Stekkerdoos met USB PD

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Topicstarter
Ik wil de kabelbende op mijn bureau verminderen en ben al een tijdje op zoek naar een fatsoenlijke stekkerdoos met USB PD. Dus niet de standaard 5V/2A poorten maar met een poort die op hogere voltages kan werken zodat mijn Samsung smartphone sneller oplaadt (9V/1.5A in dit geval).

Mijn eisen:
  • Minstens 2x 220v aansluiting met randaarde
  • Minstens 2x USB aansluiting waarvan minstens 1x USB PD >5V
Waar ik al naar heb gekeken:
  • Powercube maakt mooi spul, maar de enige USB PD lader die ze hebben is enkel voor USB
  • Anker maakt goede USB laders maar ik heb ze nog niet gevonden met 220v aansluitingen
  • Van alles op Amazon van Tessan/Ewent/etc maar die hebben allemaal enkel 5V USB poorten óf geen 220v aansluitingen
Weet iemand ergens een stekkerdoos te vinden die aan mijn eisen voldoet? :)

🖥️ | 🚗

Beste antwoord (via MadMarky op 16-06-2021 14:41)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
De 'normale' versie staat ook wel op Amazon: https://www.amazon.de/-/e...power-strip/dp/B08DDBWXGP

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:50
Ik zat een paar maanden geleden met een vergelijkbaar dilemma. Ik heb toen een zit/sta bureau gekocht en wilde niet een hele berg kabels van de vloer naar het bureau. Vanwege kabelbende zoals jij maar ook omdat hij makkelijk omhoog en omlaag moet en een berg kabels maakt het dan moeilijk.

Ik heb toen een PowerCube gekocht en daarop alles zitten zodat er maar 1 power kabel naar het bureau loopt vanaf de muur. Laptop / monitor voor power en daarnaast een usb kabel voor het opladen van mijn telefoon en andere usb-c devices. Helaas heb ik een oneplus en is hun dash charge proprietary. Dus voor snelladen heb ik sowieso een losse lader nodig. Ik heb daar echter totaal geen last van. Mijn ervaring is dat ik de telefoon meer dan lang genoeg niet gebruik zodat hij kan opladen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Topicstarter
Ben eens aan de slag gegaan met de Quickcharge zoekterm erbij en ben nu deze tegen gekomen. Niet helemaal het design wat ik voor ogen had, maar voldoet wel aan alle eisen en geschikt voor bureaumontage :)

Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/711q2WVjBcL._AC_SL1500_.jpg

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:50
Ik vind hem persoonlijk strontlelijk idd. Houd er wel rekening mee dat je hem over een paar jaar weer moet vervangen als quickcharge en usb-pd weer opgevolgd zijn door nieuwere laad technieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:29
Niet alleen lelijk, maar die neemt een hoop ruimte in voor 3 stekkers en 2x USB.
En als de laad standaard veranderd kan je hem idd weer vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:40

Illusion

(the art of)

https://www.bachmann.com/...vations/usb-ac-and-usb-c/

Bachmann heeft héle fijne deskmount stopcontacten, met de mogelijkheid voor modules die ook UTP, video en USB ondersteunen. Sinds kort doen ze ook usb-c tot 60W.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:54
Welke Samsung heb je precies? Pas vanaf de S20 wordt usb-pd ondersteund. Eerdere modellen hadden een eigen systeem voor laden op 9V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Topicstarter
Illusion schreef op maandag 14 juni 2021 @ 20:47:
https://www.bachmann.com/...vations/usb-ac-and-usb-c/

Bachmann heeft héle fijne deskmount stopcontacten, met de mogelijkheid voor modules die ook UTP, video en USB ondersteunen. Sinds kort doen ze ook usb-c tot 60W.
Ziet er wel strak uit qua design, maar eens kijken wat ze zoal hebben en waar het verkrijgbaar is :)
hcQd schreef op maandag 14 juni 2021 @ 21:05:
Welke Samsung heb je precies? Pas vanaf de S20 wordt usb-pd ondersteund. Eerdere modellen hadden een eigen systeem voor laden op 9V.
Ik heb een S10, maar het laden op 9V is wel degelijk onderdeel van de QC 3.0 / PD 3.0 standaard. Zie ook reviews: De USB-standaard blijft onduidelijk - De weg van PS/2 naar USB 4
Ik heb een powerbank en autolader die PD ondersteunen en daarmee laadt ie ook gewoon snel op

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaïr.exe
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-09 12:35
MadMarky schreef op maandag 14 juni 2021 @ 16:53:
Ben eens aan de slag gegaan met de Quickcharge zoekterm erbij en ben nu deze tegen gekomen. Niet helemaal het design wat ik voor ogen had, maar voldoet wel aan alle eisen en geschikt voor bureaumontage :)

[Afbeelding]
Voor het geld en de afwerking kan dit niet goedkoper. Zelf USB PD/Quickcharge DIY setjes kopen en implementeren om wisselspanning naar PD/QC om te zetten is duur.

Je kan het altijd ergens onder je bureau monteren en enkel de kabeltjes mooi ergens plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertjeGroen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-12-2023
MadMarky schreef op maandag 14 juni 2021 @ 16:53:

[Afbeelding]
Volgens mij zijn dit geen NL contactdozen, lijkt meer op belgisch of frans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Topicstarter
RobbertjeGroen schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 14:46:
[...]

Dat is inderdaad een Franse aardpen, maar met de meeste stekkers heb je daar geen last van. Ben me niet zeker of telefoonladers er ook langs passen maar die hoop ik nu juist voorlopig niet meer nodig te hebben.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-09 22:54

Compizfox

Bait for wenchmarks

RobbertjeGroen schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 14:46:
[...]

Er bestaat niet zoiets als een "NL contactdoos". We gebruiken in Nederland vooral Schuko (Duits, dus) (CEE 7/3).

De Franzen gebruiken CEE 7/5, die hebben een aardpen in plaats van randaarde, maar omdat zo goed als alle plugs die in Europa worden gebruikt intercompatibel zijn (CEE7/7) is dat geen probleem.

Wikipedia: CEE 7 standard AC plugs and sockets

[ Voor 22% gewijzigd door Compizfox op 15-06-2021 15:04 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11:14

g0tanks

Moderator CSA
Als je het aandurft kan je op AliExpress nog wel stekkerblokken met USB-PD vinden zoals:
https://nl.aliexpress.com/item/4000832177735.html (65 W)
https://nl.aliexpress.com/item/1005002311588944.html (20 W)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
De 'normale' versie staat ook wel op Amazon: https://www.amazon.de/-/e...power-strip/dp/B08DDBWXGP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Topicstarter
Heb me een Electraline stekkerdoos besteld, nog even een korte beoordeling:
zoals ook in de reviews op Amazon stond zijn de beugels voor bureaumontage nogal matig, maar wat me het meest stoort is dat de USB-A poort zo ruim is dat de connector van mijn laadkabels erin kan bewegen en dat deze daarmee niet altijd contact maakt.
HOE DAN? Het is niet alsof die USB-A connectors niet al 20 jaar in massaproductie zijn FFS 8)7

Nee ze zijn niet duur en ja op papier voldoen ze aan mijn eisen maar de bouwkwaliteit is redelijk beroerd.

🖥️ | 🚗

Pagina: 1