Geoblocking op digitale games bij amazon.de - op te lossen?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.344 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamsi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-07 12:07
Momenteel (als in: vandaag) is de Juggernaut Edition van State of Decay 2 op amazon.de te koop voor 7,49.

Mooie prijs, maar ik krijg direct een melding dat hij niet beschikbaar is op mijn locatie. Aangezien xbox game codes regio-vrij zijn zou ik hem toch willen kopen, maar dat kan dus niet.

Mag dat EU-technisch eigenlijk? Als het product zelf (in dit geval door Microsoft) gewoon over deze landsgrenzen heen verkocht wordt? En is hier een weg omheen? De amazon.nl site heeft hetzelfde product helaas niet in de winkel.

Alle hulp/inzichten welkom!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

De download code van de Juggernaut Edition doet het hier gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07:24
Ik kan hem gewoon aanschaffen voor 7,49 eur.

Daarnaast bepaald een winkel wel zelf of ze zaken doen met andere landen. Je mag niet op basis van locatie de prijzen aanpassen of het product onbeschikbaar maken.
Maar je mag wel als winkel zelf bepalen, met wie je zaken doet (Zonder discriminatie uiteraard).
Een Duitse webwinkel mag dus zeggen, ik doe alleen verzendingen binnen eigen land.

https://www.kvk.nl/advies...ropese-regels-e-commerce/
Je bepaalt als webwinkelier zelf aan wie je wel of niet levert. Wettelijk ben je niet verplicht om internationaal te leveren, dus je hoeft niet te leveren aan klanten in landen waar je geen activiteiten verricht.
En Amazon.de is officieel niet gericht op Nederland, dus zouden ze het mogen weigeren om te versturen naar Nederland.

(Maar volgens mij kan je alles vanuit Amazon.de versturen, sterker nog, soms alas je wat besteld via .nl komt het alsnog binnen vanuit de warehouses in Duitsland of Frankrijk)

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamsi
CH4OS schreef op maandag 14 juni 2021 @ 11:50:
De download code van de Juggernaut Edition doet het hier gewoon.
Dat geloof ik meteen, want zo hoort het ook - ik kan de downloadcode echter niet aanschaffen op amazon.de :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
jamsi schreef op maandag 14 juni 2021 @ 11:56:
[...]

Dat geloof ik meteen, want zo hoort het ook - ik kan de downloadcode echter niet aanschaffen op amazon.de :(
Staat je aflveradres correct op Amazon? Links boven in zie je de bestemming staan, wellicht staat die perongeluk buiten de EU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamsi
Christoxz schreef op maandag 14 juni 2021 @ 11:57:
[...]

Staat je aflveradres correct op Amazon? Links boven in zie je de bestemming staan, wellicht staat die perongeluk buiten de EU?
De bestemming staat gewoon op mijn adres in NL inderdaad. Heb ook in de VS gewoond en in die tijd ook Amazon gebruikt, misschien dat dat het systeem op tilt gooit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamsi
Christoxz schreef op maandag 14 juni 2021 @ 11:55:
Ik kan hem gewoon aanschaffen voor 7,49 eur.
Ik krijg bij het klikken op de kassa de melding "Dit item is niet verkrijgbaar vanwege geografische restricties." - jij dus niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
jamsi schreef op maandag 14 juni 2021 @ 11:59:
[...]

De bestemming staat gewoon op mijn adres in NL inderdaad. Heb ook in de VS gewoond en in die tijd ook Amazon gebruikt, misschien dat dat het systeem op tilt gooit?
Dan zou de enige aanleiding kunnen zijn inderdaad.
Wellicht staat het hoofd adres/billing adres nog wel fout?

Ik zou het anders even proberen met een nieuw account! :)
Mocht het dan wel werken, en zelf niet kunnen oplossen, even contact opnemen met Amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
Ow wow excuus. Ik probeerde het zojuist met mijn persoonlijk account en dan krijg ik inderdaad bij het afrekenen de melding betreft locatie.

Echter, krijg ik met een Nederlands business account wel gewoon de mogelijkheid om dit te bestellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamsi
Haha, ik had net alle oude Amerikaanse adressen en betaalmethodes gewist :)

Hielp overigens niet, de melding over restricties blijft. Bizar dat het met een business account dan weer wel kan. En jammer, want dat gaat de 'angebot des tages' dus aan mij voorbij :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
jamsi schreef op maandag 14 juni 2021 @ 12:06:
Haha, ik had net alle oude Amerikaanse adressen en betaalmethodes gewist :)

Hielp overigens niet, de melding over restricties blijft. Bizar dat het met een business account dan weer wel kan. En jammer, want dat gaat de 'angebot des tages' dus aan mij voorbij :(
Ja wellicht komt de melding dan later, aangezien er bij het product specifiek wordt aangegeven dat het alleen voor Duitse klanten is.
Note: Currently, this item is available only to customers located in the Germany.
Wellicht proberen iemand te vinden met een Duits Amazon account? Aangezien het toch om een digitale code gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:46
Christoxz schreef op maandag 14 juni 2021 @ 11:55:
[...]

En Amazon.de is officieel niet gericht op Nederland, dus zouden ze het mogen weigeren om te versturen naar Nederland.
Je kan de taal instellen op NL, ze bezorgen hier en je kan betalen met iDeal. Dus ik ben 't niet helemaal met je eens dat ze zich niet (mede) richten op de Nederlandse markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamsi
PROnline schreef op maandag 14 juni 2021 @ 12:10:
[...]

Je kan de taal instellen op NL, ze bezorgen hier en je kan betalen met iDeal. Dus ik ben 't niet helemaal met je eens dat ze zich niet (mede) richten op de Nederlandse markt.
Vóór de 'opening' van Amazon.nl wilden ze via amazon.de erg graag de NL markt bedienen, en ze pushten zich ook nadrukkelijk via de Pricewatch hier op tweakers. Dus dat klopt - jammer dat ze hier een uitzondering maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:30
misschien als adres Brunnenstraße 8, 48531 Nordhorn, Duitsland gebruiken(is het adres van huifkar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:46
Overigens doet Amazon.de alleen de geoblocking op afleveradres. Vraag met af wat er gebeurd als je even een tweede account aanmaakt met een Duits adres.
Hier wat adressen als suggestie: Amazon DE warehouses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamsi
loki504 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 12:18:
misschien als adres Brunnenstraße 8, 48531 Nordhorn, Duitsland gebruiken(is het adres van huifkar).
Ik heb het idee dat het op IP gaat - ik woon aan de Duitse grens maar met een adres 'net over de grens' kwam ik niks verder helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Net nogmaals geprobeerd terwijl ik ingelogd ben met mijn account, maar ik kan dan ook gewoon bestellen en heb twee NL adressen aan mijn account gekoppeld, via een Nederlands IP-adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:53
Net geprobeerd maar ik kan hem ook niet bestellen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uxGNdcwAdk_nVJe2wAdgEK_Eat8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/G1RL6ilCXsDwoCAQtgiwhV7B.png?f=fotoalbum_large

Als ik op "Weiter" klik ga ik gewoon weer terug naar de winkel.

edit; Afleveradres op NL, IP ook NL based.

[ Voor 4% gewijzigd door Rensjuh op 14-06-2021 12:28 ]

PV Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jamsi
loki504 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 12:18:
Met deze werkt het wel! Thanks! Nu even zien dat hij ook daadwerkelijk binnen komt......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamsi
Te vroeg gejuicht:

"Guten Tag,

wir haben ungewöhnliche Aktivitäten in Ihrem Amazon-Konto bemerkt. Daher haben wir Ihr Konto vorübergehend gesperrt und alle laufenden Bestellungen oder Abonnements storniert."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:01

OMD

Mocht je het graag willen spelen en je speelt ook nog andere spellen dan is Microsoft Game-Pass een idee? Daar zit volgens mij de Juggernaut editie in (tezamen met andere DLC). tientje per maand, hoop games en Triple A titels komen ook naar GamePass (Horizon 5 etc)

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamsi
OMD schreef op maandag 14 juni 2021 @ 12:35:
Mocht je het graag willen spelen en je speelt ook nog andere spellen dan is Microsoft Game-Pass een idee? Daar zit volgens mij de Juggernaut editie in (tezamen met andere DLC). tientje per maand, hoop games en Triple A titels komen ook naar GamePass (Horizon 5 etc)
Klopt, zeker een idee, maar we spelen hier weinig tot geen Xbox dus dan liever een eenmalige aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamsi
Update: adres betaalgegevens en leveringsadres komen niet overeen dus account geblokkeerd. Blij dat ik het met een nieuw account heb gedaan want dan kan ik mezelf 'gedoe' besparen en dit verder maar vergeten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:01

OMD

jamsi schreef op maandag 14 juni 2021 @ 12:36:
[...]

Klopt, zeker een idee, maar we spelen hier weinig tot geen Xbox dus dan liever een eenmalige aanschaf.
?

Ik heb niet eens een xbox. Het is ook een game pass voor pc.

Xbox is geloof ik 12,99 per maand
PC is 9,99 per maand omdat er minder titels zijn en er is uiteraard geen Xbox Live.

Eerste maand is 1 euro. Heb je 2 maanden State of Decay inclusief DLC's voor 5 euro per maand. Na 2 maanden ben je er wel op uitgekeken en anders heb je nog een hele bibliotheek aan games en EA Play! wat je kan spelen. Voor een tientje.

[ Voor 37% gewijzigd door OMD op 14-06-2021 13:50 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jamsi
Dank voor de tip! Het is me deze keer gelukt met hulp van een Duitse vriend van me, maar goed om alternatieven achter de hand te hebben voor een volgende keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:40

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:Topic krijgt van mij wel een slotje. Dit riekt iets teveel naar 'grijs' gebied dan wel gewoon simpel weg niet legaal/toegestaan.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.