Hoi hoi,
====
Uit de algemene voorwaarden:
Casema heeft het recht (onder meer ter voorkoming van overbelasting van het Netwerk of hinder voor andere Internetgebruikers) beperkingen te stellen aan transmissiesnelheden en hoeveelheden dataverkeer (upload en download), welke beperkingen per Abonnementsvorm verschillen. Indien de Klant deze beperkingen niet in acht neemt heeft Casema het recht de toegang tot de Casema Internet Diensten (tijdelijk) te beperken of aan de Klant te ontzeggen.
Per abonnementsvorm bedragen de in dit lid bedoelde beperkingen de volgende eenheden:
Wanadoo Cable Broadband Premium:
1333 MegaBytes upstream
4000 MegaBytes downstream
Wanadoo Cable Basic:
333 MegaBytes upstream
1000 MegaBytes downstream
====
Uit bovenstaande haal ik niet dat er extra betaald moet worden voor extra gegenereerde MB's, maar dat (tijdelijk) de toegang tot het netwerk ontzegt kan worden.
Ik heb toch maar even de helpdesk gebeld en daar vertelde een vriendelijke dame (ik had zowaar binnen 5 min iemand te pakken) dat er in eerste instantie gewaarschuuwd wordt. Na doorvragen vertelde ze me zelfs dat ze niet erg scheutig zijn met deze waarschuwingen en dat het alleen gebeurd als je anderen 'tot last bent geweest'. Met andere woorden, als ik een extra GB gedownload heb en mijn buurman heeft daar last van, dan krijg ik een waarschuwing.

hoe vaag is dat...? Die kabel wordt toch 'afgeknepen' waardoor iedereen zo'n beetje de zelfde doorvoer snelheid heeft ? Dus wanneer ben ik met mijn extra GB's iemand tot last ? Door geredeneerd: Ik kan downloaden wat ik wil ???
Of denk ik nu te simpel...?
groet