Vraag

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:28
Ik zoek een?
Een SMART phone waar je goede foto's mee kan maken. (iPhone of Android, voorkeur Android).

Wat is je budget?
400 - 600 EUR

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Foto's van (klein)kinderen, vakantie en natuur. Verder is betalen met NFC (ING) een plus punt. Nu een Android en daar tevreden over.

Wat heb je zelf al gevonden?
Xiaomi Redmi K30 Pro Zoom Edition
Google Pixel 5
OnePlus 7 Pro
IPhone 11

Welke vragen heb je hier nog over?
Op de iPhone zit een functie om live te fotograferen, dit is erg handig met kinder foto's. Ik neem aan dat er ook Android toestellen zijn die dit kunnen.

Verder is de foto kwaliteit belangrijk, en kan ik daar vaak niet zoveel over vinden. Upgrades is zeker een pluspunt, aangezien er 3 tot 4 jaar met een telefoon gedaan wordt.

Het toestel moet compatibel zijn met Oticon gehoortoestellen. Maar dat is volgens mij vanaf Android versie 8 geen probleem.

De vraag; beste prijs kwaliteit toestel op basis van fotografie.

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:11
Wat voor model/type toestel heb je nu?

Android merken garanderen 2 tot 4 jaar updates vanaf de datum dat het toestel op de markt komt. De OnePlus 7 waaraan je refereerde is 2 jaar oud en krijgt nog 1 jaar updates en dan houd het op want zij garanderen 3 jaar updates.

Samsung doet het het beste op dit moment in Android land met 4 jaar gegarandeerd op de A en S serie. Je zou dan in jou budget een S20 FE kunnen halen van Q3 2020, of in de aanbieding afwachting voor een S21.

Met een iPhone kun je van 5 a 6 jaar updates uitgaan, dus een iPhone 11 gaat nog wel 3 a 4 jaar updates krijgen. Het is wel even leren ermee omgaan want het werkt anders dan Android, maar als je zoekt op internet wordt elke vraag beantwoorden, inclusief hoe je data wel of niet kunt overzetten.

Zelf heb ik zakelijk een iPhone, privé een Samsung. Ik prefereer de Samsung (en Android) vanwege de vrijheden die het bied en de knoppen navigatie. Maar Apple schuift steeds meer richting Android en kan steeds meer dingen die Android ook kan, zoals widgets.

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:28
Nu een Motorola G4 plus.

De camera daarvan is een drama en daar zoek ik dus echt verbetering in. Liefst zo goed mogelijk aangezien mijn compact camera is overleden en ik graag fotografeer.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:11
Maeslant schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 21:41:
Nu een Motorola G4 plus.

De camera daarvan is een drama en daar zoek ik dus echt verbetering in. Liefst zo goed mogelijk aangezien mijn compact camera is overleden en ik graag fotografeer.
Dan ga voor de Pixel 5. De camera is degelijk, en de image processing top.
Enige wat je niet hebt t.o.v. een compact camera is optische zoom. Dat is digitaal. Zou je dat willen kom je uit op iets als de Samsung Galaxy S21 Ultra, en die kost het dubbele van je budget.

Of andere denkrichting, koop een nieuwe compact camera plus een Pixel 4a, die heeft dezelfde camera als de 5, maar is trager, een foto verwerken kost daar seconden.

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Ik zou voor de iPhone 11 gaan. Prima camera, Live Photos, goede accuduur, 5 jaar+ updates, minder prestatieverlies na verloop van tijd ten opzichte van Android-smartphones en goede privacy. Heb mijn moeder (60+) ook laten overstappen van Android naar iOS en dat is wel even wennen merk ik aan het aantal vragen, dus ik weet niet hoe handig je bent maar dat is ook niet verkeerd om mee te nemen in je beslissing.

[ Voor 37% gewijzigd door NotSoSteady op 16-06-2021 09:39 ]