Toon posts:

Wanadoo Primium, datalimiet...en dan ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi hoi,

Ik heb een Wanadoo Broadband Premium internet aansluiting. Ben er erg tevreden over, maar dat betekend dat ik een datalimiet per maand heb van 4000 MB downstream en 1333 MB upstream.

Wat gebeurd er nou eigenlijk als ik daar overheen ga ? Krijg ik dan 'straf' ? Ik hoor zeggen dat er in de praktijk niet veel gebeurd, maar toch...

Groet

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik zag verleden keer ergens in een topic staan dat als je het overschrijd een boete krijgt van 0.35 cent per MB. Ik weet niet meer of dat Wanadoo was of niet...

They made me do it.

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik ben ook erg benieuwd. Kan sinds kort ook basic nemen, maar limiet is helaas maar 1Gb :(
Maar ik kan nergens vinden dat het een x bedrag per mb extra kost....

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Verwijderd

Topicstarter
Hoi hoi,

====
Uit de algemene voorwaarden:

Casema heeft het recht (onder meer ter voorkoming van overbelasting van het Netwerk of hinder voor andere Internetgebruikers) beperkingen te stellen aan transmissiesnelheden en hoeveelheden dataverkeer (upload en download), welke beperkingen per Abonnementsvorm verschillen. Indien de Klant deze beperkingen niet in acht neemt heeft Casema het recht de toegang tot de Casema Internet Diensten (tijdelijk) te beperken of aan de Klant te ontzeggen.
Per abonnementsvorm bedragen de in dit lid bedoelde beperkingen de volgende eenheden:

Wanadoo Cable Broadband Premium:
1333 MegaBytes upstream
4000 MegaBytes downstream
Wanadoo Cable Basic:
333 MegaBytes upstream
1000 MegaBytes downstream
====

Uit bovenstaande haal ik niet dat er extra betaald moet worden voor extra gegenereerde MB's, maar dat (tijdelijk) de toegang tot het netwerk ontzegt kan worden.

Ik heb toch maar even de helpdesk gebeld en daar vertelde een vriendelijke dame (ik had zowaar binnen 5 min iemand te pakken) dat er in eerste instantie gewaarschuuwd wordt. Na doorvragen vertelde ze me zelfs dat ze niet erg scheutig zijn met deze waarschuwingen en dat het alleen gebeurd als je anderen 'tot last bent geweest'. Met andere woorden, als ik een extra GB gedownload heb en mijn buurman heeft daar last van, dan krijg ik een waarschuwing. :? hoe vaag is dat...? Die kabel wordt toch 'afgeknepen' waardoor iedereen zo'n beetje de zelfde doorvoer snelheid heeft ? Dus wanneer ben ik met mijn extra GB's iemand tot last ? Door geredeneerd: Ik kan downloaden wat ik wil ???

Of denk ik nu te simpel...?

groet

Verwijderd

Nee, je zit goed.

2 punten zijn in de geval van belang:

1: De datalimiet is ingevoerd om juridisch gezien weerstand te kunnen bieden tegen de heavy users. Maar hiertoe werd casema verplicht om zodoende juist meer duidelijkheid te creeren voor de gebruikers. Verder kon casema voorheen een abonnee niet zomaar van de kabel afflikkeren, nu dus wel.
2: Bij Casema wordt de totale up en downspeed per wijk verdeelt over (ofwel gedeeld door) de gebruikers. D.w.z. Als je voor merkbare problemen zorgt in je wijk, m.a.w. de buren klagen bij casema over de traagheid, dan pas krijg je die waarschuwing...

nb. Ik heb nu al 4 jaar een basic abonnementje en zit altijd op de max (dat is nog steeds om te janken ik weet het , maar mijn max is 8 kb, steady speed. Heb mensen gehoord met standaard speeds van 3 kb) Ik download per maand ongeveer 10 films (fxp) dus tel uit hoeveel mbs ik over de limiet ga per maand (1gb limiet heb ik) ....nog niks gehoord.....

hasta

Verwijderd

Aangezien datalimiet dus geen probleem zal zijn, wil ik even een ander vraagstuk kwijt. Wie kan mij zeggen hoe snel dit Wanadoo Cable Broadband Premium werkelijk is?
Op de Wanadoo site staat namelijk 512 kbit/s download en 128 kbit/s upload. Dit klinkt natuurlijk erg leuk, maar met de Basic variant die ik nu heb, haal ik ook niet wat zij zeggen. :'(

Met andere woorden, is de Premium de moeite waard om te proberen???

Verwijderd

Topicstarter
Hoi hoi,
2: Bij Casema wordt de totale up en downspeed per wijk verdeelt over (ofwel gedeeld door) de gebruikers. D.w.z. Als je voor merkbare problemen zorgt in je wijk, m.a.w. de buren klagen bij casema over de traagheid, dan pas krijg je die waarschuwing...
Houben77, hoe weten ze dan dat ik de gene ben die 'tot last is', of kunnen ze per gebruiker zien wat de totaal gegenereerde aantal gb's zijn en waarschuwen ze dan die gene die het meest gegenereerd heeft ?
Ja, het is zeker de moeite. Ik haal gemiddeld tussen de 60 en 70 kb/s feitelijke download snelheid, kom soms zelfs nog wel tot de 80 kb/s. Kom net bij een vriend vandaan die ADSL heeft, en die kwam niet verder dan rond de 50 kb/s. (bijv ook getest bij www.speedtest.nl, al weet ik niet of die test nou zo'n betrouwbaar beeld schetst). Daarnaast is de ping bij het Premium pakket erg goed (in het geval dat je games speelt over het internet erg handig). Als het mogelijk is bij jouw in de buurt zal ik zeker overstappen. Voor die 40 piek extra krijg je iig een hoop meer...

groet

Verwijderd

Thanx, dan ga ik het toch maar eens proberen. En nu maar hopen dat Wanadoo alles waar kan maken... B-)

Verwijderd

Op vrijdag 17 augustus 2001 22:51 schreef typhon het volgende:
Aangezien datalimiet dus geen probleem zal zijn, wil ik even een ander vraagstuk kwijt. Wie kan mij zeggen hoe snel dit Wanadoo Cable Broadband Premium werkelijk is?
Op de Wanadoo site staat namelijk 512 kbit/s download en 128 kbit/s upload. Dit klinkt natuurlijk erg leuk, maar met de Basic variant die ik nu heb, haal ik ook niet wat zij zeggen. :'(

Ik heb het nu sinds 4 weken. Datalimiet my-ass. Binne 2 dagen er al over heen >:)
Het loopt als een tiet. Haal constant 64 kb en bij Counter-strike een betere ping dat de MX-Stream mensen.
Aanrader. Het is even duur als MX-Stream en je hebt 16 kb upstream ipv 8.

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
de snelheid is gewoon bij mij 64 kb/s down

en 14 up

ik zit al op 14.28 GB deze maand (september)

dus zit er al redelijk overheen >:)

of ik wat te horen krijg weet ik niet, ff deze maand afwachten :)

Verwijderd

kzit met me casema basic ook latijd erboven maar het maakt ze geen kogel uit :)( en mij ook niet =))

• GrandPuba
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10-2025
Ik heb nu sinds begin deze maand, om precies te zijn 2 november Wanadoo Premium.
Loopt zoals hun beloven erg goed 60 tot 80+kbps.
Maar........
Ik zit nu al lang er breed over de download limiet heen
ongeveer 8+gb, ik heb het niet extreem bijgehouden, omdat ik gewoon wel eens wilde testen hoever ik kan gaan.
Maar ook omdat vanaf januari ADSL voor mij beschikbaar is, en krijg ik gezeik, stap ik over.
Maar wat ik nu wil weten heeft er ook maar iemand wel eens iets gehoord van het overschreiden van het download limiet?

Zo ja laat het even weten, en hoeveel heb je toen gedownload?

Grtz

GrandPuba
Pagina: 1