Wel of niet utp kabel verlengen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hmeijlink
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-02 21:17
Ik heb een UTP kabel van 25m tussen mn tuinhuisje ondergronds laten aanleggen naar mn huis, Vraag me niet waarom, maar bij het aansluiten bij de modem kwamen we 3 meter te kort .... nu wordt er voorgesteld om een koppelstuk te gebruiken om de liggende utp kabel te verlengen. Ik lees op internet verschillende meningen dat dit wel/niet goed werkt. Ik wil natuurlijk geen kwaliteits- en/of signaalverlies.
Iets in mij zegt dat een hele kabel beter is dan een gebroken kabel met koppelstuk, maar misschien is dat technisch helemaal niet zo. Wellicht weet hier iemand het antwoord. Fijne avond.

Heiko

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:23
CAT5 gaat tot 100 meter, een koppelstukje zou voor 25+3 meter geen merkbaar verschil moeten maken. Sterker nog, de meeste bedrading in gebouwen maakt gebruik van een vergelijkbare oplossing (lange kabel en dan een patch paneeltje (feitelijk ook een koppelstukje) met nog een extra metertje kabel naar de switch aan het eind.

Ik zou het gewoon proberen, worst-case scenario heb je een koppelstukje van een euro over.

[ Voor 4% gewijzigd door citruspers op 15-06-2021 22:35 ]

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Wil je je mail checken? Of wil je een datacenter beginnen?

Persoonlijk, als ik er voor zou betalen dan mag er een nieuwe kabel in.
Maar ik weet niet hoe of wat je hebt afgesproken

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmeijlink
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-02 21:17
Afgesproken is dat er een goede verbinding in het tuinhuis komt, aangezien daar ook gewerkt gaat worden. Ik kan natuurlijk zeggen: opnieuw, maar misschien is dit niet nodig omdat er geen kwaliteisverlies is. Vandaar dat ik deze vraag gesteld heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mash_man02
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:45
Zo een kabel afmonteren op een patch paneel is feitelijk ook een koppelvlak. Dus technisch hoeft dat in zijn geheel geen probleem op te leveren.

Asus X570-E AMD ryzen 5800x3D 64Gb Sapphire 7900xtx X-vapor nitro+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psdata
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:04
Een goed koppel stukje er bij tussen kan geen kwaad.
Gewoon doen en proberen, je gaat hier mee nooit over de 100 meter.

Homey, Sessy, Starlink, Ubiquti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:06
Weet niet wat voor kabel er ligt, als het een installatiekabel betreft (stugge kern) zou ik 'm gewoon afmonteren op een losse keystone en dan een patchkabeltje van 3 meter eraan naar je modem/switch.

Andere optie is een koppelblokje met aan beide kanten een RJ45 aansluiting, werkt in de praktijk wel maar ben er persoonlijk geen voorstander van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Waar komt de kabel nu uit?

Ik zou zeggen laat een WCD plaatsen waar de kabel ligt, zodat je een nette koppeling hebt. Het nadeel aan een koppelstukje is dat die los kan gaan, dus die wil je niet zomaar ergens tussenin hebben hangen.

Signaalverlies oid is op die afstand niet van toepassing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:26

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Knoop* een nieuwe kabel aan de huidige kabel, trek de huidige eruit en je trekt de nieuwe erin. Paar minuten werk, geen koppelstukjes nodig. Koppelstukje kan en zal geen ramp zijn, maar als 't allemaal net vers nieuw is aangelegd zou ik echt geen genoegen nemen met een koppelstukje.

* Leg de uiteinden tegen elkaar en vlecht wat aders axiaal, stukkie ducttape eromheen

[ Voor 14% gewijzigd door RobIII op 16-06-2021 01:11 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1