Ik ga via de bekende kanalen een mobiele split airco aanschaffen en ik ben benieuwd wat ik daarvan mag verwachten. Ik ben mij bewust van het feit dat ik mij hiermee onderaan de markt begeef, maar ik wil dus graag weten wat toch wel de minimale eisen zijn die ik aan een oude airco mag stellen.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Split unit is aanzienlijk beter dan monoblock. Zeker als je geen behoefte hebt in een klusproject met buizen en timmerwerk.
- Isolatie en voorkomen van ontsnappende koude lucht is belangrijker dan het vermogen van de airco.
- zonnestralen buiten houden levert meer koelvermogen op dan de meeste airco's.
Mijn uitgangspunten:
- ik woon in een huurappartement waar ik nog maximaal één zomer woon.
- de slang kan door een klein raampje. Het raampje vervang ik voor een plank met passend gat.
- appartement is <50m2 met zeer beperkt aantal rechtstreekse zonuren
- max budget = 450 euro
Conclusie:
Ik koop een tweedehands split airco unit.
Wat wil ik graag weten:
1. als ik ter plaatse de airco test, wat is minimale temperatuurverschil dat ik mag accepteren?
2. zijn er punten waar je een mobiele airco kan laten vullen (lees: goedkoop, want niemand hoeft naar mij toe te komen)
3. zijn er, naast evidente schades of lekkages, nog meer punten waar ik op moet letten?
Alvast hartelijk bedankt voor jullie tips!
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Split unit is aanzienlijk beter dan monoblock. Zeker als je geen behoefte hebt in een klusproject met buizen en timmerwerk.
- Isolatie en voorkomen van ontsnappende koude lucht is belangrijker dan het vermogen van de airco.
- zonnestralen buiten houden levert meer koelvermogen op dan de meeste airco's.
Mijn uitgangspunten:
- ik woon in een huurappartement waar ik nog maximaal één zomer woon.
- de slang kan door een klein raampje. Het raampje vervang ik voor een plank met passend gat.
- appartement is <50m2 met zeer beperkt aantal rechtstreekse zonuren
- max budget = 450 euro
Conclusie:
Ik koop een tweedehands split airco unit.
Wat wil ik graag weten:
1. als ik ter plaatse de airco test, wat is minimale temperatuurverschil dat ik mag accepteren?
2. zijn er punten waar je een mobiele airco kan laten vullen (lees: goedkoop, want niemand hoeft naar mij toe te komen)
3. zijn er, naast evidente schades of lekkages, nog meer punten waar ik op moet letten?
Alvast hartelijk bedankt voor jullie tips!