Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• froukjef
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 17-06-2021
Hallo,
Ik hoop dat iemand me hier wellicht kan helpen. Ik ben Photoshop aan het leren via het boek ‘Classroom in a book’. Maar nu loop ik vast in hoofdstuk 8 bij ‘drawing with the pen tool’. Daar moet ik bij een oefenopdracht twee vormen tekenen. Ik moet een koffiemok natekenen: eerst de buitenkant (met Combine shapes geselecteerd) en dan de binnenkant van het oortje (met Subtract front shape geselecteerd). Vervolgens moet ik het shape path opslaan onder een andere naam (want in de volgende stap moet ik de shape layer verwijderen). Dit opslaan moet volgens het boek door dubbel te klikken op de naam van het shape path en er vervolgens een andere naam aan te geven, of via het panel-menu save path. Zodra ik een van de twee doe, opent het dialoog om het shape path een andere naam te geven en op te slaan. Dus tot zover gaat het goed. Maar als ik vervolgens een nieuwe naam typ en op save klik, zie ik het nieuw opgeslagen shape path niet terug in het rijtje onder Paths. Ik kom er maar niet uit waarom dat shape path niet wil opslaan op m’n computer.

Ik werk op een mac met macOS Catalina en Photoshop 22.4.2.

Weet iemand wellicht in welke richting ik het moet zoeken?

Vriendelijke groeten,

Froukje

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Zie onze Quickstart. We zien hier graag in een topicstart wat je zélf al geprobeerd heb. Die vragen wanneer je hier een nieuw (vraag)topic opent staan er ook niet voor niets ;)
Mijn vraag
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Ik verzoek je dan ook vriendelijk een nieuw topic te openen met voorgenoemde quickstart in je achterhoofd en dan komt 't helemaal goed d:)b

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.