Digitale QR code scannen.

Pagina: 1
Acties:
  • 487 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curvecheese
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-05-2023
Mijn vraag
...
Qr code scannen op papier kan ik wel. Maar wil een digitaal opgeslagen qr code kunnen scannen zonder deze eerst te moeten printen. Door de vele apps zie ik het bos niet meer.

...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:19

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Kan je wat meer toelichten over hoe/wat/waar je die QR code wilt scannen / gebruiken? Op je PC, op je telefoon? In een bepaalde applicatie? Waar staat die nu opgeslagen?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curvecheese
Qr code staat opgeslagen in fotomap en deze zou ik willen kunnen scannen
*knip* de QR code in kwestie hier posten voegt niets toe aan de discussie, en gezien de nogal twijfelachtige inhoud dus weg.

[ Voor 74% gewijzigd door Orion84 op 16-06-2021 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-05 10:58

BiLo

PSN: toiletcleaner

maak een whatsapp groep aan waar je alleen in zit, stuur de code naar die groep, open whatsapp web en scan de code?

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djdaan
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 13-05 15:17
Als hij op een Android telefoon staat kun je hem openen in Google Photos en klikken op de "Lens" knop. De foto wordt geanaliseerd en hij vind dan als het goed is de QR code met bijbehorende link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:26

Umbrah

The Incredible MapMan

De QR code scant hier gewoon van het scherm. De inhoud is helaas een nogal controversiele groep die best gevaarlijk is, wat is precies je probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:19

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

curvecheese schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 12:03:
Qr code staat opgeslagen in fotomap en deze zou ik willen kunnen scannen
Fotomap waar, op wat voor apparaat? Geef nu eens gewoon wat meer informatie. Op deze manier is het gewoon maar een beetje gokken naar wat misschien een oplossing zou kunnen zijn.

Als het inderdaad om een smartphone gaat: er zijn vast apps te vinden die een opgeslagen foto kunnen scannen ipv. enkel via de camera. Welke apps heb je al gevonden en geprobeerd? En wat lukt er dan niet?

[ Voor 30% gewijzigd door F_J_K op 16-06-2021 13:13 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curvecheese
Ik heb een QR code app die alleen een papieten versie kan scannen. In de appstore wemelt het van deze apps. Ipv deze allemaal te gaan testen had ik gehoopt dat iemand hier op het forum op een app kon duiden die ook fotos scant. Blijft nu over dat ik een voor een de qr code apps moet downloaden om erachter te komen welke doet wat ik wil .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-05 10:57
djdaan schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 12:09:
Als hij op een Android telefoon staat kun je hem openen in Google Photos en klikken op de "Lens" knop. De foto wordt geanaliseerd en hij vind dan als het goed is de QR code met bijbehorende link.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-05 23:47

g0tanks

Moderator CSA
curvecheese schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 20:50:
Ik heb een QR code app die alleen een papieten versie kan scannen. In de appstore wemelt het van deze apps. Ipv deze allemaal te gaan testen had ik gehoopt dat iemand hier op het forum op een app kon duiden die ook fotos scant. Blijft nu over dat ik een voor een de qr code apps moet downloaden om erachter te komen welke doet wat ik wil .
Je hoeft niet alle apps te proberen, maar eigen inzet wordt wel verwacht. Bijvoorbeeld de drie populairste QR scan apps proberen hoeft niet veel tijd te kosten, maar laat wel zien dat je zelf er moeite in hebt gestopt. Daarnaast heb je nog steeds niet duidelijk aangegeven om welk apparaat het gaat, ondanks herhaaldelijke vragen van @Orion84.

Gegeven het gebrek aan inzet en duidelijkheid gaat het topic dicht.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.