Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHB1100
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 08-09 14:43
Hallo allemaal,

Als jong lid van Tweakers dacht ik, laat de community mij eens helpen met mijn "probleem".

Van Oktober tot half November heb ik een camera gericht gehad op een verbouwing.
Het idee om er een timelapse van de maken ontstond kort voor de start van de verbouwing dus ik heb snel nog ff een camera opgehangen. Door tijdsgebrek in de voorbereiding en voldoende ruimte qua opslag heb ik de opname op continu gezet met video lengtes van 10 minuten in HD.

Ik heb dus een maand lang aan videomateriaal.
Mij lijkt het leuk dat jullie met mij meedenken welke aanpak ik neem om dit om te zetten naar een timelapse.
Er is namelijk verschrikkelijk veel aanbod in programma's en mogelijkheden om dit aan te pakken.

Ik sta voor alle opties open want qua opslag, cpu en gpu heb ik geen gebrek.

Bij voorbaat dank voor jullie input.

Groet John.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-09 16:41

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

JHB1100 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 12:33:
Er is namelijk verschrikkelijk veel aanbod in programma's en mogelijkheden om dit aan te pakken.
We stellen het hier altijd wel op prijs als je ook even aangeeft wat je zelf al gevonden en geprobeerd hebt :)

Qua aanpak zijn er denk ik 2 hoofdlijnen:
- uit elk filmpje één of meer frames halen (met ffmpeg of zo) en die vervolgens door je favoriete timelapse tool halen
- de videofragmenten versnellen en daarna aan elkaar plakken (of eerst aan elkaar plakken en dan versnellen, maar dat zal denk ik niet heel lekker werken gezien de hoeveelheid materiaal)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHB1100
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 08-09 14:43
Orion84 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 12:45:
[...]
We stellen het hier altijd wel op prijs als je ook even aangeeft wat je zelf al gevonden en geprobeerd hebt :)
Ik was zelf begonnen met het "aan elkaar plakken" van het materiaal. elke dag van 8 tot 18:00.
Daaruit wilde ik dan de boel zoals jij ook omschreef versnellen en een timelapse maken.
Maar na het verwerken van 2 dagen had ik door dat dat niet de oplossing was.

Ik zat zelf ook aan de "frame" optie te denken.
Welke programma's zijn dan het meest geschikt om

- frames uit elke video te halen
- frames te verwerken tot timelape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:58

Sjaak_Afhaak

Bleh!

https://stackoverflow.com...cific-frames-using-ffmpeg

in de bovenstaande link staat hoe relatief snel specifieke frames uit je losse segmenten kan halen. Welke, dat is aan jou. Dat zal afhangen van hoe lang je uiteindelijke film moet worden, en hoeveel fps je 'm wilt geven.
Daarna alle ge-exporteerde jpg's als een sequentie nummeren, en als sequence inladen in bijvoorbeeld openshot video editor (gratis).

Hier staat tekst