Beste Tweakers,
Ik heb jullie aankoopadvies nodig. Ik ben aan het oriënteren op een tablet als opvolger voor mijn Galaxy Tab S2. Nu ben ik niet zo tevreden over Android als tablet OS dus is de keuze gevallen op een iPad.
Nu zit ik met het dilemma: welke moet ik kiezen?
Het gebruik
- PDF lezen, annoteren en markeringen maken met de Pencil.
- Tekeningen en aantekeningen met de Pencil maken
- Foto's bewerken (één a twee x p/j na vakantie)
- Boeken lezen
- Youtube en Netflix
- Buiten gebruik in de tuin
- Een paar games (stuk of 3 a 4).
Dilemma
Ik verwacht de tablet voor 4 a 5 jaar te kunnen gebruiken. Nu zijn de prijzen als volgt:
- iPad Air 2020 64GB kost €609,-
- iPad Air 2020 256GB kost +€800
- iPad Pro 2020 128GB kost €789,-
De iPad Pro 128GB is precies mijn sweet spot. Dan weet ik zeker dat ik voor de gebruiksduur voldoende ruimte heb. Maar ik heb de functies van een iPad Pro niet nodig en vraag me dus af of misschien 64GB genoeg gaat zijn?
Ik heb zelf nog nooit een Apple apparaat gebruikt en kan geen inschatting maken of 64GB bij normaal gebruik voldoende zal zijn? Ik ben wel iemand die zijn apparaten redelijk schoon houdt en het niet erg vindt om af en toe zaken te verwijderen.
Nu ben ik benieuwd: wat zouden jullie in mijn situatie kiezen?
Ik heb jullie aankoopadvies nodig. Ik ben aan het oriënteren op een tablet als opvolger voor mijn Galaxy Tab S2. Nu ben ik niet zo tevreden over Android als tablet OS dus is de keuze gevallen op een iPad.
Nu zit ik met het dilemma: welke moet ik kiezen?
Het gebruik
- PDF lezen, annoteren en markeringen maken met de Pencil.
- Tekeningen en aantekeningen met de Pencil maken
- Foto's bewerken (één a twee x p/j na vakantie)
- Boeken lezen
- Youtube en Netflix
- Buiten gebruik in de tuin
- Een paar games (stuk of 3 a 4).
Dilemma
Ik verwacht de tablet voor 4 a 5 jaar te kunnen gebruiken. Nu zijn de prijzen als volgt:
- iPad Air 2020 64GB kost €609,-
- iPad Air 2020 256GB kost +€800
- iPad Pro 2020 128GB kost €789,-
De iPad Pro 128GB is precies mijn sweet spot. Dan weet ik zeker dat ik voor de gebruiksduur voldoende ruimte heb. Maar ik heb de functies van een iPad Pro niet nodig en vraag me dus af of misschien 64GB genoeg gaat zijn?
Ik heb zelf nog nooit een Apple apparaat gebruikt en kan geen inschatting maken of 64GB bij normaal gebruik voldoende zal zijn? Ik ben wel iemand die zijn apparaten redelijk schoon houdt en het niet erg vindt om af en toe zaken te verwijderen.
Nu ben ik benieuwd: wat zouden jullie in mijn situatie kiezen?