Beste Tweakers,
Ik ben van plan om een huis aan te schaffen. Dit betreft een huis in Duitsland, ik woon in Duitsland sinds een paar naar (4-5) jaar. Ik had voorheen ook een apartment gekocht. Deze is al klaar en afbetaald. En willen nu iets wat dichterbij mijn werk is. En ik niet elke dag 3h onderweg ben.
Zo, ik denk dat qua systemen, "soort van regeling" vooral bij oudere huizen vrijwel het zelfde is. Ook qua installeren.
1. We willen het huis van buiten isoleren, en het dak van binnen.
2. Willen vloerverwarming aanleggen begane grond(moeten vrezen waarschijnlijk)
3. Willen indien mogelijk vloerverwarming aanleggen op de eerste verdieping (houten plafond) zijn wat manieren?
4. Warmtepomp aanleggen is volgens mij de beste.
5. Of via een buis in de grond (aarde, en dan zo'n systeem)
6. Alle kozijnen van hout vervangen met PVC / Alu kozijnen (3 laags indien mogelijk)
7. Bestaande olie-verwarming moet volgens Duitse regels binnen 8-10 uit elke woning en moet dus vervangen worden.
Zo dat is de planning om te doen.
Belangrijkste vraag is.
1. Heeft het allemaal zin om je huis (fasade) te isoleren?
2. Wanneer je geen olie-verwarming meer hebt, dit beter is dat je een geïsoleerde fasade / geïsoleerde dak hebt?
3. Met welk soorten verwarming je dan het beste kan gebruiken? Warmwaterpompen systemen kunnen ook veel stroom gebruiken als je huis dan niet goed geïsoleerd is.
Waar. Moet ik opletten bij het vervangen van de kozijnen etc.
Google geeft me geen duidelijke informatie. En forums ook niet die Duitse.
Ik ben van plan om een huis aan te schaffen. Dit betreft een huis in Duitsland, ik woon in Duitsland sinds een paar naar (4-5) jaar. Ik had voorheen ook een apartment gekocht. Deze is al klaar en afbetaald. En willen nu iets wat dichterbij mijn werk is. En ik niet elke dag 3h onderweg ben.
Zo, ik denk dat qua systemen, "soort van regeling" vooral bij oudere huizen vrijwel het zelfde is. Ook qua installeren.
1. We willen het huis van buiten isoleren, en het dak van binnen.
2. Willen vloerverwarming aanleggen begane grond(moeten vrezen waarschijnlijk)
3. Willen indien mogelijk vloerverwarming aanleggen op de eerste verdieping (houten plafond) zijn wat manieren?
4. Warmtepomp aanleggen is volgens mij de beste.
5. Of via een buis in de grond (aarde, en dan zo'n systeem)
6. Alle kozijnen van hout vervangen met PVC / Alu kozijnen (3 laags indien mogelijk)
7. Bestaande olie-verwarming moet volgens Duitse regels binnen 8-10 uit elke woning en moet dus vervangen worden.
Zo dat is de planning om te doen.
Belangrijkste vraag is.
1. Heeft het allemaal zin om je huis (fasade) te isoleren?
2. Wanneer je geen olie-verwarming meer hebt, dit beter is dat je een geïsoleerde fasade / geïsoleerde dak hebt?
3. Met welk soorten verwarming je dan het beste kan gebruiken? Warmwaterpompen systemen kunnen ook veel stroom gebruiken als je huis dan niet goed geïsoleerd is.
Waar. Moet ik opletten bij het vervangen van de kozijnen etc.
Google geeft me geen duidelijke informatie. En forums ook niet die Duitse.