HDD cage / HDD rack advies

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• workermaster
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-08 15:14
Mijn vraag
Ik en mijn vader gaan een grote houten case bouwen waar 2 systemen in komen. Beide systemen worden gemonteerd op een miner frame en worden gebruikt voor een gaming pc en Unraid server. In deze kast moeten ook ongeveer 24 HDD's in komen. Ik ben op zoek naar een manier om deze schijven te monteren. Ik kan op internet wel wat dingen vinden maar dan krijg je een beetje een houten variant van een storinator. Ik maak me wat zorgen over hoe dicht die schijven op elkaar zitten qua trillingen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Een aantal HDD's. Allemaal consumentenkwaliteit. Allemaal 3.5 inch.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb dit soort kooitjes gevonden op Amazon: https://www.amazon.nl/DyN...ator-Ruimte/dp/B07K7JXFJQ
Nu wil ik graag schijven in setjes van 4 in de kast monteren. Er blijft dus 1 plaats in de kooi over. Zouden 4 schijven zo dicht op elkaar voor problemen kunnen zorgen?

Voordeel is dat ik de schijven vooral gebruik voor Plex en er dus weinig IO op plaatsvind. Ze draaien dus voornamelijk idle.

Ieder advies voor het monteren van schijven is welkom.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• workermaster
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-08 15:14
Bump. Ik zou graag wat meningen willen ontvangen over 4 consumentendrives in die kooien. De kast wordt namelijk binnenkort gemaakt en ik moet anders nog een paar weken wachten tot die kooien binnen zijn.