Ik heb nu een tijd een slimme meter en was eens naar mijn jaar afrekening aan het kijken. Er is denk ik iets wat niet niet goed begrijp, of wat fout gaat.
Ik was in de veronderstelling, dat zolang de salderings regeling nog intact blijft, een "domme" vs "slimme" meter in principe niet uitmaakt voor de kosten. (uitgaande van de situatie dat je op jaarbasis meer verbruikt dan je opwekt)
Klopt deze veronderstelling wel ?
Ik heb over het jaar ca 410kWh terug geleverd, in geval van mijn Ferraris meter zou deze dan 410kWh minder aangegeven hebben, wat ongeveer 410 * 0,22 = 90,- minder zou zijn.
Nu op de faktuur van Greenchoice staat teruglevering 410kWh a 0,07 met BTW wat resulteert in
ongeveer 37,-
Bij de uitleg op de nota staat:
"Wij salderen de teruggeleverde energie op de nota; uw teruglevering wordt
afgetrokken van de stroom die u verbruikt. Meer teruglevering dan verbruik?
Dan ontvangt u voor de netto teruglevering de met Greenchoice
overeengekomen terugleververgoeding."
Mijn verbruik is in dat jaar vele malen hoger dan wat ik teruggeleverd heb. Begrijp ik de salderingsregeling verkeerd, of heeft Greenchoice een vreemde manier van berekenen ?
Ik was in de veronderstelling, dat zolang de salderings regeling nog intact blijft, een "domme" vs "slimme" meter in principe niet uitmaakt voor de kosten. (uitgaande van de situatie dat je op jaarbasis meer verbruikt dan je opwekt)
Klopt deze veronderstelling wel ?
Ik heb over het jaar ca 410kWh terug geleverd, in geval van mijn Ferraris meter zou deze dan 410kWh minder aangegeven hebben, wat ongeveer 410 * 0,22 = 90,- minder zou zijn.
Nu op de faktuur van Greenchoice staat teruglevering 410kWh a 0,07 met BTW wat resulteert in
ongeveer 37,-
Bij de uitleg op de nota staat:
"Wij salderen de teruggeleverde energie op de nota; uw teruglevering wordt
afgetrokken van de stroom die u verbruikt. Meer teruglevering dan verbruik?
Dan ontvangt u voor de netto teruglevering de met Greenchoice
overeengekomen terugleververgoeding."
Mijn verbruik is in dat jaar vele malen hoger dan wat ik teruggeleverd heb. Begrijp ik de salderingsregeling verkeerd, of heeft Greenchoice een vreemde manier van berekenen ?