Retour Amazon.de marketplace vanwege fake clone

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-05 21:44
Weer een ervaring rijker, ik dacht op Amazon een gunpla model te kopen van Anime Import goede rep) maar ik had niet gezien dat toen ik het daadwerkelijk ging bestellen dat er iemand met een paar cent goedkoper tussen in gesneakt was en Amazon dus die als buy now optie had gezet.

Sowieso een Amazon dingetje dat je constant loopt te zoeken bij wie je koopt maar ok.

Toen ik dat zag op de aankoopbon had ik er al een slecht gevoel bij, en jawel na twee weken kwam daar een chinees verpakt pakketje aan met daar in een chinese clone, geen bandai logo te bekennen en een kapote doos die een fletse kopie was van het origineel met chinees enzo.

Dus, meteen een return ingediend vanwege incorrecte beschrijving en net binnen de twee dagen een refund gekregen. Prima.

Maar de status staat dus nu op "We are expecting your return. Your refund has been issued".

En geen return label. En omdat de return blijkbaar voor Amazon is afgehandeld kan ik ook geen optie vinden om nog eens een vraag in te dienen bij de verkoper.

Sowieso mis ik wat opties, want Amazon zegt dat ze actief dit soort spul proberen te weren en volgens mij is er ook wettelijk iets (douane en zo) dat dit soort namaak verbied. Dus mag ik het zo maar terug sturen zonder dat ik straks door de douane er uit gepikt word en gezeur krijg?

Dus mijn vraag, waar vind ik ergens contact informatie op Amazon met wat te doen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19:05

g0tanks

Moderator CSA
LOTG schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 13:31:
Dus mijn vraag, waar vind ik ergens contact informatie op Amazon met wat te doen?
Google geeft met de zoektermen "amazon de klantenservice" als eerste hit de volgende pagina: https://www.amazon.de/gp/...sh-speaking-customer.html?

Als ik kies voor "Een item retourneren" verschijnen er opties om contact op te nemen via e-mail of telefoon.

Lijkt me dat ze je daar wel verder kunnen helpen.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LOTG
Yes, gevonden. Ze proberen je wel echt weg te houden van support en het met de automatische zooi af te handelen. De dropdowns onderin kijk je zo over heen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:37

LankHoar

Langharig tuig

LOTG schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 14:18:
Yes, gevonden. Ze proberen je wel echt weg te houden van support en het met de automatische zooi af te handelen. De dropdowns onderin kijk je zo over heen.
Dat is mijn ervaring met Amazon ook. Ze proberen je continue toch hun artikelen te laten lezen. Erg vervelend. Denk dat er genoeg mensen afhaken, en dat zal hun opzet ook wel zijn.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:41
LankHoar schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 16:11:
[...]

Dat is mijn ervaring met Amazon ook. Ze proberen je continue toch hun artikelen te laten lezen. Erg vervelend. Denk dat er genoeg mensen afhaken, en dat zal hun opzet ook wel zijn.
Beetje kort door de bocht. Zo'n beetje de grootste internetwinkel ter wereld dit. Hoeveel mensen denk je dat ze voor customer service nodig hebben als bovenaan iedere pagina staat 'bel ons op dit nummer!'? Je mag als klant zelf ook wel iets van moeite doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Brammos85 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 19:58:
[...]

Beetje kort door de bocht. Zo'n beetje de grootste internetwinkel ter wereld dit. Hoeveel mensen denk je dat ze voor customer service nodig hebben als bovenaan iedere pagina staat 'bel ons op dit nummer!'? Je mag als klant zelf ook wel iets van moeite doen.
Dat klopt, maar ik was al een half uur actief aan het zoeken maar je word steeds in een loop geduwd waar je dus geen email of chat krijgt.

Ik was dus ook gaan zoeken naar wat te doen bij counterfeit, maar dan kom je dus op een pagina die je niet helpt als je consument bent.

Overigens vond ik de chat ook niet echt behulpzaam, ze hebben de verkoper aangeschreven een verzend label te sturen maar dat het een artikel betreft wat de douane zou vernietigen als het er uit gepikt werd deden ze weinig mee terwijl ze juist zeggen er veel aan te doen. Geen optie bij rapport something suspicious, en support zegt niet de verkoper er op aan te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:37

LankHoar

Langharig tuig

Brammos85 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 19:58:
[...]

Dit is precies mijn werk, customer service en dan specifiek het vermijden dat mensen tickets loggen en zoveel mogelijk zelf hun vragen beantwoorden. Maar je moet het niet onmogelijk/heel erg moeilijk maken om toch een ticket in te schieten/contact te leggen, want dat betekent niet dat de support vraag beantwoord word, maar juist dat de klant met een vraag blijft zitten en dit reflecteert dan weer slecht op het bedrijf. Dat is niet wat je wil, als je met de lange termijn en een gezonde bedrijfsvoering bezig bent (nu is Amazon dat laatste niet, ze kopen gewoon alle concurrentie op en verkopen onder kostprijs tot de overgebleven concurrentie kapot is, maar dat is een andere discusie). Verdiep je bijvoorbeeld eens in de Customer Effort Score indien interesse.

Dus dat een groot bedrijf zoveel mogelijk support moet vermijden, ten koste van de gebruikerservaring, dat vind ik nou juist net te kort door de bocht. Geef ze de tools om zelf vragen te beantwoorden, en bemoedig dat zoveel mogelijk, maar geef dan ook de kans om support te contacteren indien nodig.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Amazon contacteren is toch supermakkelijk? 🤔

Op de website:
rechts bijna onderaan 'klantenservice'
Links bijna onderaan 'heb je meer hulp nodig' - > 'contact'
Goede bestelling kiezen, probleem uitkiezen (in dit geval Probleem met bestelling - > Item voldoet niet aan verwachtingen), dan keuze email of je laten bellen.

[ Voor 15% gewijzigd door dragon2 op 16-06-2021 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
dragon2 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 21:37:

Op de website:
Goede bestelling kiezen, probleem uitkiezen (in dit geval Probleem met bestelling - > Item voldoet niet aan verwachtingen), dan keuze email of je laten bellen.
Ja, niet dus
Item doesn’t meet expectations
Amazon.de, and many Sellers on Amazon.de, offer returns for most items within 30 days of receipt of delivery. You can use this page to learn about our return policies. Most items sold on Amazon.de follow our general return policies, but some products have different policies or requirements associated with them. For more details, please visit this page.
En die loopt je weer terug naar de returns, en dat had ik al gedaan dus daar vind je geen link.

Sowieso zijn de mobiele site en app nog wat beperkter. Op de pc de site gevonden waar je een bestelling kan kiezen en je een aantal grote buttons met opties hebt, en dan staat er een redelijk onopvallende dropdown onder die je met de juiste keuzes de optie geeft om contact opties te krijgen. Maar voor de A-Z guarantee zijn ze echt slechter te vinden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:20

Kek

3flix

wat een gedoe, ik heb al zo vaak via de chat, via mail en via telefoon contact gehad met amazon(.de). Ik snap dus niet wat hier nu zo moeilijk aan is.

Je moet dit inderdaad niet op een flipfone met IE 6.0 gaan doen ofzo dan zijn de opties wat beperkt.. ;)

je kan gewoon kiezen dat ze jou bellen en dan is het echt wel zo geregeld...
dragon2 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 21:37:

Op de website:
Het is inderdaad dit, en je kan ook gewoon niet een bestelling aan klikken en dan kan je (zelfs op dit tijdstip nog) gebeld worden zo te zien

Edit; wat me nu te binnen schiet, verwacht amazon wel dat wat je hebt gekregen terug stuurt? ik heb wel eens een return aangevraagd die ik gewoon mocht houden nadat ik ook het geld terug had gekregen...

[ Voor 72% gewijzigd door Kek op 16-06-2021 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
@Kek Marketplace geeft mij andere opties dan een artikel wat ik bij Amazon zelf gekocht heb. Ze proberen je vooral naar de seller te sturen (terecht voor de meeste zaken denk ik), maar aangezien ik een return gestart was zijn de opties anders.

Of ik het moet terug sturen, dat is dus de vraag. Er staat dat ze mijn retour verwachten bij de refund status, dus daar zoek ik antwoord op. De chat ging er van uit dat ik een label moet krijgen, dus ik wacht nu weer (waarschijnlijk 3 dagen) op een response en dan kan ik weer support gaan vragen als het nodig is. Gezien iemand in de feedback aan het zeuren was dat ze zelf de retour moest betalen ergens voor acht ik de kans dat ik weer support moet vragen groot. In de voorwaarden staat in elk geval dat ik een retour label moet krijgen en de kosten niet voor mij zijn.

Voor hoe slecht zichtbaar Amazon het maakt bij wie je koopt vind ik dat ze het erg lastig maken achteraf. Gewoon een knop contact support bij mijn order was leuk geweest. Ook de open claim knop die er was voor de refund werd gedaan was handig maar omdat ik mijn geld terug had gekregen was die dus ook foetsie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:06
Maar als je bij een. Reseller heb gekocht moet je toch niet bij .... zijn maar bij de reseller? Wees blij dat .... nog iets wil doen voor je. Bol.com doet 9/10 keer niets met een geschil met resellers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LOTG
loki504 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 22:19:
Maar als je bij een. Reseller heb gekocht moet je toch niet bij .... zijn maar bij de reseller? Wees blij dat .... nog iets wil doen voor je. Bol.com doet 9/10 keer niets met een geschil met resellers.
Amazon geeft je garantie op het verloop van de aankoop, die voorwaarden had ik al van te voren gelezen. Daar staat dus juist in dat Amazon je helpt bij retourneren en zo als je er niet uit komt met de verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454358

Ik koop al ruim 20 jaar op amazon en heb echt nog nooit -grote- problemen gehad. Alles word gewoon opgelost. En ik kan me heel goed voorstellen dat er niet bovenin een telefoon nummer staat. Je moest eens weten hoeveel mensen bellen met de meest achterlijke vragen, of ze iets kunnen wassen op 30 graden, of het die brandweer auto voor hun kind niet in het blauw leverbaar is etc etc. Dan moeten ze honderdduizenden mensen aannemen.

Gewoon je nummer afgeven, ze bellen dan binnen no-time, en dan zal het heus worden opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
@Anoniem: 454358 bellen hoeft van mij ook niet. Chat vind ik prima, anyway vanochtend een mail gehad dat ze het niet terug hoeven dus ik gok te hoge verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454358

bellen is vaak sneller en beter dan chat. Echt iemand horen snappen beiden het vaak beter dan chat wat toch altijd wat afstanderlijker is.

Maar gelukkig is alles dus opgelost :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Beetje offtopic, maar ik had dus mijn order bij de verkoper geplaatst die ik in eerste instantie wilde doen, vandaag ontvangen.

En het verkeerde item... (deze keer een andere kit, wel bandai maar ander model...).
Jeej, straks gelooft Amazon mij niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:06
Kan je het niet eerst proberen te regelen met de shop? Als het een goede shop kunnen zij dat ook wel regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
loki504 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 14:20:
Kan je het niet eerst proberen te regelen met de shop? Als het een goede shop kunnen zij dat ook wel regelen.
Dat doe ik ook, maar nu heb ik twee returns voor het zelfde item staan. Deze zit in Italië, met goede reputatie dus het zal wel goed komen.
Pagina: 1