Welke component in deze PC is stuk?
Ik zal proberen het kort te houden.
3 a 4 jaar geleden heb ik voor een maat van mij een PC gebouwd. Hij belt mij vandaag dat zn PC het niet meer doet. Gisteren had hij een scherm-freeze en heeft hem geforceerd afgesloten. Wanneer hij nu opstart gaan de fans aan, maar er is geen beeld, geen bios, niks. De fans draaien 10~20 sec en dan start hij opnieuw op in een oneindige loop. Hij vertelde mij dat hij al vaker scherm-freeze had tijdens het spelen van League of Legends en dat hij dan opnieuw op moest starten.
Ik heb zn PC open gehaald en het was een dikke stof en nicotine bende. De CPU koeler zat compleet verstopt.
Ik heb het volgende geprobeerd:
SATA los halen en opstarten
GPU eruit en video output van moederbord gebruiken
RAM loshalen, schoonmaken, verwisselen, enkel en dubbel en zonder opstarten
Alle kabels los en opnieuw vast maken
Alles resulteerd in niet eens een BIOS scherm (De case is zonder BIOS speaker, dus ik weet niet of er bliepjes zijn).
Dit is de PC:
Ik kan er denk ik van uit gaan dat er iets stuk is. De vraag is wat. Alles was destijds nieuw gekocht.
Is er iemand die mij met deze info kan vertellen wat er vervangen moet worden om hem weer werkende te krijgen? Hij is verder tevreden met deze PC. Hij gebruikt hem alleen voor browsen, office, films kijken en League of Legends spelen.
Bij voorbaat dank.
Ik zal proberen het kort te houden.
3 a 4 jaar geleden heb ik voor een maat van mij een PC gebouwd. Hij belt mij vandaag dat zn PC het niet meer doet. Gisteren had hij een scherm-freeze en heeft hem geforceerd afgesloten. Wanneer hij nu opstart gaan de fans aan, maar er is geen beeld, geen bios, niks. De fans draaien 10~20 sec en dan start hij opnieuw op in een oneindige loop. Hij vertelde mij dat hij al vaker scherm-freeze had tijdens het spelen van League of Legends en dat hij dan opnieuw op moest starten.
Ik heb zn PC open gehaald en het was een dikke stof en nicotine bende. De CPU koeler zat compleet verstopt.
Ik heb het volgende geprobeerd:
SATA los halen en opstarten
GPU eruit en video output van moederbord gebruiken
RAM loshalen, schoonmaken, verwisselen, enkel en dubbel en zonder opstarten
Alle kabels los en opnieuw vast maken
Alles resulteerd in niet eens een BIOS scherm (De case is zonder BIOS speaker, dus ik weet niet of er bliepjes zijn).
Dit is de PC:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler | € 186,- | € 186,- |
1 | Moederborden | ASRock Fatal1ty AB350 Gaming-ITX/ac | € 110,01 | € 110,01 |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1050 Ti OC 4G | € 199,- | € 199,- |
1 | Interne harde schijven | Seagate Barracuda, 1TB | € 35,30 | € 35,30 |
1 | Behuizingen | Fractal Design Define Nano S Zwart | € 68,59 | € 68,59 |
1 | Monitoren | BenQ GW2470H Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z F4-3200C16D-16GTZB | € 99,83 | € 99,83 |
1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 10 CM 400W | € 0,- | € 0,- |
1 | Solid state drives | Samsung 850 EVO 500GB | € 63,99 | € 63,99 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 762,72 |
Ik kan er denk ik van uit gaan dat er iets stuk is. De vraag is wat. Alles was destijds nieuw gekocht.
Is er iemand die mij met deze info kan vertellen wat er vervangen moet worden om hem weer werkende te krijgen? Hij is verder tevreden met deze PC. Hij gebruikt hem alleen voor browsen, office, films kijken en League of Legends spelen.
Bij voorbaat dank.