Na gisteren toch lichte EK-kriebels gekregen en nu op zoek naar een beamer. Momenteel twijfel ik tussen de Anker Nebula Capsule 2 en de Xiaomi Mi Smart. Ik heb hier, hier en hier reviews gechecked. Als er mensen met verstand van zaken (dat heb ik namelijk niet) mee willen denken, of een alternatief aan kunnen raden hoor ik het heel graag!
De situatie
Mijn vriendin en ik kijken nu naar tevredenheid alles (journaal, beetje Netflix, voetbal) gewoon op onze laptop. Omdat we in verschillende ruimtes erg geschikte witte muren hebben lijkt een beamer ons te gek om één of twee keer per maand op te schalen naar een groter scherm. We zijn absoluut geen audiovisuele puristen op zoek naar het beste beeld en geluid, maar het is wel de bedoeling dat het allemaal gewoon in orde is.
Overwegingen:
De situatie
Mijn vriendin en ik kijken nu naar tevredenheid alles (journaal, beetje Netflix, voetbal) gewoon op onze laptop. Omdat we in verschillende ruimtes erg geschikte witte muren hebben lijkt een beamer ons te gek om één of twee keer per maand op te schalen naar een groter scherm. We zijn absoluut geen audiovisuele puristen op zoek naar het beste beeld en geluid, maar het is wel de bedoeling dat het allemaal gewoon in orde is.
Overwegingen:
- Compact en makkelijk te verplaatsen: heel graag
- Geschikt voor gamen: niet nodig
- Batterij: handig maar niet noodzakelijk
- Makkelijke, snelle setup: heel graag (de drempel om hem te gebruiken houden we graag laag)
- Prijs: liever onder de 500 euro (maar als er voor meer iets extra moois beschikbaar is, dan is dat ook prima)
- Slaapkamer: easy te verduisteren
- Andere kamers: deels te verduisteren (overdag gebruiken we hem niet, voor lichte zomeravonden zijn er aardige gordijnen, maar we willen wel graag gewoon een lamp aan kunnen doen zonder dat het beeld onbruikbaar wordt)