Remote Desktop voor videoediting

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NearzYourzEnd
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 17-08-2021
Mijn vraag
Hoi,

Mijn vraag is vrij simpel, ik ben een video-editor en wil graag thuis kunnen werken. Op mijn werk gebruiken we iMac's (MacOs) en ik wil thuis dan graag via windows 10 (ofwel me laptop ofwel me gamepc) de mac overnemen.
Dit probeerde ik eerst via Parsec dat lukte niet, vervolgens heb ik Chrome Remote Desktop geprobeert, toen kreeg ik de audio niet mee van de Mac. Nu heb ik Anydesk geprobeerd en alweer geen audio.

Mijn vraag is dus, omdat audio vrij belangrijk is tijdens video monteren, is het mogelijk om goed beeld (dus niet teveel vertraging) en audio te hebben terwijl ik vanaf thuis werk.

Groet,
...

Relevante software en hardware die ik gebruik

Ik monteer in Adobe Premiere Pro ik gebruik eigenlijk de hele suite van Photoshop tot aan AE etc.

...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb zoals ik hierboven heb beschreven vrij wat programma's geprobeerd, maar ik wil eigenlijk een oplossing of duidelijk antwoord niet perse het wiel opnieuw uitvinden.

Verder is het wellicht handig om te weten dat op beide locatie's ik een perfecte glasvezel verbinding heb. Verder is de fysieke locatie ook niet al te ver weg.

...

Beste antwoord (via NearzYourzEnd op 29-06-2021 19:39)

• Purejet
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-09 14:59
Geen ervaring, zelf eens op zoek geweest, en las iemand die dit gebruikt:
https://jumpdesktop.com/ icm https://github.com/ExistentialAudio/BlackHole

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:59
kan je niet gewoon in de cloud werken, en dan dus ook alle bestanden op je eigen pc zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Parsec kan inderdaat niet hosten op een mac, maar wel op Windows.
Er zijn weinig oplossingen die ook bruikbaar zijn voor video/grafisch werk, Parsec is tot nu toe de beste die ik geprobeerd heb.

Als het omdraaien (Adobe op je game PC) geen optie is zou je Steam's in-home streaming kunnen proberen, die is ook redelijk qua FPS en kwaliteit, maar op de M1 lijkt dit nog niet super te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NearzYourzEnd
@99ruud99 Nee cloud is geen optie, de kosten voor zoveel opslag is niet rendable. Video bestanden gaan gewoon te groot in gb's zitten.

@Oon De mac is niet van mij, maar van mijn baas. Dus dat is ook geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NearzYourzEnd
Ow btw misschien ook wel handig om te weten is dat er opzich ook wel geld voor over is. Het liefst niet maandelijks, tenzij het echt niet anders kan.

Niet dat het 300 euro per maand gaat kosten. Maar redelijke prijzen zijn geen probleem

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Is 't niet simpeler om gewoon die iMac bij je thuis te zetten?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:23
Anydesk: "Audio
MacOS does not support audio transmission."

https://support.apple.com/nl-nl/guide/mac-help/mh11851/mac
Ziet er naaruit dat Macos hun eigen remote desktop gewoon werkt via VNC, is dat geen optie?

Lijkt mij sowieso drie keer niks om remote te gaan editen, maar ieder zijn ding(en wensen/eisen)

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
geen idee hoe groot de bestanden zijn natuurlijk:
pricewatch: Samsung Portable SSD T5 2TB Zwart ?

je probeert 2 concurerende bedrijven samen te laten werken... dat is vragen om gedoe XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NearzYourzEnd
@99ruud99 ja dat klopt, maar me baas is Applefan en ik ben gewoon ook een gamer dus zal nooit zo snel overwegen om een mac te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwtje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 13:51
Neem die mac gewoon mee naar huis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
En zo'n externe SSD? natuurlijk "maar" 550 mb/s , maar je zou hiermee gewoon de bestanden naar e eigen pc kunnen zetten, en dan pas eraan beginnen.
Is dus wel telkens elke dag 2 minuten "opstarten" en "wegzetten" wanneer je van werkplek wisselt. Of ga je niet vaak genoeg naar kantoor waardoor je baas de video-progressie mist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NearzYourzEnd
@Christoxz naja heb wel even geprobeert met Chrome Remote Desktop, dat werkt aardig goed. Maarja ik heb thuis een ping van 3ms en op werk 2ms. Beide glasvezel. Dus als audio mee zou gaan zou ik gewoon happy zijn.

@99ruud99 2tb zit zo vol ;-) dus externe schijven heb ik genoeg en opslag ook. Het kan alleen de cloud niet in.

@CyBeR Nee de mac is van me baas, dus die blijft staan waar die staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NearzYourzEnd
@99ruud99 ow zo bedoel je het. Nou nee want stock matteriaal enzo dat kopieer je niet over. dus dat heen en weer gaan met bestanden doen we niet.

En thuis heb ik geen premiere en die gaat me baas niet betalen voor me ook xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:18
iMac inruilen voor een Macbook. Kan me niet voorstellen dat video editting ooit lekker gaat werken via een remote desktop-achtige oplossing, je zal altijd te maken hebben met vertraging en compressie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NearzYourzEnd
@Ascension naja zoals ik al zei heb ik chrome remote desktop gebruikt om het even uit te proberen. Dat is een gratis programma en ik vond het wel meevallen met de vertraging en compressie. Zelfs bruikbaar... again dat zal vast liggen aan twee glasvezel verbindingen liggen die zowel bij me werk asl bij mij thuis aanwezig zijn.

Compressie is idd wel het meest vervelend maar niet alles wat ik doe is colorgrading dus als ik bijvoorbeeld dat soort taken laat voor als ik op kantoor zit lijkt het me geen probleem. Maarja zoals ik zie heeft iedereen niet meteen een oplosssing/een programma ervoor dus ik twijfel uberhaupt of het mogelijk is.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Purejet
Geen ervaring, zelf eens op zoek geweest, en las iemand die dit gebruikt:
https://jumpdesktop.com/ icm https://github.com/ExistentialAudio/BlackHole

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NearzYourzEnd
@Purejet Dit klinkt veel belovend... ik ga dit even testen en uitproberen. thank you!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purejet
NearzYourzEnd schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 13:43:
@Purejet Dit klinkt veel belovend... ik ga dit even testen en uitproberen. thank you!
Ben benieuwd, wellicht werkt die laatste tool ook icm andere rdp-producten of ChromeRdp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NearzYourzEnd
Ik ben pas net toegekomen aan dit uitproberen, drukke weken en in vrije tijd vooral veel voetbal gekeken xD!

Maar it works like a charm dus, heb het nu nog met de trial versie. Maar dit is zeker een goede oplossing voor mijn probleem bedankt @Purejet
Pagina: 1