Sygate werkt niet mee

Pagina: 1
Acties:

• mipviwawes
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-12-2025
Ik heb in Sygate geprobeerd samen met jullie "heilige" Portmapping FAQje het MSN probleem op te lossen. Ik heb een regel aan gemaakt waarin de vermelde poorten naar een poort worden verwezen. Hij doet nu dus nog steeds nix..

En mag hier ipv een slotje een zinnig antwoord (lees: geen anti-newbie shit) op komen.....

Greetz.

Verwijderd

Sja ik ken het probleem met Sygate. Ik map poorten voor wat het waard is, maar werken ho maar. Voor ICQ moest ik een zooi poorten mappen, maar het werkte gewoon niet

Nahja veel suc6 iig :9

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Begrijp het niet, heb helemaal nix geportmapped met sygate, gewoon op de server geplompt, 2-3 instellingen aanpassen, msn op client en server en gaan met die banaan...

Gewoon zo... :)
Misschien iets met NAT :?

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

Verwijderd

Met 2 pc's wil het nog wel lukken (soms), maar zodra er meerdere zijn snapt sygate het niet meer ofzo...

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

Je kan ook bij MSN een proxy instellen.
't is maar een ideetje...

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• mipviwawes
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-12-2025
Ik heb in MSN de proxy ingesteld maar nu doet hij het nog steeds niet.. Ik heb ook tegelijkertijd de instellingen van Sygate veranderd maar nieuwe of oude instellingen het maakt nix uit... Wat nu ???

Verwijderd

Waarom niet gewoon zoiezo winroute gebruiken?

Winroute 4.1 (ofzo) installeren, op de externe interface (netwerkkaart/dialupverbinding) nat aanzetten, alle andere pc's de serverpc als gateway instellen en klaar! Werkt veeeeeeeel sneller dan sygate (kreeg bij sygate over ons 100mbit netwerkje ongeveer 15 a 40K, winroute doet het net zo snel als op de server (tot 400K/sec)).

Echt een aanrader. Het ziet er iets ingewikkelder uit, maar is veel lekkerder! Ook een stuk minder zwaar voor je server pc'tje. Vergeet alleen niet de proxy uit te zetten.

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Op zaterdag 18 augustus 2001 14:35 schreef wessel99 het volgende:
Waarom niet gewoon zoiezo winroute gebruiken?
Met Com21 als modem werkt het ruk! :(

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

Verwijderd

Sygate 4.1 werkt bij mij perfect. Voor MSN en ICQ hoeft er niks aangepast te worden tenzij je een bestand wilt ontvangen via ICQ. Beter is het om gewoon poort 21 te mappen naar je PC en daar een FTP server op te zetten als je bestanden wilt ontvangen.

Verder heeft Sygate zelf al van die kant en klare port-mappings, waarbij je alleen nog maar het ip-adres van de pc in het netwerk hoeft op te geven.

Ik vind sygate dus ideaal, en daarom hoef ik geen winroute of zo te proberen :P
Pagina: 1