Vraag
Alle reacties
Wat probeer je precies te bereiken?
En waarom moeten het 2 lijsten zijn? Waarom maak je er niet gewoon 1 lijst van?
En waarom moeten het 2 lijsten zijn? Waarom maak je er niet gewoon 1 lijst van?
Nou ik heb een prijslijst en die staat gesorteerd op materiaal en afmetingen en voor somige dingen heb ik alleen een klein gedeelde van 1 lijst nodig en een klein gedeelte van een andere lijst nodig om een keuzen uit te maken anders worden de lijsten veelste lang
Maar dan maak je toch 1 lijst van die data en gebruik je die? Ik snap niet zo goed waarom het er per se 2 moeten zijn.
Kijk ik heb 1 prijslijst met materiaal gemaakt.
en dan heb wil ik van de verschillende materialen maar een klein onderdeel gebruiken hieronder 3 voorbeelde van lijsten die ik moet maken: Het geselekteerde gedeelte moet een lijst worden.
/f/image/rQsp9vfK3ypaMiw5y33QRuYG.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/JNiclx5V9jg6FnEqaVma9m8S.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/tCTNz7ee5259FgWpzvelIEzb.png?f=fotoalbum_large)
Als ik dit niet in 1 lijst kan samenvatten dan moet ik 20 verschillende nieuwe lijsten maken met weer heel veel codes er naar toe want ik heb alle achter staande gegevens van de lijsten ook nodig. want ik moet veel combies maken omdat ik veel keuzens heb uit verschillende materialen
en dan heb wil ik van de verschillende materialen maar een klein onderdeel gebruiken hieronder 3 voorbeelde van lijsten die ik moet maken: Het geselekteerde gedeelte moet een lijst worden.
/f/image/rQsp9vfK3ypaMiw5y33QRuYG.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/JNiclx5V9jg6FnEqaVma9m8S.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/tCTNz7ee5259FgWpzvelIEzb.png?f=fotoalbum_large)
Als ik dit niet in 1 lijst kan samenvatten dan moet ik 20 verschillende nieuwe lijsten maken met weer heel veel codes er naar toe want ik heb alle achter staande gegevens van de lijsten ook nodig. want ik moet veel combies maken omdat ik veel keuzens heb uit verschillende materialen
Maar die lijsten, op basis waarvan worden die gemaakt? Want je zult die lijsten toch ergens moeten maken/aangeven.
Je kunt met 1 regel vba-code de selectie naar een ander blad kopiëren:
code:
1
| Selection.Copy Sheets(2).Range("A2") |
Met Draaitabellen moet je een heel eind kunnen komen volgens mij. Zolang je data op een geordende manier in een tabel staat kun je hieruit je draaitabel maken zoals hierboven beschreven.
zo te zien verschilt alleen de maat en de prijs.
maak dus een dropdown met alleen de verschillende maten in een kolom. en zoek met xlookup de juiste prijs erbij in een ander tabblad. Dan houd je het netjes en overzichtelijk.
maak dus een dropdown met alleen de verschillende maten in een kolom. en zoek met xlookup de juiste prijs erbij in een ander tabblad. Dan houd je het netjes en overzichtelijk.
Pagina: 1