Energiebeheer windows 10 business Processorstatus

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndromedaDiablo
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-05-2024
Mijn vraag

In windows 10 home en prof kan je de processor via energieinstellingen verlagen zodat de bijvoorbeeld de laptop niet zo warm wordt en zuiniger draait. Waarom kan dit niet in windows 10 business en is er eventueel een programma hiervoor om dit wel te doen of een andere menthode? Ik kan het niet vinden helaas.

Wat heb ik al gedaan:

Alles doorzocht en google doorgespit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iYnjTNxOBfzDjRuEZr-oVwzPvRA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/HmT6mQ3wd6LjXNgwgSANH83Y.png?f=user_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:22

Tazzios

..

is het nuttig?
De cpu zal dan langer bezig voordat deze weer in zuinige modus kan ondertussen zit jij te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-09 14:35

TommieW

Numa numa.

Zover ik kan vinden, bestaat "Windows 10 Business" niet. Dus om te beginnen: welke versie hebben we het over? Als het "Windows 10 Pro for Workstations" is, dan zou het al wat logischer zijn, dat is ook niet gemaakt om op een laptop te draaien.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndromedaDiablo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jjb0qGbv7FaPNHp_4bkII79MRBY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Qd6SMa7H8bf9vbnA1AplKLM1.png?f=fotoalbum_large

Is toch echt windows 10 business ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndromedaDiablo
Tazzios schreef op zondag 13 juni 2021 @ 19:08:
is het nuttig?
De cpu zal dan langer bezig voordat deze weer in zuinige modus kan ondertussen zit jij te wachten.
Wil gewoon kunnen schakelen tussen 100% en 50%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

AndromedaDiablo schreef op zondag 13 juni 2021 @ 20:43:
Is toch echt windows 10 business ?
Ja, maar @TommieW heeft er nog nooit van gehoord ;o)

Anyway, het is dus een gemanagede versie van Windows en je moet de maker van die versie - in jouw geval Hewlett Packhard dus - benaderen om te vragen waarom bepaalde functionaliteit er uit gesloopt is. En of ze een workaround hebben.

OTOH bestaat er ook een kans dat ze 't alleen uit het Energy Profile hebben gesloopt en dat je in een ander profile wel die keuze hebt

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1