Toon posts:

SD Kaart "not accessible"

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• BeautifulBeast
  • Registratie: juni 2021
  • Laatst online: 16-06 00:07
Mijn vraag:

Mijn SD Kaart wordt niet meer gelezen door mijn laptop. Ik krijg de melding:
"You need to format the disk in drive D: before you can use it"

Ik klik dan natuurlijk op cancel, want ik wil m'n gegevens juist behouden.

Daaropvolgend krijg ik dan deze melding:

"D:\ is not accessible. The volume does not contain a recognized file system. Please make sure that all required file system drivers are loaded and that the volume is not corrupted."

Ik heb EaseUS recovery's scan al geprobeerd na wat googlen, maar na het scannen worden er geen files ontdekt. Wat raar is, want ik heb hem gisteren nog gebruikt en toen kon ik nog gewoon bij al m'n bestanden. Op de SD Kaart staan foto's en video's in .JPG en .MOV formaat.

Iemand die een idee heeft wat te doen?

Alle reacties

• nelizmastr
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 09:01

nelizmastr

Goed wies kapot

Je kunt nog Recuva proberen. Als die ook geen bestanden vindt dan is het veilig om te concluderen dat de kaart is gaan hemelen en je een nieuwe mag gaan kopen.

I reject your reality and substitute my own

• BCC
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 18:59
Heel vervelend maar “ Wat raar is, want ik heb hem gisteren nog gebruikt en toen kon ik nog gewoon bij al m'n bestanden” ? Hij doet het toch altijd voordat hij stuk is?

• Renault
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 10:52
Wat je nog kan doen is de contacten een keer oppoetsen of de kaart eens in een ander device steken, bv. je camera. Wellicht is de kaart daar nog wel te lezen en kan je m.b.v. de USB/Firewirekabel direct de bestanden overzetten naar je PC/laptop?

En begin eens met backups te maken van bestanden die belangrijk zijn. Een SD-card is geen goed bewaarmedium.

• SpoekGTi
  • Registratie: april 2005
  • Nu online

SpoekGTi

wat nou 30 tekens..verdulleme

BCC schreef op maandag 14 juni 2021 @ 07:16:
Heel vervelend maar “ Wat raar is, want ik heb hem gisteren nog gebruikt en toen kon ik nog gewoon bij al m'n bestanden” ? Hij doet het toch altijd voordat hij stuk is?
Tja, met eigenlijk alle solid state storage, USB’s memory cards en ssd kan het van het een op het andere moment over zijn. Er is namelijk niet vaak sprake van mechanische schade zoals floppy’s of traditionele HD’s hadden.

Dus ja inderdaad raar maar helaas wel de waaarheid

Ik zie het altijd als de lamp in het toilet, hij deed het gisteren nog maar vandaag moet ik in het donker schijten :)

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• The_Doman
  • Registratie: augustus 2005
  • Nu online
BeautifulBeast schreef op maandag 14 juni 2021 @ 00:08:
Ik heb EaseUS recovery's scan al geprobeerd na wat googlen, maar na het scannen worden er geen files ontdekt. Wat raar is, want ik heb hem gisteren nog gebruikt en toen kon ik nog gewoon bij al m'n bestanden. Op de SD Kaart staan foto's en video's in .JPG en .MOV formaat.

Iemand die een idee heeft wat te doen?
Probeer eerst ook eens wat ander software?
Dat EaseUS is natuurlijk niet de enige recovery tool wat je vindt na wat "googlen".

PhotoRec, Digital Picture and File Recovery
Review and Tutorial of PhotoRec: A Fast Freeware to Recover Lost Data on Disks and Cards

• TomsDiner
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 20:01
Mijn ervaring is dat als een sd-card niet herkend word, ook recovery software meestal geen zin heeft. Het probleem zit vaak ik dat "not accessible", er is helemaal geen toegang tot de SD card. Mogelijke oplossingen: andere card reader gebruiken. (Bij mini-sd) andere full size adapter. Contacten schoonmaken. Zelfs gewoon likken heeft me al meerdere keren geholpen (vocht geleidt). Daarna is recovery vaak niet meer nodig, want dan ziet windows zelf de bestanden opeens ook weer.

• TRAXION
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 15-09 15:20
Ik lees dat er fotos en video bestanden opstaan, bij goedkopere kaarten kan de kaart gewoon simpelweg "op" zijn bij intensief gebruik.

Daarom is het altijd van belang om backups te maken.
de contacten even oppoetsen met een doekje en een klein beetje alcohol zou eventueel nog kunnen helpen en anders kom je op de duurdere recovery methodes maar ben bang of je die prijzen wel wilt weten.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee