Toon posts:

Hoe een eigen Linux distibutie maken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
OK, ik heb een oude 486 met daarop FreeSco. Werkt perfect maar ik wil graag een ftp en mail server erbij hebben. Ik heb een HD van 400 MB en daarop wil ik dus FreeSco met FTP en MAIL server. Ik zat er zelf aan te denken om een eigen install te maken, net zoals FreeSco, maar dan met FTP en MAIL. Hoe kan ik dat het makkelijkst maken? Ik zat te denken om op m'n eigen systeem, niet de 486, een eigen kernel te compileren met de juiste instellingen zoals ik het wil. Zodra de kernel klaar is, kan ik 'm op m'n 486 zetten en draaien. Is dit de juiste manier? of kan ik dit beter anders aanpakken?

offtopic:
In de search en faq kon ik geen duidelijk antwoord vinden voor mijn probleem. Dit is geen vraag zoals hoe maak ik een eigen kernel, maar alleen een vraag hoe ik dit het beste aan kan pakken.

Verwijderd

niet echt je eigen distributie maar het lijkt er wel een beetje op, op linux from scratch staat hoe je compleet van source een eigen systeem kan bouwen, ideaal voor servers (gebruik ik het iig voor).

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Slackware of Debian erop lijkt me de beste optie. 400 MB is echt wel genoeg ome en compleet basis systeem op te zetten.

[deze advertentieruimte is te koop]

Verwijderd

Topicstarter
Dat bedoel ik nou :)
Eindelijk een goed antwoord ... zat ik toch op het verkeerde pad ;)
THANX :D