Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venraiden4K
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-12-2024
Mijn vraag
Ik heb een msi h61mu e35 in mijn (pre-built) boxxed.nl pc zitten.
Nu ik wil upgraden naar een 3470 loop ik ertegenaan dat de bios nog te oud is hiervoor.
Bij updaten wil dit alleen compleet niet.

Is er iemand met kennis van dit (oude) bord?

Relevante software en hardware die ik gebruik
M-flash van MSI
Tool94 van MSI forum
B2MB van MSI forum

-----
Momenteel i5 2500 -> wil upgraden naar i5 3470
MSI h61mu e35 (B3)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De bios updater .exe van MSI zelf, deze pakt wat uit op mijn usb, start de computer opnieuw op en doet daarna niks.
M-Flash in de bios, ziet mijn bios files niet.
B2MB files ziet M-Flash ook niet.

Tool94 leek succes te geven. Deze geeft aan dat het is gelukt, maar bij controleren bios versie in de BIOS staat doodleuk de oude versie nog steeds.

Ik ben ondertussen ten einde raad, en gezien het een wat ouder bord is, is documentatie online ook lastig te vinden.

Professioneel koffiedrinker en stoelzitter

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamaa1
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 00:31
Welke versie BIOS heb je nu en naar welke probeer je precies te flashen?
Ik weet niet of het ook bij MSI is, maar soms moeten USB sticks geformateerd worden als FAT32 bijv.

Je beseft trouwens ook dat je vrij weinig prestatiewinst gaat pakken met deze upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venraiden4K
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-12-2024
lamaa1 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 13:16:
Welke versie BIOS heb je nu en naar welke probeer je precies te flashen?
Ik weet niet of het ook bij MSI is, maar soms moeten USB sticks geformateerd worden als FAT32 bijv.

Je beseft trouwens ook dat je vrij weinig prestatiewinst gaat pakken met deze upgrade?
Versie nu zou ik even moeten controleren vanavond.
Gewenste versie is v12 op de MSI website, ook de precieze versie daarvan moet ik thuis controleren.

USB stick is geformateerd als FAT32, verder ook met Tool94 dus een DOS bootable stick ervan gemaakt.

Prestatiewinst is prestatiewinst, en in dit geval is deze gratis. Geeft de mogelijkheid om ooit een keer een goedkope 3770 op de kop te tikken voor weinig :)

Professioneel koffiedrinker en stoelzitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:48

Nemesizz

Untouchable

Een paar dingen wat je kan proberen/controleren:

- USB stick moet FAT32 geformatteerd zijn (gaf je al aan dat die dat was)
- grote USB sticks worden soms niet ondersteunt (ondanks FAT32), kan zijn dat een 16GB of grotere stick niet gezien word (heb je ook bij andere apparaten soms met firmware updaten, dan is een ouder stickje van 2GB of iets dergelijks ideaal, want heel vaak willen grotere sticks als 8GB of meer niet werken)

- de BIOS file in de root van de stick (en check of de naam van de file klopt)
- gebruik een USB 2.0 poort op het bord (zwarte poorten, niet de 3.0 poorten, die zijn blauw)