Automatisch inschrijven op website?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-10 14:56
Voor het reserveren van een baan bij een sportpark wil ik graag een applicatie maken/configureren die dit automatisch voor mij doet.
Dat scheelt mij elke week weer een heleboel invulwerk :-) (moet namelijk steeds het hele team handmatig inschrijven)

Het zou helemaal mooi zijn als ik deze applicatie kan schedulen (bijv, elke zondag 10:00 uur mijn team inschrijven voor een reservering)

Vraag is nu: wat (welke programma) kan ik hiervoor het beste gebruiken? Ik zoek dus iets van een screen-recorder-invul-programma. heeft iemand ervaring hiermee?

De reserveringswebsite ziet er altijd hetzelfde uit, dus zoiets moet te automatiseren zijn lijkt mij :-)

Beste antwoord (via kuwerti op 16-06-2021 06:41)

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 08:22

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

erwn schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 14:07:
In je browser kun je ook Selenium gebruiken om acties op te nemen en na te spelen. En als je heel ver wilt gaan, maak je uiteindelijk een Java Selenium "test" en die laat je elke zondag draaien.

Ik vraag me wel af hoeveel invulwerk het dan is. Als het enkel om tijdswinst gaat, moet het behoorlijk wat werk zijn elke week voordat automatiseren loont. En dan snap ik niet waarom het formulier zo complex / tijdrovend moet zijn.
Ik weet niet om wat voor sport het gaat en hoeveel werk het om een team aan te melden voor een baan, maar stel dat jij elke week opnieuw ergens de volgende informatie moet invullen:
• Eigen NAW-gegevens + telefoonnummer
• Baan + gewenst tijdstip
• Voor elk teamlid (10 stuks?) voornaam, achternaam en telefoonnummer

Dan snap ik dat je op zoek bent naar een manier om dat (semi-)automatisch te doen.

@kuwerti Misschien loont het - naast de eerdere tips - ook wel om nog eens wat chrome plugins te bekijken voor het automatisch vullen van formulieren. Ik weet niet of er ook plugins zijn die ook automatisch verzenden.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:00
Muis macro kan je vriend zijn

https://www.macrorecorder.com/

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:42
Als je een beetje handig bent met bijvoorbeeld Javascript, kan je met Chrome extensies zoals Tampermonkey ieder veld in een formulier invullen en deze automatisch submitten.

Al vrees ik dat dat niet zo eenvoudig te schedulen is.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:04
Weet niet hoe technisch je bent maar zoiets zou eventueel met Postman kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
In je browser kun je ook Selenium gebruiken om acties op te nemen en na te spelen. En als je heel ver wilt gaan, maak je uiteindelijk een Java Selenium "test" en die laat je elke zondag draaien.

Ik vraag me wel af hoeveel invulwerk het dan is. Als het enkel om tijdswinst gaat, moet het behoorlijk wat werk zijn elke week voordat automatiseren loont. En dan snap ik niet waarom het formulier zo complex / tijdrovend moet zijn.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 08:22

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

erwn schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 14:07:

Ik weet niet om wat voor sport het gaat en hoeveel werk het om een team aan te melden voor een baan, maar stel dat jij elke week opnieuw ergens de volgende informatie moet invullen:
• Eigen NAW-gegevens + telefoonnummer
• Baan + gewenst tijdstip
• Voor elk teamlid (10 stuks?) voornaam, achternaam en telefoonnummer

Dan snap ik dat je op zoek bent naar een manier om dat (semi-)automatisch te doen.

@kuwerti Misschien loont het - naast de eerdere tips - ook wel om nog eens wat chrome plugins te bekijken voor het automatisch vullen van formulieren. Ik weet niet of er ook plugins zijn die ook automatisch verzenden.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kuwerti
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-10 14:56
Dank jullie wel allemaal. Ik ga aan de slag en begin even met mousemacro. dat lijkt mij meest handig voor nu :-)
Pagina: 1