nieuwe ASRock H67M krijg 4 korte biepjes

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjako0007
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 09-06-2022
Mijn vraag

Ik heb een nieuw moederbord ASRock H67M gekocht via Ebay.
Ik blij het bord ontvangen en ben direct aan de gang gegaan.
Alle componenten van me oude Lenovo cih61mi v1.1 uit de computer gehaald.
Alles 1 op 1 over gezet op me "nieuwe" ASRock H67M moederbord.
Moederbord weer netjes in de kast gemonteerd etc. etc.

Alle kabels aangesloten
- psu kabel
- toetsenbord + muis
- Internet
- hdmi kabel op me gpu

Ik druk me computer aan en ik krijg dus 4 korte biepjes vanuit de kast wat duid op een Real Time Clock malfunction.

Dus ik verwijder mijn gpu sluit hdmi op moederbord aan. Niks weer 4 biepjes.
Vanuit daar maar een VGA kabel geprobeerd precies het zelfde.

stroom kabel uit me psu gehaald en de batterij uit me moederbord, heb een uur gewacht.
Nieuwe batterij terug geplaatst en stroom kabel aan gesloten.
Weer 4 biepjes op beide kabels.

Stroom weer van me psu gehaald.
Ram stick verwisseld met slot 2.
Weer 4 biepjes.

Stroom weer van me psu gehaald.
Me cpu koeler gedomonteerd en me processor verwijdert + batterij + ram stick.
goed half uur gewacht weer alles terug geplaatst.
Weer 4 biepjes.

Internet gekeken wat het eigenlijk kan zijn en kon niet meer vinden dan wat ik eigenlijk al heb gedaan.

Nu het rare is dus:

Ik heb alles werkend gehad op me Lenovo moederbord. Asrock moederbord geef biepjes...
Nadat het allemaal niet werkte heb ik alles weer aangesloten op me Lenovo moederbord en daar heb ik geen biepjes of iets op gehad. En het werkt gewoon goed zoals het eerst deed.

Kan iemand mij uitleg geven of advies wat ik nog meer kan doen om me nieuwe asrock moederbord werkend te krigen? of wat ik fout doet misschien ?

PS:
Heb ook de cpu pins op het boederbord na gekeken met een loep maar ziet er gewoon goed uit...

Relevante software en hardware die ik gebruik
- windows 10 pro n
- Cpu: I5-3470T 2.90GHZ
- mobo: ASRock H67M REV. G/A 1O(MET ZO STREEPJE ERDOOR)5
- Ram: 1x 8gb corsair 1600 mhz stick (ddr3)
- GPU: AMD RADEON HD 7700 SERIES (ASRock H67M mobo gekocht voor GTX 970)
- 2x ventilator 120 mm (1 voor (intake) 1 achter (uitblaas) + cpu fan koeler.
- 1x ssd 250 gb (Netac)
- 1x 3tb hdd/1x 1.5 tb hdd/1x 320gb hdd (maar niet aangesloten op de nieuwe asrock moederbord)
- PSU: 500watt (80+koper rating ofzo)

Ook weet ik niet of ik in het goede topic zit. Ben nieuw hier sinds vandaag :P

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:07
Even proberen de batterij op je moederbord te vervangen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 20:34
Precies mijn gedachte, zet het batterijtje van de Lenovo eens in de Asrock.

En als alles gewoon goed werkte, vraag ik me heel erg af waarom je dit gedaan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjako0007
Misschien dus verkeerd uitgelegd:

Ik had eerst de Lenovo moederbord maar die ondersteunde mij aangkochte GTX 970 gpu niet.

Dus ik heb aan een maat gevraagd wat een beetje een budget moederbord is om alsnog de nieuwe gpu (gtx 970) te kunnen ondersteunen en laten draaien.

Daarom heb ik dus een asrock h67m gekocht.

Nou heb ik dus inderdaad de batterij vervangen van de Asrock, eest de Lenovo batterij overgeplaatst en daar kreeg ik dus 4 piepjes mee...

Daarna dus de batterij eruit gehaald 60 min gewacht... Nieuwe batterij geplaatst.

Alsnog dezelfde biep code.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-05 16:01
je cpu word pas ondersteund vanaf bios P2.10

Zie je ergens een stickertje op de bios chip met versie nr?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
Oke, dat klinkt logisch. En dat kan inderdaad, dat bepaalde oem moederborden bepaalde videokaarten niet accepteren.
Het is alleen een beetje raar om nog te investeren in zo'n oud systeem, (niet altijd verkeerd, maar meestal niet echt interessant) daarom vroeg ik het me ook af.

Was het echt een bord nieuw in doos? Staat er ergens op de doos de bios versie? Zie wel dat je processor pas vanaf 2.10 ondersteund word. Ik zou er eigenlijk van uit gaan dat dat met zo'n oud bord wel goed zit, maar wie weet. Als hij echt al heel lang op de plank ligt zou het kunnen.

[ Voor 8% gewijzigd door WEBGAMING op 14-06-2021 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjako0007
Ik heb zelf heb niet veel geld zegmaar. Dus moet het doen met wat ik heb en wat ik kwijt kan qua geld aan electronica.

De moederbord was niet nieuw maar 2de hands en reronoveerd ofzo iets. zeg maar een nieuw leven in geblazen (als ik het goed heb lol)

Ik weet niet waar ik de bios chip kan vinden :( Ben niet zo heel erg goed met moederborden.

Ben weer sindskort eigenlijk begonnen met wat dingen uit te proberen met de computer :P

Enige witte sticker die ik kan vinden op een chip is: H67M P1.60-15A (dit is de witte vierkante sticker naast de witte sata port)

Is het mogelijk om de bios de updaten? zonder beeld ofzo ? Misschien dat ik da kan proberen. Ik weet alleen nie hoe hahaha ik zal zo even foto van het bord toevoegen

Dank je wel alvast

[ Voor 4% gewijzigd door sjako0007 op 14-06-2021 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjako0007
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xURrlE0MOz4a0ocrJAcnsQ6AKfM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jgYdVWhesO77dswiRC9cyXS0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-05 16:01
aha bios te oud waarschijnlijk.
Kan zijn dat die al is geupdated, sticker veranderd dan niet mee :)

Zal je een geschikte cpu moten gebruiken om te kunnen updaten

https://www.asrock.com/mb/Intel/H67M/index.asp#CPU

[ Voor 14% gewijzigd door Weezer-DC op 14-06-2021 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjako0007
oke oke dus als ik een i3 koop 2100 ofzo zou dat werken ? (weet niet precies type nummer dan natuurlijk) weet totaal niet hoe het werkt met cpu`s maar ik ga even de link bekijken <3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
Waarschijnlijk dus versie 1.60. Dan is hij inderdaad te oud. (bios chip zit inderdaad onder de witte sata poort)

Processor kopen die vanaf versie 1.0 (All op de website) ondersteund word is een optie, er zijn ook winkels die de bios voor je kunnen updaten, dat is misschien makkelijker.

[ Voor 13% gewijzigd door WEBGAMING op 14-06-2021 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjako0007
Probleem is dus dat ik Denemarken woon. En ze hebben hier niet echt computer winkels enzo bijna alles is hier digitaal of je moet het opsturen wat enorm veel geld kost.

Vandaar dat ik wel een voor een andere tijdelijke cpu gaat kijken.

Dan kan ik het oude bord + oude gpu voor me oudste dochter gebruiken voor als ze ouder word als eerste computer haha :P

In elkgeval allemaal harstikke bedankt voor de snelle reacties en ik ga zeker even kijken naar een passende cpu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
Normaal zou ik er niet zo snel aan beginnen, maar je kan ook proberen om de bios chip los te vinden. (met een geupdate bios natuurlijk) Volgens mij schuift hij er gewoon zo in.
Bijvoorbeeld:
https://www.biosflash.com/e/Bios-Chips-ASROCK-H67M-3070.htm

Anders is het waarschijnlijk het makkelijkste om gewoon een cpu te kopen inderdaad.

[ Voor 12% gewijzigd door WEBGAMING op 14-06-2021 18:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjako0007
Webgaming dat lijkt me nog best lastig en door niet echt veel ervaring er in te hebben denk i kdat het slimmer is om een nieuwe tijdelijke cpu te kopen.

Ik heb dus nu een i3-2100 gevonden voor nog geen 15 euro en zie dat het moederbord dat ondersteunt. Dus ik ga die zo bestellen en dan gewoon zo het doen! Liever veilig dan het moederbord opfocken :(.

Dank je wel allemaal voor de geweldige en snelle hulp. Ik hou jullie op te hoogte zodra er een verandering is :) <3
Pagina: 1