Vraag

• MaSTahB187
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 18-06 13:06
Vorige week heb ik een Ziggo Connectbox ontvangen en daar heb ik een vreemd probleem mee;

Als ik SSID broadcasting aan heb staan i.c.m. een MAC-filter kan mijn telefoon (Samsung Galaxy S9) verbinding maken met wifi, zo ook als ik SSID broadcasting uit zet en het MAC-filter uit maar zodra ik SSID broadcasting uit heb staan én het MAC-filter aan kan ik met geen mogelijkheid verbinding meer maken.

Wat heb ik zelf geprobeerd / gecontroleerd;

- Andere apparaten (laptop, laptop van werk, tablet en Switch werken probleemloos).
- Op verschillende manieren geprobeerd de instellingen in het toestel te krijgen (handmatig / barcode scannen)
- Netwerkinstellingen reset op het toestel.
- Toestel gecontroleerd op updates.
- Soft-reset toestel.
- Het werkte allemaal met de vorige modem (korte uitleg hieronder).

De reden dat de modem überhaupt vervangen is, is omdat ik door Ziggo ben gebeld met de vraag of ik tevreden was met de huidige dienstverlening. Het komt er op neer dat ik eigenlijk alleen had opgemerkt dat het wifi signaal niet geweldig meer was (oud Ubee modem). I.o.m. hun is toen besloten om het apparaat te vervangen.

Alle reacties

• lier
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 19:25

lier

MikroTik nerd

Staat je S9 op de MAC lijst?
Het werkte allemaal met de vorige modem (korte uitleg hieronder).
Wat bedoel je hiermee? Wat had je verwacht?

SSID braodcastMAC filterMAC op lijstVerbinding
AanAan?Ja
UitUit?Ja
UitAan?Nee

Zou jij deze tabel willen uitbreiden op de plek van de ?

[Voor 4% gewijzigd door lier op 16-06-2021 11:43]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LukeS
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 21:10
Wanneer je in je Samsung S9 naar de instellingen van het huidige Wifi-netwerk gaat en je kiest voor geavanceerd, wat staat er dan bij MAC-adres type? Bij de S21 staat deze standaard op "Willekeurige MAC". Misschien is dit bij de S9 ook het geval?

• MaSTahB187
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 18-06 13:06
lier schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 10:32:
Staat je S9 op de MAC lijst?

[...]

Wat bedoel je hiermee? Wat had je verwacht?

SSID braodcastMAC filterMAC op lijstVerbinding
AanAan?Ja
UitUit?Ja
UitAan?Nee

Zou jij deze tabel willen uitbreiden op de plek van de ?
Ja, de telefoon staat ook in de lijst of ik begrijp je vraag verkeerd. Anders zou het niet mogelijk zijn om verbinding te maken in het eerste scenario van je tabel.
LukeS schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 11:45:
Wanneer je in je Samsung S9 naar de instellingen van het huidige Wifi-netwerk gaat en je kiest voor geavanceerd, wat staat er dan bij MAC-adres type? Bij de S21 staat deze standaard op "Willekeurige MAC". Misschien is dit bij de S9 ook het geval?
Ja, dit had inderdaad iets kunnen zijn en dit had ik ook even in het lijstje toe moeten voegen maar ik heb zowel het willekeurige mac als dat van de telefoon zelf geprobeerd.

• lier
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 19:25

lier

MikroTik nerd

En gebruik je MAC filtering om te blokkeren of om te whitelisten?
https://community.ziggo.n...-op-Connectbox/td-p/22395

Het zou heel erg helpen als je alle relevante informatie geeft (desnoods post je hier alle instellingen).

Eerst het probleem, dan de oplossing

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee