Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KapiteinKiwi
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 12-02 20:49
Goedemiddag beste Tweakers,

Ik heb een vraagje, ik ben namelijk toe aan een nieuwe laptop. Mijn oude Lenovo van 5 jaar is namelijk aan het eind van zijn latijn gekomen en dus ben ik op zoek naar een nieuwe. Ik heb echter wat advies/discussie nodig om tot een nieuw besluit te komen. Ik studeer momenteel ICT op HBO niveau, ik ga werken met Arduino's, Raspberry Pi's en andere hardware gerelateerde componenten. Ik heb tot nu toe drie laptops op het oog:
De ASUS TUF FX506HC-HN004T, Een Macbook Air M1 2020, en een Lenovo Legion 5 17ACH6. Mijn budget zit rond de 1000 euro vandaar deze 3. Opslag is geen gigantisch probleem, ik kan namelijk het meeste in de cloud opslaan dus het gaat meer om raw computing power en software support. Ik ga namelijk ook in C en Linux programma's schrijven waarbij een Macbook ideaal zou zijn. Maar Windows heeft zeker zijn voordelen en native USB poorten zijn ook wel handig.

Hebben jullie misschien tips voor laptops of opmerkingen over mijn tot nu toe gekozen laptops? Ik hoor het graag.

-KapiteinKiwi

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 13:16
Hoi,
KapiteinKiwi schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 16:12:
Ik studeer momenteel ICT op HBO niveau,
Welke programma's heb je voor je studie nodig? En welke systeemeisen horen daar dan bij? Maak een overzicht en kijk welke machines daar bij horen.
[b]KapiteinKiwi schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 16:12:
ik ga werken met Arduino's, Raspberry Pi's en andere hardware gerelateerde componenten.
Niet echt veel bijzondere zaken dus. Dat zou goed met alle machines kunnen.
[b]KapiteinKiwi schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 16:12:
Ik heb tot nu toe drie laptops op het oog: De ASUS TUF FX506HC-HN004T, Een Macbook Air M1 2020, en een Lenovo Legion 5 17ACH6. Mijn budget zit rond de 1000 euro vandaar deze 3
Even wat linkjes:
De ASUS TUF FX506HC-HN004T
Een Macbook Air M1 2020
Lenovo Legion 5 17ACH6
[b]KapiteinKiwi schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 16:12
Ik ga namelijk ook in C en Linux programma's schrijven waarbij een Macbook ideaal zou zijn.
Waarom is dan een MacBook ideaal voor het programmeren in C? Zijn er geen goede ontwikkelomgevingen voor C in Windows en Linux? Wat is je onderbouwing daarvoor?
[b]KapiteinKiwi schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 16:12
Maar Windows heeft zeker zijn voordelen en native USB poorten zijn ook wel handig.
Wat heeft Windows te maken met native USB-poorten te maken? Ik begrijp sommige combinaties niet helemaal.

Maar heb je al eens de 3 laptops naast elkaar gezet? Dan zie je de duidelijke verschillen. Zowel in specificaties. Dan kan je voor jezelf bepalen wat je belangrijk vindt: Dus een groot scherm, meer geheugen of het ontwerp. Zelf zou ik als ik moet kiezen voor meer geheugen en een groot scherm gaan. Dit omdat het altijd handig is om bij het programmeren behoorlijk wat op het scherm te hebben. Maar dat is echt persoonlijk. Dus maak voor jezelf een lijstje van wat jij belangrijk vindt in een laptop. En ga dat vergelijken met de huidige keuze van laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-06 17:06
Welk formaat zoek je ? Je hebt nu je oog op een 13/15 en 17”??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:22
Even een lullig antwoord, maar wat zei school?

De meeste van mijn studenten (TI) gaan uiteindelijk aan de Linux. In die vorm zou ik voor een Lenovo gaan.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards