Excel zoeken naar spatie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vbs
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-06-2021
Goedemorgen,

ik heb in Excel een formule in gebruik om een stuk tekst uit 1 cel te combineren met tekst uit een andere cel. Uit de eerste cel wil ik alleen het eerste gedeelte hebben, dus ik gebruik de zoek spatie functie en die werkt prima, behalve als er maar 1 woord in staat. Dan geeft de samenvoeging een foutmelding omdat er geen spatie wordt gevonden.
Is hier nog een oplossing voor?
Hier de formule die ik gebruik:

=LINKS(J464773;VIND.SPEC(" ";J464773)-1)&"-"&F464773

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 16:18

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik verplaats het topic even naar de buren van: Client Software Algemeen

Daar past Excel beter thuis. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Misschien een complexe formule met een if statement voor bevat deze cel wel/geen spatie? Als wel dan je huidige werking en anders wat moet zonder spatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
vbs schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 11:29:
Uit de eerste cel wil ik alleen het eerste gedeelte hebben, dus ik gebruik de zoek spatie functie en die werkt prima, behalve als er maar 1 woord in staat. Dan geeft de samenvoeging een foutmelding omdat er geen spatie wordt gevonden.
Dat kan je afvangen door ALS.FOUT om het eerste deel te zetten. In het geval van een fout omdat er geen spatie aanwezig is pak je de hele cel.

ALS.FOUT, functie - Office-ondersteuning

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW