Vroeger door Instagram geband, hoe weer een account maken?

Pagina: 1
Acties:
  • 790 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• priveprive
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 30-10-2024
Beste tweakers,

Een aantal jaar terug in mijn "edgy fase" had ik op instagram een meme account gemaakt. Ik postte wat dingen die richtlijnen van Instagram schendde en werd toen geband. Nu een aantal jaar later kreeg ik op het email address waarmee ik dat instagram account had gemaakt dit:

" Hallo (mijn oude accountnaam),
We willen je laten weten dat we ter verduidelijking enkele wijzigingen gaan aanbrengen in onze gebruiksvoorwaarden. We maken het eenvoudiger om te begrijpen wat is toegestaan op Instagram en hoe onze service werkt. Deze voorwaarden gaan in op 20 december 2020. Als je de app blijft gebruiken, geef je aan dat je de voorwaarden accepteert. "

Ik heb toen de wachtwoord reset optie gebruikt en toen dat niet lukte een nieuw instagram account geprobeerd te maken met dat email address. Allebei faalde.

Nu is mijn vraag:
Hoe kan ik ervoor zorgen dat instagram mijn data verwijdert? Ze weten immers nog mijn gebruikersnaam en vast nog andere dingen, want ik heb nooit echt mijn account verwijdert.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:29
Volgens insta gaat dat niet lukken wegens veiligheids redenen moet je je kunnen aanmelden……
Als je account is verwijderd vanwege schending van de richtlijnen voor de community, kun je je wellicht niet opnieuw registreren met dezelfde gebruikersnaam.

Vanwege veiligheidsredenen kunnen wij je account niet voor je verwijderen. Je moet je kunnen aanmelden bij je account om verwijdering aan te vragen. Raadpleeg de tips voor aanmelden als je je wachtwoord of gebruikersnaam bent vergeten.
https://help.instagram.com/370452623149242

[ Voor 4% gewijzigd door HKLM_ op 15-06-2021 20:13 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Instagram wil data niet verwijderen, wat nu?
Zo te lezen heb je ueberhaupt nog niet gevraagd om data te verwijderen, dus ik pas de topictitel wat aan.

Normale manier zou zijn een unbanverzoek. Eventueel een AVG verwijderverzoek proberen. Maar: als je account is geband wegens overlast heb je helemaal geen recht om alles te laten verwijderen, ze hebben dat het recht om -vanwege die overlast- te onthouden dat jouw mailadres geband is.
HKLM_ in "Instagram wil data niet verwijderen, wat nu?" z'n quote lijkt me geheel terecht.

Een ander mailadres gebruiken lijkt me overigens niet per se een goede optie, als ze herkennen dat je dezelfde mens bent, ben je verder van huis. En iets zegt me dat Instagram = Facebook wel een en ander van je te weten kan komen :X

Edit: AVG unbanverzoek zou in theorie ook zonder in te loggen moeten kunnen, bijv. door de DPO direct aan te schrijven. Al hebben ze nog steeds het recht deels 'nee' te zeggen, lijkt me. (En: veel succes die bureaucratische molen door te komen :X )

[ Voor 13% gewijzigd door F_J_K op 15-06-2021 20:48 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijntje_piep
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 30-01 10:05
Dit is de laatste herinnering voordat we je Tweakers-account verwijderen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Nijntje_piep schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 07:34:
Dit is de laatste herinnering voordat we je Tweakers-account verwijderen??
?

Als je 5 jaar lang niet was ingelogd kan het zijn dat je inderdaad een mail van Tweakers kreeg over dat je account wordt verwijderd - en dat je die kunt bewaren als je inlogt. Zie ook plan: Tweakers gaat persoonsgegevens van oude, inactieve accounts verwijderen
Door te zijn ingelogd ben je weer jaren 'veilig'.

-
Maar dit lijkt weinig van doen met het onderwerp van Vroeger door Instagram geband, hoe weer een account maken? dus ik sluit dit maar.

[ Voor 3% gewijzigd door F_J_K op 13-05-2022 10:32 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.