Toon posts:

De burning Soap!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
IK kan het allemaal niet meer volgen! Welke fikker moet ik nu kopen. Ik heb nu een Plextor 8x20 scsi en een Plextor 40 speed scsi cd-rom. Een prima koppel. Aangezien ik wel wat sneller wil branden, en burnproff of justlink of smartburn wil hebben op de fikker zijn er een aantal mogelijke kandidaten.

Plextor 24 speed
voor: 4 mb buffer, snel, goede service, regelmatig nieuwe firmwares.
tegen: DUUR, geen cloneCD support??? SD2 kan ik toch gewoon lezen met mijn 40 speed cd-rom en branden via cloneCD met de plextor of zie ik het fout.
geen uitschakelbare justspeed

A-open 20 speed
Voor: Goedkoop, snel, uitschakelbare Justspeed, alles wat een brander nodig heeft
tegen: langzamer dan plextor, service onbekend en firmware updates onbekend?

Lite-on 24 speed
Voor:Goedkoop, alles wat een brander nodig heeft, snel, goede cloneCD support voor SD1 en SD2.
Tegen: justspeed niet uitschakelbaar, service twijfelachtig, firmware updates niet probleemloos.

Conclusie: IK weet niet welke te kiezen. Gevoel zegt Plextor. Verstand zegt Plextor is te duur.
Ik wil een goede cloneCD support ;-) en support voor Nero 5.x

Wie weet hoe deze soap moet aflopen?

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Als je geld over hebt plextor, blijft gewoon het beste.
Als je wat minder geld hebt Liteon, hele goede 2e keus.

Oja, over die firmwares: met clonecd kun je normaal gesproken SafeDisc2 in rawmode branden dus ik denk niet dat je veel firmwares zult vernieuwen aangezien latere versies van firmwares dit onmogelijk maken.

Punt

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-04 11:25
Ik heb de LiteOn 12x10x32 en de Firmware update was geen probleem, integendeel zelfs de drive leest nu bijna 13x DAE ipv de standaard 12x (kweet t, tis maar 1x, maar toch :) tis gratis :D )

• Ronnie_T
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-02 23:08

Ronnie_T

Shangri-La

Ga voor de plextor 24x, reden:
- Plextor staat gelijk aan kwaliteit
- 2 jaar garantie
- VOLLEDIG Clonecd-support, Ollie (clonecd) heeft zelfs de drive ZELF getest
- Enige IDE-brander van plextor die safedisk2 volledig ondersteunt, e.g. maken van backups
- Perfecte digitale Audio extractie

Je moet wel je portemonee leegmaken op de toonbank, maar dan heb je wel een leuk fikkertje :)

Intel Forever. Specs. DKJJPQKU

Verwijderd

De lite-on 24 speed kan dit toch ook allemaal? Is behoorlijk wat goedkoper dan de plextor