Hulp gevraagd in verband met upgrade GPU

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Sam_DB
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 24-10-2021
Kan iemand me helpen met advies in verband met een upgrade GPU?

Momenteel heb ik een rx 5700 xt Sapphire Nitro+ steken. Op zich super kaart maar ik ondervind toch wel vaak eens een stutter of crash. Drivers liggen me ook niet heel echt...

Daarom ben ik op zoek naar een goede upgrade. Momenteel heb ik de volgende in gedachten:
  • RTX 3070
  • rx 6700 xt
  • rx 6800
  • rx 6800 xt
Ondanks ik beetje voorzichtig ben voor AMD te kiezen, hebben deze wel enorm goede value. Zeker in de huidige markt vallen de prijzen ook "relatief" nog mee voor deze.

Ik ben op zoek naar een goede performance maar ook vooral een koele & stille kaart.

Enig aankoopadvies? Link gerust kaartjes!

Alle reacties

• Djurres
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-01 09:09
https://www.alternate.nl/...aart/html/product/1756984

Moet je heel snel zijn, maar dan heb je een goeie kaart voor relatief normaal geld!
(normaal voor de huidige tijd)

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18:49
Ik zou beginnen met het lezen van de topics voor kopen van een 3 serie RTX of 6 serie AMD.
Voor AMD is je beste kans voor een redelijke prijs je geluk beproeven bij de wekelijkse drop.

• Sam_DB
@D-dark heb al veel gelezen. Mening zijn altijd verdeeld. Sommigen vinden AMD top, anderen dan weer niet. Ik vind het moeilijk te bepalen in welk kamp ik zit. Maar misschien dat deze generatie geleerd heeft uit de fouten van de 5-series

• D-dark
Sam_DB schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 10:11:
@D-dark heb al veel gelezen. Mening zijn altijd verdeeld. Sommigen vinden AMD top, anderen dan weer niet. Ik vind het moeilijk te bepalen in welk kamp ik zit. Maar misschien dat deze generatie geleerd heeft uit de fouten van de 5-series
Ben tot nu toe behoorlijk tevreden met mijn Sapphire 6800 XT Nitro.
Geen klachten.

Maar in de huidige markt kan je niet al te kieskeurig zijn.
Zorg er eerst voor dat je uberhaupt een kaart hebt en wil je toch wat anders dan kan je altijd nog via V&A proberen te ruilen.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-01 14:53

Croga

The Unreasonable Man

Sam_DB schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 09:10:
Zodra je iets tegenkomt met een normale prijs: meteen kopen.

AMD of nVidia is op dit moment helemaal niet interessant. Aan alle kaarten is een tekort dus als je er überhaupt één kunt krijgen voor een normale prijs mag ja al heel erg blij zijn.

• Sam_DB
@D-dark Die van jou zal toch ook aardig prijskaartje hebben? Deze vind ik echt amper

• Sam_DB
@Croga wat is dezer dagen nog normaal? MSRP is een illusie

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Sam_DB schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 09:10:
Kan iemand me helpen met advies in verband met een upgrade GPU?

Momenteel heb ik een rx 5700 xt Sapphire Nitro+ steken. Op zich super kaart maar ik ondervind toch wel vaak eens een stutter of crash. Drivers liggen me ook niet heel echt...

Daarom ben ik op zoek naar een goede upgrade. Momenteel heb ik de volgende in gedachten:
  • RTX 3070
  • rx 6700 xt
  • rx 6800
  • rx 6800 xt
Ondanks ik beetje voorzichtig ben voor AMD te kiezen, hebben deze wel enorm goede value. Zeker in de huidige markt vallen de prijzen ook "relatief" nog mee voor deze.

Ik ben op zoek naar een goede performance maar ook vooral een koele & stille kaart.

Wat is de rest van je systeem, wensen van gebruik ....?
Nu met huidige prijzen, zou ik lekker bij je XT blijven.
Er valt nogal wat te tunen met XT, heb je dat al gedaan ?

Sapphire Nitro+ zijn een van de beste AMD kaarten. heb ze al vaak gebruikt. goede voeding is ook van belang, die de pieken aan kan.

[ Voor 6% gewijzigd door Hackus op 16-06-2021 10:27 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Sam_DB
@Hackus rest van het systeem dat echt van belang is: Ryzen 5 3600, B450 Aeorus Elite moederbordje

Goh ik heb deze nu eigenlijk zelfs beetje underclocked & volted omdat ik temps toch hoog vond...

• D-dark
Sam_DB schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 10:21:
@D-dark Die van jou zal toch ook aardig prijskaartje hebben? Deze vind ik echt amper
Ik had de mazzel dat ik die een paar maanden geleden voor ongeveer 1020 euro in Duitsland kon bemachtigen. Had toen ook de keuze om bij AMD te gaan voor een standaard 6900 XT via de drops welke ongeveer qua prijs gelijk waren.

Dan maar door de zure appel heen bijten en voor de kwaliteit van Sapphire gaan.

Ps. zit gekoppeld aan een XFX 850 Watt voeding.

[ Voor 4% gewijzigd door D-dark op 16-06-2021 11:32 ]

Pagina: 1