Toon posts:

3 pc's 1 waterkoeling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ok.. ik heb nu dus alleen de pc die in mijn sig staat..

MAAR.. nu heb ik binnenkort over:
geheugen, mobo, video, sound..

nu krijg ik dit niet voor een redelijk bedrag verpatst.. dus dacht ik.. nou ja.. dan maar wat onderdelen erbij kopen.. en een celly II systeem van bouwen..

naja.. da zijn dus 2 pc's.. maar nu ben ik ook nog van plan een T-Bird erbij te gaan halen.... dus dan heb ik 3 pc's.. dat zouden dus ook een aantal fans worden..
conclusie: geen slaap ;(

nou dacht ik.. waterkoeling.. maar kan ik daarmee 3 pc's koelen?? dus een standaard setje... met een normale pomp enzo.. of moet ik dan ook nog aan andere dingen denken??

pc's worden overigens bijna nooit verplaatst.. op de PIII na.. das mijn lanbak.. dus loskoppelen moet ook een optie zijn..

als 3 pc's niet zou gaan.. kan ik dan wel een constructie maken tussen die celly en de TB??

heb search gebruikt, en op een aantal sites gekeken alleen word mij dit niet echt duidelijk.. en nee ik heb geen geld teveel :)

Verwijderd

het moet wel lukken volgens mij alleen:

je moet een vette pomp hebben
je moet geen geweldige koeling verwachten
je moet een groot reservoir hebben
je kunt het beste een radiator gebruiken
je kunt het beste je lanbak niet op de rest aansluiten

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-05 08:36
PIII zeker niet compatible maken met de watercooling, want als je het koelblok en de slangen er wel in doe en gewoon een in en uitgaand koppelstuk maak (moet niet zo'n probleem zijn) dan zit je tijdens de lan met het probleem dat je niks aan de watercooling heb, want je neemt niet je reservoir etc mee (lijkt mij :) ).

Ik zelf zou trouwens geen 2 pc's 1 watercooling laten delen. Hooguit het zelfde water reservoir, maar meer dan ook echt niet.

Verwijderd

Topicstarter
thnx.. scheelt weer wat knaken.. :)

mijn pa heeft trouwens een 2200L per uur pompie (voor de vijver).. is dat bruut genoeg? (mag ik vast wel 'lenen' >:))

• Fatalharry
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:02
Geld teveel?? *D

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 17 augustus 2001 20:25 schreef fatalharry het volgende:
Geld teveel?? *D
sig.. 1e regel *D

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:41

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik zou het gewoon doen. Je hebt gewoon 3 waterblokken nodig en natuurlijk extra slangen enzow :)

Dat je een groot resevoir nodig zou hebben ofzo klopt niet, omdat een groter resevoir er alleen maar voor zorgt dat dat het langer duurt voordat de max temperatuur van het water is bereikt. Of je nou een groot/klein of helemaal geen resevoir gebruikt, de max temp is hetzelfde.

Het enige waar je op moet letten is de afvoer van de warmte, dus een goeie radiator gebruiken of meerdere.

Je lanbak kan je ook gewoon waterkoelen, gewoon waterblokje eraf als je gaat lannen en luchtkoelertje erop, en andersom als je weer terug komt :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
vrachtauto grill :7
das pas vet, cnk centrale netwerk koeling :)

• Wollige
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-12-2025
Goed idee man ! achterop iedere pc 2 tules om de slangen op aan te sluiten en een autoradiateur eraan hangen met tafelventilator.. prachtig ! En wat is de opvoerhoogte van die vijverpomp ? als die een dikke 2 meter is dan denk ik dat je 3 koelblokken en 10 meter slang kunt gebruiken in je opstelling. Lijkt best interessant :P

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 17 augustus 2001 21:33 schreef Wollige het volgende:
Lijkt best interessant :P
maar dat is het niet :+
Pagina: 1