Mijn vraag
Wij hebben nu ongeveer een 6 maanden een Alpha Innotec WZSV 62 K3M. Hij heeft het in de winter maanden keurig gedaan, alleen nu komen de zomer maanden er aan en moet het systeem koelen. En ik heb het idee dat dit nog niet goed genoeg gebeurt.
Mischien lees ik de data verkeerd, of misschien werkt het systeem inderdaad niet naar behoren. Lees ik de data goed af? Hoe zou ik kunnen controleren of de warmtepomp wel koelt? Hoe koel zou een warmtepomp een huis moeten kunnen maken?
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Software is geupdate naar de nieuwste V3.85.7
- Overgestapt op de nieuwe RBE+ module
:strip_exif()/f/image/Ch8ZNTWexYt9x5k8Dr3k8LoN.jpg?f=fotoalbum_large)
- Koeling op zowel Buiten tempratuur als Binnen temperatuur gezet
- Overschrijding van Binnen temperatuur zelfs op 0.0h gezet
- Overschrijding van Buiten temperatuur bovengrens op 4h gezet, Onderschrijding op 12h.
Tempraturen volgens de webserver:
:fill(white):strip_exif()/f/image/YERgoNI93M6alkAeYKSbPq4x.png?f=user_large)
Waar mijn vraagtekens komen, is dat de Menggroep1-aanvoer nog op 22 graden blijft staan, terwijl de gewenste tempratuur 17 graden is, en de bron tempratuur ook veer lager is, alleen mijn aanvoer / retour blijft op 22 graden steken.
Wij hebben nu ongeveer een 6 maanden een Alpha Innotec WZSV 62 K3M. Hij heeft het in de winter maanden keurig gedaan, alleen nu komen de zomer maanden er aan en moet het systeem koelen. En ik heb het idee dat dit nog niet goed genoeg gebeurt.
Mischien lees ik de data verkeerd, of misschien werkt het systeem inderdaad niet naar behoren. Lees ik de data goed af? Hoe zou ik kunnen controleren of de warmtepomp wel koelt? Hoe koel zou een warmtepomp een huis moeten kunnen maken?
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Software is geupdate naar de nieuwste V3.85.7
- Overgestapt op de nieuwe RBE+ module
:strip_exif()/f/image/Ch8ZNTWexYt9x5k8Dr3k8LoN.jpg?f=fotoalbum_large)
- Koeling op zowel Buiten tempratuur als Binnen temperatuur gezet
- Overschrijding van Binnen temperatuur zelfs op 0.0h gezet
- Overschrijding van Buiten temperatuur bovengrens op 4h gezet, Onderschrijding op 12h.
Tempraturen volgens de webserver:
:fill(white):strip_exif()/f/image/YERgoNI93M6alkAeYKSbPq4x.png?f=user_large)
Waar mijn vraagtekens komen, is dat de Menggroep1-aanvoer nog op 22 graden blijft staan, terwijl de gewenste tempratuur 17 graden is, en de bron tempratuur ook veer lager is, alleen mijn aanvoer / retour blijft op 22 graden steken.
Certified Google Teacher.