Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fooraap
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-10-2023
Ik heb recent een nieuwe webcam, logitech c920e.
De microfoon moest je via logitune activeren.

Echter bij gebruik krijg ik veel klachten door de grote echo tijdens meetings.

Ik kan in de settings van logitune heel weinig terugvinden of hier iets mee gedaan kan worden.

het ligt ook aan de bureauruimte die ik thuis heb waarschijnlijk.

Via de headset heb ik dit niet.
Via laptop speaker/microfoon is er ook echo maar minder.

Enige tips of ik hier iets van kan configureren om minder echo te krijgen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:47

Chiron

Moderator Discord
Zet je speakers minder hard of gebruik een koptelefoon voor het afspelen van audio. Doordat je speakers gebruikt pikt de microfoon het geluid weer op waardoor je feedback/echo krijgt.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06 13:03

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Echo komt doordat je speakers het geluid terugsturen via de microfoon. Zet je speakers zachter of gebruik een headset. Noise reduction/cancelation helpen soms maar nooit 100%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1302638

Kan ook betekenen dat je teveel vertraging op de lijn hebt dan pikt noise cancelling het niet meer op als een echo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Ik heb hetzelfde issue, zo ineens. Mijn conclusie naar een paar uur prutsen, google, proberen etc, het is een driver issue.

Als ik het volume van de microfoon laag zet en ik unmute mezelf in een meeting dan schiet hij weer naar maximaal niveau. Met andere woorden, altijd de hoogste gevoeligheid en daardoor pakt hij volgens mij ook continue de speakers op, hoe zacht ze ook staan.

Ik ga nog even verder zoeken maar volgens mij gaat dit verder dan de standaard logitech driver.

@fooraap , heb je al iets gevonden?