omdat ik eerder contact heb gehad met @2bad4u en hij heeft aangegeven geen tijd te hebben (zie zijn reactie hierboven ook) om er actief aan mee te werken. Als jij interesse hebt kan ik alsnog dit topic wel hernoemen en je mede auteur maken. Het is mij om het even. 😇

Daarnaast vind ik het ook niet netjes om zijn topic te hernoemen zonder overleg, maar als @2bad4u daar geen probleem mee heeft, dan kan dat ook.

[ Voor 13% gewijzigd door TheVMaster op 23-06-2021 12:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2bad4u
Mij maakt het niet uit, vind mijn opzet nou niet het mooiste en duidelijkste was een beetje een snel opgezet en weinig tijd in gestoken. Het nieuwe topic begint al meteen een stuk netter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
TheVMaster schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 12:10:
[...]

Omdat ik eerder contact heb gehad met @2bad4u en hij heeft aangegeven geen tijd te hebben (zie zijn reactie hierboven ook) om er actief aan mee te werken. Als jij interesse hebt kan ik alsnog dit topic wel hernoemen en je mede auteur maken. Het is mij om het even. 😇

Daarnaast vind ik het ook niet netjes om zijn topic te hernoemen zonder overleg, maar als @2bad4u daar geen probleem mee heeft, dan kan dat ook.
Prima laten we verder gaan in het nieuwe Topic, ik wil best de TS mee helpen opbouwen als er morgen wat meer bekent is (en daarna) :)

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
HKLM_ schreef op Wednesday 23 June 2021 @ 15:02:
[...]

Prima laten we verder gaan in het nieuwe Topic, ik wil best de TS mee helpen opbouwen als er morgen wat meer bekent is (en daarna) :)
Dan voeg ik je vast toe als auteur. Thanks!

Ik sluit dit topic en het verzoek is om verder de ervaringen over de nieuwe versie van Windows te delen in het [Windows] NextGen Preview Ervaringen & Discussie topic.

[ Voor 24% gewijzigd door TheVMaster op 23-06-2021 16:26 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let er even op dat Windows 11 officieel niet uit is en het dus niet is downloadlinkjes (of vragen hierover) worden dus weggehaald.