Automatisch invullen Excel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandervdGoot
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 16-02-2022
Ik heb een Excel bestand met klantgegevens en een Excel formulier.
Nu zou ik graag willen dat als ik het klantnummer invul in het formulier een aantal andere gegevens ook worden ingevuld in het formulier vanuit het bestand met de klantgegevens.

Ik maak dus gebruik van een bestand waar de gegevens van mijn klanten in staan en een bestand waarin ik een formulier heb gemaakt waar een deel van de gegevens automatisch moet worden ingevuld als ik het klantnummer heb ingevuld.

Is dit mogelijk? En zo ja, hoe?

Beste antwoord (via SandervdGoot op 14-06-2021 20:31)

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:36

g0tanks

Moderator CSA
Welkom op Tweakers. :)

Bij het openen van het topic is je ook gevraagd wat je zelf al hebt geprobeerd of gevonden. Het wordt gewaardeerd als je laat zien dat je er ook al enige eigen moeite in hebt gestoken.

In ieder geval klinkt het alsof je met VERT.ZOEKEN, functie - Office-ondersteuning de klantgegevens kan ophalen aan de hand van het klantnummer.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Is het bestand met klantgegevens één document met álle klanten erin? Zo nee, is het elke keer een nieuwe klant of moet je vaak dezelfde klant hebben?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA

Bij het openen van het topic is je ook gevraagd wat je zelf al hebt geprobeerd of gevonden. Het wordt gewaardeerd als je laat zien dat je er ook al enige eigen moeite in hebt gestoken.

In ieder geval klinkt het alsof je met VERT.ZOEKEN, functie - Office-ondersteuning de klantgegevens kan ophalen aan de hand van het klantnummer.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandervdGoot
pagani schreef op maandag 14 juni 2021 @ 15:58:
Is het bestand met klantgegevens één document met álle klanten erin? Zo nee, is het elke keer een nieuwe klant of moet je vaak dezelfde klant hebben?
Het is één Excel document met alle klanten. Soms moet ik dezelfde klant hebben maar het komt ook vaak genoeg voor dat ik een andere klant moet hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:10

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

SandervdGoot schreef op maandag 14 juni 2021 @ 15:56:
Ik heb een Excel bestand met klantgegevens en een Excel formulier.
Nu zou ik graag willen dat als ik het klantnummer invul in het formulier een aantal andere gegevens ook worden ingevuld in het formulier vanuit het bestand met de klantgegevens.

Ik maak dus gebruik van een bestand waar de gegevens van mijn klanten in staan en een bestand waarin ik een formulier heb gemaakt waar een deel van de gegevens automatisch moet worden ingevuld als ik het klantnummer heb ingevuld.

Is dit mogelijk? En zo ja, hoe?
VLOOKUP is your answer.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandervdGoot
g0tanks schreef op maandag 14 juni 2021 @ 16:00:

Ik ben vergeten erbij te vermelden wat ik zelf al gedaan/geprobeerd heb. Ik heb met name op internet gezocht, ik heb redelijk veel ervaring met Excel maar hier kwam ik niet uit.

Ik denk niet dat ik er met verticaal zoeken helemaal uitkom.

Wat ik eigenlijk wil is dat ik bijvoorbeeld een invulveld heb, waar ik het klantnummer in moet vullen en dat dan de juiste adresgegevens op de juiste plek komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-09 21:37

Just_I

What did you just say?

Is er wat op tegen om het formulier in het klantenbestand op te nemen in een extra tabblad? Misschien maakt dit het makkelijker om de verticaal zoeken functie te laten werken.

In principe zou dit gewoon moeten werken, ook in andere bestanden verticaal zoeken.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandervdGoot
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Ad_MWE6h9bnJT66tqXsqYNcnzQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/T06RDrRptoGtZCZOpsKcZ1Ea.png?f=user_large

Om het misschien iets duidelijker te maken heb ik een afbeelding bijgevoegd. Wat ik graag zou willen is dat als ik bijvoorbeeld in B2 het klantnummer invul de bijbehorende bedrijfsnaam in B6 de naam van de bijbehorende contactpersoon in B7 etc. wordt ingevuld.

Ik heb zelf niet veel ervaring met verticaal zoeken en weet dus ook niet hoe ik dit voor elkaar krijg met verticaal zoeken. De klantgegevens hou ik indien mogelijk het liefst in een apart document zodat dit document kan gaan dienen als gegevensbron voor meerdere documenten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
SandervdGoot schreef op maandag 14 juni 2021 @ 19:37:
Ik heb zelf niet veel ervaring met verticaal zoeken en weet dus ook niet hoe ik dit voor elkaar krijg met verticaal zoeken. De klantgegevens hou ik indien mogelijk het liefst in een apart document zodat dit document kan gaan dienen als gegevensbron voor meerdere documenten
Ik zie vooralsnog niet in waarom verticaal zoeken niet zou werken in jouw situatie. Op de pagina waar ik naar linkte staan een aantal voorbeelden waar je van kunt leren: VERT.ZOEKEN, functie - Office-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandervdGoot
g0tanks schreef op maandag 14 juni 2021 @ 19:40:
[...]

Ik zie vooralsnog niet in waarom verticaal zoeken niet zou werken in jouw situatie. Op de pagina waar ik naar linkte staan een aantal voorbeelden waar je van kunt leren: VERT.ZOEKEN, functie - Office-ondersteuning
Inmiddels is het gelukt! De eerste keer dat ik op de link klikte werkte de video niet en ik kwam er niet uit met de voorbeelden. Nu heb ik het voor elkaar, dankzij het filmpje in de link. Dank!
Pagina: 1