Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AGoodOne
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 05-02-2022
Hallo iedereen,

Ik heb een vraag over wanneer een webshop een bestelling kan/mag annuleren?
Uit privacy ga ik de webshop niet bij naam vermelden.

Ik heb op 21 mei 2021 bij de desbetreffende webshop 10 harde schijven gekocht en betaald voor €189 / stuk. Een grote bestelling dus.
Op de website stond op moment van aankoop "Morgen geleverd". Na een dag te wachten en nog steeds geen verandering te zien in de bestelstatus van mijn bestelling, heb ik toch even een mailtje gestuurd. Daar kreeg ik al snel reactie op dat niet alle 10 de items op stock waren. (nochtans stond dit wel op de website op moment van aankoop). Ik heb gereageerd dat het voor mij ook goed is dat het aantal op stock (4) al verstuurd zouden worden en dat de andere 6 op een latere datum verstuurd zouden worden. De webshop is hiermee akkoord gegaan en ik heb de eerste 4 items 3 dagen later in ontvangst kunnen nemen.

Nu was ik nog steeds op 6 items aan het wachten. Na 2 weken braaf gewacht te hebben, toch eens een herinneringsmail gestuurd. Toen kreeg ik te horen dat de artikels nog steeds niet binnen zijn geweest en dat ze aanraden mijn bestelling van 6 op te splitsen in 3 bestellingen van 2 items. Dit zodat ik niet moet wachten tot er 6 items tegelijk in stock zijn. Dit heb ik geaccepteerd. En ik heb terug braaf zitten wachten. Tot hiertoe allemaal acceptabel!

Nu krijg ik 3 dagen geleden plots een mailtje dat mijn 3 openstaande en reeds betaalde bestellingen geannuleerd zijn.
Hun reden: "Helaas moet ik meededelen dat de bestelde producten schaarst zijn en de levertijd hiervan onbekend is. Om deze reden kunnen we de bestelling niet verzenden en is de bestelling geannuleerd"

Mijn vraag aan jullie is of dit zomaar mag?
De webshop heeft me niet eens een alternatief aangeboden. En ik heb nooit mijn toestemming gegeven dat ik akkoord ga met het annuleren van mijn bestellingen. De bestellingen was ook reeds betaald.

Dit is een vrij grote bestelling waar ik toch wel een goed koopje heb gedaan gezien de huidige prijs van harde schijven. Deze zelfde harde schijven staan nu €50 / stuk duurder. Dus ik heb heel wat bespaard.

Voor mij lijkt dit in ieder geval geen gegronde reden om een bestelling te annuleren. Ik heb net via mail beantwoord dat ik niet met deze beslissing akkoord ga. Maar hierop nog geen reactie.

Ik wil in geen geval de webshop in een zwart daglicht zetten. Ik ben altijd tevreden geweest over deze webshop, tot nu dus...

Mag dit dus zomaar en wat kan ik hier tegen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13:57
Ik neem aan dat dit een zakelijke aankoop is, gezien het aantal. Wat staat er in de zakelijke voorwaarden over een eventueel recht op annuleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Waarschijnlijk zijn ze dan niet meer leverbaar voor die prijs, en zou er dan geld bij moeten op die 6 stuks?

Tenzij het een heel groot bedrijf is, en/of je voor redelijk wat omzet in het verleden verantwoordelijk bent.. tja dan snap ik wel dat ze niet kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:05
h4ns schreef op maandag 14 juni 2021 @ 12:34:
Waarschijnlijk zijn ze dan niet meer leverbaar voor die prijs, en zou er dan geld bij moeten op die 6 stuks?

Tenzij het een heel groot bedrijf is, en/of je voor redelijk wat omzet in het verleden verantwoordelijk bent.. tja dan snap ik wel dat ze niet kunnen leveren.
Maar dan nog mogen ze niet zomaar ontbinden(als het een consumenten aankoop betreft).

En lastig leveren is iets anders als helemaal niet leveren.

Als TS bereid is om te wachten kunnen ze niet zomaar ontbinden. Om welke hdd's gaat het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

AGoodOne schreef op zondag 13 juni 2021 @ 20:36:
Hallo iedereen,

Ik heb een vraag over wanneer een webshop een bestelling kan/mag annuleren?
Uit privacy ga ik de webshop niet bij naam vermelden.

Ik heb op 21 mei 2021 bij de desbetreffende webshop 10 harde schijven gekocht en betaald voor €189 / stuk. Een grote bestelling dus.
Op de website stond op moment van aankoop "Morgen geleverd". Na een dag te wachten en nog steeds geen verandering te zien in de bestelstatus van mijn bestelling, heb ik toch even een mailtje gestuurd. Daar kreeg ik al snel reactie op dat niet alle 10 de items op stock waren. (nochtans stond dit wel op de website op moment van aankoop). Ik heb gereageerd dat het voor mij ook goed is dat het aantal op stock (4) al verstuurd zouden worden en dat de andere 6 op een latere datum verstuurd zouden worden. De webshop is hiermee akkoord gegaan en ik heb de eerste 4 items 3 dagen later in ontvangst kunnen nemen.

Nu was ik nog steeds op 6 items aan het wachten. Na 2 weken braaf gewacht te hebben, toch eens een herinneringsmail gestuurd. Toen kreeg ik te horen dat de artikels nog steeds niet binnen zijn geweest en dat ze aanraden mijn bestelling van 6 op te splitsen in 3 bestellingen van 2 items. Dit zodat ik niet moet wachten tot er 6 items tegelijk in stock zijn. Dit heb ik geaccepteerd. En ik heb terug braaf zitten wachten. Tot hiertoe allemaal acceptabel!

Nu krijg ik 3 dagen geleden plots een mailtje dat mijn 3 openstaande en reeds betaalde bestellingen geannuleerd zijn.
Hun reden: "Helaas moet ik meededelen dat de bestelde producten schaarst zijn en de levertijd hiervan onbekend is. Om deze reden kunnen we de bestelling niet verzenden en is de bestelling geannuleerd"

Mijn vraag aan jullie is of dit zomaar mag?
De webshop heeft me niet eens een alternatief aangeboden. En ik heb nooit mijn toestemming gegeven dat ik akkoord ga met het annuleren van mijn bestellingen. De bestellingen was ook reeds betaald.

Dit is een vrij grote bestelling waar ik toch wel een goed koopje heb gedaan gezien de huidige prijs van harde schijven. Deze zelfde harde schijven staan nu €50 / stuk duurder. Dus ik heb heel wat bespaard.

Voor mij lijkt dit in ieder geval geen gegronde reden om een bestelling te annuleren. Ik heb net via mail beantwoord dat ik niet met deze beslissing akkoord ga. Maar hierop nog geen reactie.

Ik wil in geen geval de webshop in een zwart daglicht zetten. Ik ben altijd tevreden geweest over deze webshop, tot nu dus...

Mag dit dus zomaar en wat kan ik hier tegen doen?
toon volledige bericht
zakelijk of particulier ?
info mbt rechten van consument https://www.consuwijzer.nl/

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

President schreef op maandag 14 juni 2021 @ 11:06:
Ik neem aan dat dit een zakelijke aankoop is, gezien het aantal. Wat staat er in de zakelijke voorwaarden over een eventueel recht op annuleren?
Zakelijk gezien zou ik niet in 1 order tien externe disks aanschaffen. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 278217

CH4OS schreef op maandag 14 juni 2021 @ 13:13:
[...]
Zakelijk gezien zou ik niet in 1 order tien externe disks aanschaffen. ;)
Aannames zijn dodelijk.... 10 schijfjes vind ik nog niet direct een indicatie voor zakelijk...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Anoniem: 278217 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 13:18:
Aannames zijn dodelijk.... 10 schijfjes vind ik nog niet direct een indicatie voor zakelijk...
Weet ik, maar tegenwoordig is het "shucken" van harde schijven best populair onder consumenten. Ik ga op die manier binnenkort ook vier disks scoren. ;)

Met mijn eerdere comment doel ik er dus ook op dat de aanschaf van 10 exterene disks iets is, wat zakelijk niet of nauwelijks gebeurd. ;)

[ Voor 16% gewijzigd door CH4OS op 14-06-2021 13:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 278217

CH4OS schreef op maandag 14 juni 2021 @ 13:26:
[...]

Weet ik, maar tegenwoordig is het "shucken" van harde schijven best populair onder consumenten. Ik ga op die manier binnenkort ook vier disks scoren. ;)

Met mijn eerdere comment doel ik er dus ook op dat de aanschaf van 10 exterene disks iets is, wat zakelijk niet of nauwelijks gebeurd. ;)
Oops je hebt gelijk, ik las je comment verkeerd, my bad *grijpt naar de koffie*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Nu online

LankHoar

Langharig tuig

@AGoodOne heeft de betreffende winkel dezelfde schijven nog steeds te koop staan (en geadverteerd als in vooraad o.i.d.), mogelijk voor een hogere prijs? Indien dat zo is, dan zou ik namelijk mijn twijfels trekken bij de eerlijkheid van de shop over de te verwachten levertijd die ze jou melden, en ze hier ook op wijzen en dat ja alsnog asap 6 schijven geleverd verwacht.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:11
Okee, maar wat is de levertijd voor dit product bij deze webshop? Is het op voorraad? Is het product in de nabije toekomst nog leverbaar?

In beginsel moet er - zowel particulier als zakelijk - altijd worden geleverd. Als consument is die positie wel beter te verdedigen. Zakelijk kost het waarschijnlijk te veel geld om er een zaak van te maken (maar, afhankelijk van de voorwaarden, ook niet onmogelijk natuurlijk).

Anyway. Dit gebeurt tegenwoordig meer. Arnout schreef al een artikeltje over een vergelijkbare situatie... Bottom line:
Iets reëler is “ik moet nu een andere kopen en die is duurder, compenseer me het prijsverschil”. Juridisch noem je dat vervangende schadevergoeding (art. 6:74 lid 1 BW). Ik zie daar vooral praktische problemen mee: weliswaar zijn andere kaarten duurder (want de hele markt voor grafische kaarten is krankzinnig vanwege milieuvervuilende cryptospeculanten) maar het is per kaart niet zó veel duurder dat een rechtszaak de moeite waard is. Nog even los van hoe je dan bepaalt welke kaart vergelijkbaar genoeg is om als het alternatief te gelden.
Mja... Wie vecht om een koe en zo.

Ik had laatst een akkefietje met een webshop gehad waarbij mijn order omwille van administratief gemak is geannuleerd. Ik heb natuurlijk bezwaar gemaakt. Maar goed. Zowel het bedrag als de situatie was het niet waard daar juridische druk achter te zetten. Dat weten ze daar ook dondersgoed, en daarom komen ze er mee weg :Y)

De klantenservice kon in ieder geval niet meer dan mij gelijk geven, maar aangeven dat zij - dat wil zeggen de medewerkers - niets anders konden dan interne richtlijnen te respecteren.
.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcoevich
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-03 21:29
Ik zie dit de laatste tijd vaker bij verschillende webshops. Hetzelfde maken we mee met monitoren, laptops en dockingstations. De levertijd van veel electronica laat momenteel te wensen over omdat de vraag een stuk hoger is dan het aanbod. De verwachting is dat dit nog minimaal een jaar zo doorgaat.

Let op als je bij een webshop iets besteld dat het eigen voorraad betreft. Voorraad bij leverancier wil niks zeggen. Als verschillende shops dezelfde leverancier hebben kan die ineens uitverkocht zijn en kunnen ze alsnog niet aan de gestelde levertijd voldoen. Alleen kopen uit eigen voorraad dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AGoodOne
LankHoar schreef op maandag 14 juni 2021 @ 14:26:
@AGoodOne heeft de betreffende winkel dezelfde schijven nog steeds te koop staan (en geadverteerd als in vooraad o.i.d.), mogelijk voor een hogere prijs? Indien dat zo is, dan zou ik namelijk mijn twijfels trekken bij de eerlijkheid van de shop over de te verwachten levertijd die ze jou melden, en ze hier ook op wijzen en dat ja alsnog asap 6 schijven geleverd verwacht.
Ik kreeg vanmiddag plots een geautomatiseerd mailtje dat de harde schijf terug op voorraad is, wel tegen €229 (ik heb gekocht voor €189). Ik had me ingeschreven om een update te ontvangen wanneer de schijf terug op vooraad is.
Ik denk dus dat ze het willen verkopen voor meer geld en dus mijn orders geannuleerd hebben... Echt schandalig!

Het is nochtans een zeer bekende en eerlijke webshop waar iedereen hier al eens gekocht heeft denk ik 🤔.

Ik heb nog steeds geen reactie gekregen van de klantendienst maar verwacht eigenlijk ook geen reactie meer... Weet er iemand een instantie waar ik klacht kan indienen. Dit zijn duistere praktijken en onaanvaarbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AGoodOne
President schreef op maandag 14 juni 2021 @ 11:06:
Het gaat om een particuliere aankoop, geen zakelijke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AGoodOne
Hackus schreef op maandag 14 juni 2021 @ 13:04:
[...]

zakelijk of particulier ?
info mbt rechten van consument https://www.consuwijzer.nl/
Een particuliere aankoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AGoodOne
loki504 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 12:57:
[...]

Maar dan nog mogen ze niet zomaar ontbinden(als het een consumenten aankoop betreft).

En lastig leveren is iets anders als helemaal niet leveren.

Als TS bereid is om te wachten kunnen ze niet zomaar ontbinden. Om welke hdd's gaat het?
Het gaat om Seagate expansion desktop harde schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Nu online

LankHoar

Langharig tuig

@AGoodOne zou ze duidelijk sommeren alsnog te leveren gezien de schijf op voorraad is, en dat dit naar onwettige praktijken riekt en je anders genoodzaakt voelt om dit bij de ACM te melden (en dan vervolgens na levering alsnog melden, omdat dit soort gedrag gewoon niet door de beugel kan). Bij uitblijven van levering kun je een dekkingskoop uitvoeren lijkt mij, maar daar weet ik het fijne niet van. Voeg ook een redelijke termijn (binnen 7 dagen wil je bijvoorbeeld graag een bevestiging dat er gelevered gaat worden binnen 14 dagen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AGoodOne
Helixes schreef op maandag 14 juni 2021 @ 15:06:
Okee, maar wat is de levertijd voor dit product bij deze webshop? Is het op voorraad? Is het product in de nabije toekomst nog leverbaar?

In beginsel moet er - zowel particulier als zakelijk - altijd worden geleverd. Als consument is die positie wel beter te verdedigen. Zakelijk kost het waarschijnlijk te veel geld om er een zaak van te maken (maar, afhankelijk van de voorwaarden, ook niet onmogelijk natuurlijk).

Anyway. Dit gebeurt tegenwoordig meer. Arnout schreef al een artikeltje over een vergelijkbare situatie... Bottom line:

[...]

Mja... Wie vecht om een koe en zo.

Ik had laatst een akkefietje met een webshop gehad waarbij mijn order omwille van administratief gemak is geannuleerd. Ik heb natuurlijk bezwaar gemaakt. Maar goed. Zowel het bedrag als de situatie was het niet waard daar juridische druk achter te zetten. Dat weten ze daar ook dondersgoed, en daarom komen ze er mee weg :Y)

De klantenservice kon in ieder geval niet meer dan mij gelijk geven, maar aangeven dat zij - dat wil zeggen de medewerkers - niets anders konden dan interne richtlijnen te respecteren.
.
toon volledige bericht
Het artikel is af en toe op voorraad, ja. Vanmiddag nog (zie post hierboven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Dan kunnen ze prima leveren. En is er geen reden om de koop te ontbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AGoodOne
LankHoar schreef op maandag 14 juni 2021 @ 16:50:
@AGoodOne zou ze duidelijk sommeren alsnog te leveren gezien de schijf op voorraad is, en dat dit naar onwettige praktijken riekt en je anders genoodzaakt voelt om dit bij de ACM te melden (en dan vervolgens na levering alsnog melden, omdat dit soort gedrag gewoon niet door de beugel kan). Bij uitblijven van levering kun je een dekkingskoop uitvoeren lijkt mij, maar daar weet ik het fijne niet van. Voeg ook een redelijke termijn (binnen 7 dagen wil je bijvoorbeeld graag een bevestiging dat er gelevered gaat worden binnen 14 dagen).
Een dekkingsaankoop is inderdaad niet eens voorgesteld terwijl dit wel zou moeten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AGoodOne
loki504 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 16:54:
Dan kunnen ze prima leveren. En is er geen reden om de koop te ontbinden.
Dat lijkt mij ook logisch, toch is de aankoop ontbonden zonder mijn toestemming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AGoodOne
Ik weet niet goed wat doen, nu. Ik heb een andere promotie gevonden op een andere webshop met nog goedkopere harde schijven.

Dus enerzijds wil ik die 6 schijven toch niet meer nodig, anderzijds zijn dit echt schandalige en duistere praktijken die bestraft moeten worden...

Kan ik ergens klacht indienen tegen de webshop? (Liefst een Belgische instantie)

[ Voor 4% gewijzigd door AGoodOne op 14-06-2021 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Dekkingskoop moet je ook zelf uitvoeren als levering uitblijft.

Maar ik zou ze even bellen en aangeven dat je er niet mee akkoord gaat. En alsnog 6 HDD'S eist tegen de orginele prijs.

En je mag altijd een klacht in dienen bij het AMC. Als er genoeg klachten komen zullen zij vanzelf een onderzoek starten en eventueel boetes uitdelen.

/Edit ook gaat om Belgische shop/wetgeving. Doet testaankoop daar niets mee?

https://www.test-aankoop.be/klagen

[ Voor 14% gewijzigd door loki504 op 14-06-2021 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
AGoodOne schreef op maandag 14 juni 2021 @ 16:51:
Het artikel is af en toe op voorraad, ja. Vanmiddag nog (zie post hierboven).
Okee prima.

Ik weet niet of dit antwoord geeft op al mijn vragen, maar in beginsel geldt dat wanneer er sprake is van een koopovereenkomst, deze door beide partijen moet worden voldaan. Tenzij overmacht, of andere ruimte die aan een of beide partijen door de wet wordt gegeven, of, in sommige gevallen, andere voorwaarden die zijn gesteld aan het koopcontract.

Beperkte bevoorrading is geen reden de koop te ontbinden. Overmacht is meer dat er geen voorraad meer is. Zolang jij bereid bent te wachten, is de verkoper in beginsel verplicht zijn best te doen de leveringen voort te zetten.

In sommige gevallen is het wel mogelijk de koopovereenkomst open te breken wanneer de prijsverschillen te groot worden. Maar goed, daar zul je dan waarschijnlijk een rechter aan te pas moeten laten komen.

Maar goed. Broad strokes. Zonder meer details is het lastig er echt iets over te zeggen...

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
AGoodOne schreef op maandag 14 juni 2021 @ 16:59:
Ik weet niet goed wat doen, nu. Ik heb een andere promotie gevonden op een andere webshop met nog goedkopere harde schijven.
Je bent vrij het voorstel te accepteren en de koop te ontbinden - om vervolgens je geld elders mee naar toe te nemen.
Dus enerzijds wil ik die 6 schijven toch niet meer nodig, anderzijds zijn dit echt schandalige en duistere praktijken die bestraft moeten worden...
Persoonlijk schat ik de kans klein in dat de webshop bestraft wordt, anders dan dat ze waarschijnlijk een klant lichter zijn. Het zal hier gaan om consumentenrecht, en ze hebben zeker niets strafbaars gedaan. Geschillen over levering zijn werkelijk schering en inslag.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AGoodOne
De webshop heeft net men klacht beantwoord:
Het komt er op neer dat ze denken dat de schijven dit jaar niet meer geleverd zullen worden. En dat ze me verder geen oplossing kunnen bieden.

Dat eerste is een dikke leugen want het item was deze morgend gewoon terug beschikbaar. (Wel beperkte voorraad, maar doet er niet toe).

Ik wil iedereen bedanken voor de reacties maar ik heb beslist het zo te laten omdat ik bij een andere webshop een nog betere prijs gevonden heb.

De webshop komt er dus wel weer mee weg, wat eigenlijk onacceptabel is. Maarja ik heb geen zin in een gerechtelijk gevecht te voeren om iets dat ik eigenlijk toch niet meer wil.

Toch wil ik klacht indienen omdat ze onwettelijk gehandeld hebben. Ik ga dadelijk een klacht indienen bij consumentenombudsdienst.be

Bedankt iedereen! Goed om te horen dat ik volledig in mijn recht was!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:20
Heel benieuwd of de andere webshop met de nog betere prijs wél gaat leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leknaas
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-05-2024
Er kunnen altijd voorraadverschillen ontstaan, deze verschillen kunnen door veel redenen ontstaan (verkeerd geteld of pickfouten). Voorraadverschillen komen meestal pas naar boven bij de laatste paar artikelen die gepicked worden.

Afhankelijk van het WMS systeem, is het de vraag hoe vaak de voorraadstand gesynchroniseerd wordt.

De verwachte levertijd is inderdaad de levertijd als blijkt dat de producten èn op voorraad liggen èn er geen vertragingen zijn in het warehouse en bij de vervoerders.

Je hebt de bestelling geplaatst met die verwachtingen. Als ze de verwachtingen niet waar kunnen maken, kun je de order annuleren en je geld terugkrijgen. Dat is toch heel netjes? Ik vind het ook wel netjes dat ze nog hebben aangeboden om het deels te leveren en de rest later. Ook daar kan het zijn dat levering toch langer duurt, of de inkoopprijs duurder is dan voorheen. In ieder geval kan de webshop zeggen: ik kan niet meer leveren dan dit.... En dan kun je dus je geld terug ontvangen.

Als jij betaald, is dat geen garantie dat je de hele bestelling de volgende dag in huis hebt. Vaak bestellen mensen ook nog iets op 4 december en worden ze kwaad dat PostNL het niet op 5 december heeft bezorgd... Tja, je mag als consument ook wel verwachten dat het niet in 100% van de gevallen goed gaat. Als bij iedere bestelling vertragingen zouden ontstaan, dan zou je het wel terugzien in de reviews.

undefined

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthion-nl
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 18-05 19:32
AGoodOne schreef op maandag 14 juni 2021 @ 17:30:

Toch wil ik klacht indienen omdat ze onwettelijk gehandeld hebben. Ik ga dadelijk een klacht indienen bij consumentenombudsdienst.be

De vraag is nu ben jij een NLer die iets gekocht heeft in belgie of andersom of een belg die heeft iets gekocht heeft in belgie.
De meeste adviezen hierboven gelden voor het Nederlandse consumentenrecht..
Als het Nederlandse consumentrecht van toepassing is kun je beter klagen bij nederlandse instanties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AGoodOne
Leknaas schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 00:43:
Er kunnen altijd voorraadverschillen ontstaan, deze verschillen kunnen door veel redenen ontstaan (verkeerd geteld of pickfouten). Voorraadverschillen komen meestal pas naar boven bij de laatste paar artikelen die gepicked worden.

Afhankelijk van het WMS systeem, is het de vraag hoe vaak de voorraadstand gesynchroniseerd wordt.

De verwachte levertijd is inderdaad de levertijd als blijkt dat de producten èn op voorraad liggen èn er geen vertragingen zijn in het warehouse en bij de vervoerders.

Je hebt de bestelling geplaatst met die verwachtingen. Als ze de verwachtingen niet waar kunnen maken, kun je de order annuleren en je geld terugkrijgen. Dat is toch heel netjes? Ik vind het ook wel netjes dat ze nog hebben aangeboden om het deels te leveren en de rest later. Ook daar kan het zijn dat levering toch langer duurt, of de inkoopprijs duurder is dan voorheen. In ieder geval kan de webshop zeggen: ik kan niet meer leveren dan dit.... En dan kun je dus je geld terug ontvangen.

Als jij betaald, is dat geen garantie dat je de hele bestelling de volgende dag in huis hebt. Vaak bestellen mensen ook nog iets op 4 december en worden ze kwaad dat PostNL het niet op 5 december heeft bezorgd... Tja, je mag als consument ook wel verwachten dat het niet in 100% van de gevallen goed gaat. Als bij iedere bestelling vertragingen zouden ontstaan, dan zou je het wel terugzien in de reviews.
toon volledige bericht
Het gaat me niet om de levertijd. Ik ben was helemaal ok met het lange wachten. Dat kan je ook afleiden uit mijn originele post.

Wat ik niet kunnen vind is dat zonder mijn toestemming de verkoop ontbonden is zonder gegronde reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AGoodOne
Arthion-nl schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 05:09:
[...]

De vraag is nu ben jij een NLer die iets gekocht heeft in belgie of andersom of een belg die heeft iets gekocht heeft in belgie.
De meeste adviezen hierboven gelden voor het Nederlandse consumentenrecht..
Als het Nederlandse consumentrecht van toepassing is kun je beter klagen bij nederlandse instanties.
Belgische klant bij Belgische webshop. Dus moet ik het in België aangeven natuurlijk 😉

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AGoodOne
Sebas1979 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 00:12:
Heel benieuwd of de andere webshop met de nog betere prijs wél gaat leveren.
Ja hoor, mijn bestelling is zelfs al verzonden en wordt verwacht donderdag aan te komen.

(Er stond op de website: vroegste levering: 28 juni). Onverwachts snel dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

AGoodOne schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 08:06:
Belgische klant bij Belgische webshop. Dus moet ik het in België aangeven natuurlijk 😉
De meeste adviezen die je kreeg gaan op voor kopen bij een shop als Nederlander. In Nederland geldt een andere Wet dan in Belgie, dus heb je van velen (waaronder van mij) verkeerde adviezen gehad. Tip voor de volgende keer: even aangeven dat je bij een Belgische shop besteld hebt, omdat een ander recht op jou van toepassing is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

AGoodOne schreef op maandag 14 juni 2021 @ 17:30:
Dat is dus maar de vraag, vele adviezen in dit topic gingen ervan uit dat eea onder Nederlands recht viel, maar is dus Belgisch. ;) Het is dus mooi dat je alsnog een betere deal hebt weten te vinden bij een andere Belgische shop! ;)

[ Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 15-06-2021 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Nu online

LankHoar

Langharig tuig

@AGoodOne mooi dat je een voor jou nog betere deal hebt kunnen vinden, en die ook daadwerkelijk geleverd lijkt te worden. Je zou een goed burger zijn door dit alsnog even bij de lokale (Belgische) autoriteit te melden, want dit kan natuurlijk niet door de beugel. In Nederland heet dit de ACM, de Belgische ken ik de naam niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstoel
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-06 18:26
[b]Tip voor de volgende keer: even aangeven dat je bij een Belgische shop besteld hebt, omdat een ander recht op jou van toepassing is.
Offtopic: ik weet niet of het anderen ook opgevallen is, maar doordat TS meermalig het woord "nochtans" gebruikte was het voor mij al duidelijk dat het hier een Belg betreft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AGoodOne
LankHoar schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 10:46:
@AGoodOne mooi dat je een voor jou nog betere deal hebt kunnen vinden, en die ook daadwerkelijk geleverd lijkt te worden. Je zou een goed burger zijn door dit alsnog even bij de lokale (Belgische) autoriteit te melden, want dit kan natuurlijk niet door de beugel. In Nederland heet dit de ACM, de Belgische ken ik de naam niet van.
Dit keer was het een Nederlandse webshop haha. Nederlandse webshops kennen duidelijk de wet beter dan de Belgische 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar
  • Nu online

LankHoar

Langharig tuig

mstoel schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 10:51:
[...]

Offtopic: ik weet niet of het anderen ook opgevallen is, maar doordat TS meermalig het woord "nochtans" gebruikte was het voor mij al duidelijk dat het hier een Belg betreft ;)
Dit was mij nochtans niet opgevallen om eerlijk te zijn.

@AGoodOne oh geloof me, ook Nederlandse webshops nemen genoeg loopjes met de wet :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

AGoodOne schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 15:45:
Dit keer was het een Nederlandse webshop haha. Nederlandse webshops kennen duidelijk de wet beter dan de Belgische 😉
Belgische webshops hebben zich ook te houden aan een andere Wet. ;) Dus of zij zich wel of niet aan de Wet houden, is - zeker als je niet met de materie bekend bent - kunnen wij niet bepalen.

[ Voor 17% gewijzigd door CH4OS op 15-06-2021 16:35 ]

Pagina: 1