Wat zijn goede plekken om headset research te doen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeonzs
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03:48
Hallo iedereen,

Ik heb nu langere tijd al (november 2017) een Razer Kraken 7.1 V2 en ben tot zover redelijk tevreden (het nep leer op de hoofdband snippert los sinds een jaartje).

Sinds september vorig jaar ben ik met setup een beetje aan het upgraden; nieuwe pc gebouwd, nieuw scherm, nieuwe speakers en zou ook graag een wat higher-end headset willen.

Eerst keek ik naar de Razer Nari Ultimate als vervanger omdat deze ook wireless te gebruiken is, maar toen ik een beetje ging googlen kwam ik via deze site https://www.soundguys.com/best-gaming-headsets-12877/ de Audeze Mobius tegen, maar die blijkt overal uitverkocht te zijn of niet eens meer leverbaar.

Wat ik mij afvroeg is of er websites zijn die jullie aanraden om het een en ander te vergelijken of dat jullie een headset kunnen aanraden waarbij geluids kwaliteit voorop staat, budget houd denk ik rond 500 euro wel een beetje op.

Bij voorbaat dank. _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Op je oren zetten ;-) das de beste manier.

Dat is lastig met koptelefoons. Maar als je ergens de mogelijkheid hebt om een aantal te beluisteren zou ik dat zeker doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeonzs
Waah schreef op zondag 13 juni 2021 @ 20:05:
Op je oren zetten ;-) das de beste manier.

Dat is lastig met koptelefoons. Maar als je ergens de mogelijkheid hebt om een aantal te beluisteren zou ik dat zeker doen.
Niet zo makkelijk dus als beetje specs vergelijken en reviews bekijken voor CPUs en GPUs, best logisch in hindsight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
xeonzs schreef op zondag 13 juni 2021 @ 20:09:
[...]

Niet zo makkelijk dus als beetje specs vergelijken en reviews bekijken voor CPUs en GPUs, best logisch in hindsight.
Geluid is nogal.... Persoonlijk. Ja, je kunt allerlei specs tegen elkaar houden (helaas gebruiken audio fabrikanten allemaal verschillende meetmethode). En er alsnog achter komen dat je het fijn vind dat de bass lekker hard is... Ook al is het niet "correct".

Je kan wel reviews opzoeken natuurlijk op YouTube oid. Maar onthoud dat er altijd persoonlijke voorkeur aan zit.

Bij LTT hebben ze wel eens wat headsets vergeleken specifiek voor gaming. Maar denk niet in je price range (vaak meer betaalbaar).

Maar zou een normale headset + microfoon niet een betere optie zijn? Heb je waarschijnlijk én een betere microfoon.... En beter geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeonzs
Waah schreef op zondag 13 juni 2021 @ 20:23:
[...]

Geluid is nogal.... Persoonlijk. Ja, je kunt allerlei specs tegen elkaar houden (helaas gebruiken audio fabrikanten allemaal verschillende meetmethode). En er alsnog achter komen dat je het fijn vind dat de bass lekker hard is... Ook al is het niet "correct".

Je kan wel reviews opzoeken natuurlijk op YouTube oid. Maar onthoud dat er altijd persoonlijke voorkeur aan zit.

Bij LTT hebben ze wel eens wat headsets vergeleken specifiek voor gaming. Maar denk niet in je price range (vaak meer betaalbaar).

Maar zou een normale headset + microfoon niet een betere optie zijn? Heb je waarschijnlijk én een betere microfoon.... En beter geluid
Ik zat er inderdaad naar te kijken, maar we zitten in een klein huurhuisje dus ruimte voor een groter bureau is er niet echt, de mic zou dan dus precies voor me case (die op het bureau staat) te komen staan, ook wil ik vaak dus ruimte besparen waar het kan.

Dit is ook voor mij de eerste keer dat ik iets high-end zoek, nog steeds geen DAC setups ofzo, maar niet meer de razer high end als het limiet beschouwen.

Ik had laatst van werk de Bose Noise Canceling Headphones 700 gekregen, 330 euro op coolblue, ook niet bepaalt goedkoop en idd goede kwaliteit, goede NC, comfortable, maar er zit een delay in, denk net aan een seconde, hierdoor is het SUPER irritant voor gebruik bij videos en gaming en alleen goed voor gebruik in trein, datacenter en thuis-werken.

Wat ik in de tussentijd ben tegengekomen is de HyperX Cloud Orbit S, volgens het artikel:
Notable mentions:
HyperX Cloud Orbit S: This is a great option for the person who wants something as good as Audeze Mobius, but doesn’t necessarily need every feature under the sun. The Cloud Orbit S is based on the Mobius, with the same 100mm planar magnetic drivers and 3D audio features, but it jettisons the Bluetooth support. Plus it’s $70 cheaper.
Deze zou theoretisch de zelfde maat kwa geluidkwaliteit moeten zijn, alleen dan niet draadloos, maar das niet echt een probleem aangezien ik meeste dingen nog steeds bedraad heb (alleen me 5GHz wifi niet, was cat6 wel beetje beu) en gelijk 150-250 goedkoper dan de Mobius op Coolblue en Amazon respectively.

[ Voor 0% gewijzigd door xeonzs op 13-06-2021 20:59 . Reden: typo ]