Synology 2e NAS, liefst 4 bay

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15:23
Ik heb een Xpenology NAS, 3x4 TB en werkt op zich ok. Ik kan 6.98 TB gebruiken (SHR). Ik heb opslag problemen nu EN ik ben het zat op een gesimuleerde omgeving te werken en wil daarom een 2e NAS erbij. Lijkt mij ook handig om replication te hebben voor bepaalde mappen.

Ik zit te denken aan: pricewatch: Synology DS920+

4 Bays dus prima voor toekomst naast mijn huidige NAS. Ik wil het liefst een Synology NAS die pas gereleased ivm updates etc.

Ik heb nog 2 2TB schijven liggen die ik erin wil stoppen, voorlopig is 1TB dan voldoende. Ik heb de RAID check van synology gedaan en ik kan erna nog 2 8 TB erin stoppen en dan aardig wat over houden. Ik las alleen een tijd terug dat SHR niet veilig meer is (wbt redundancy). IS dat echt zo?

En is mijn keus een interessante optie?

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-01 11:15

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Puur een observatie: DSM 7, komt binnenkort uit, draait zelfs nog op modellen uit de x13-series zoals DS213j dus qua support/updates hoef je niet specifiek het allernieuwste qua hardware (en prijs) in huis te halen. ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• TweakerVincent
MAX3400 schreef op zondag 13 juni 2021 @ 15:28:
Puur een observatie: DSM 7, komt binnenkort uit, draait zelfs nog op modellen uit de x13-series zoals DS213j dus qua support/updates hoef je niet specifiek het allernieuwste qua hardware (en prijs) in huis te halen. ;)
das waar. Ik las net dat de 920+ alleen gigabit lan heeft. En ik ben nog aan het zoeken hoeveel drivers je kunt aansluiten. meer dan 4 volgens mij met e-sata en Nvme.

die 2 tb schijven zijn niet NAS bestemd maar goed wat moet ik er anders mee.

betaalbare Synolgies met > 1 gbit kan ik niet vinden :(

[ Voor 12% gewijzigd door TweakerVincent op 13-06-2021 15:37 ]

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

TweakerVincent schreef op zondag 13 juni 2021 @ 15:31:
[...]

das waar. Ik las net dat de 920+ alleen gigabit lan heeft. En ik ben nog aan het zoeken hoeveel drivers je kunt aansluiten. meer dan 4 volgens mij met e-sata en Nvme.
Je kan een externe module met 5 disks koppelen. De NVMe sloten zijn alleen voor disk cache.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-01 22:53
TweakerVincent schreef op zondag 13 juni 2021 @ 15:31:
betaalbare Synolgies met > 1 gbit kan ik niet vinden :(
De 920+ heeft wel dubbel ethernet. Je kunt met link aggregation dus meer bereiken dan 1 Gbps.

• TweakerVincent
Microkid schreef op zondag 13 juni 2021 @ 15:54:
[...]

Je kan een externe module met 5 disks koppelen. De NVMe sloten zijn alleen voor disk cache.
ah dus niet voor storage snel over LAN pompen. Tnx!

• TweakerVincent
Djarune schreef op zondag 13 juni 2021 @ 15:58:
[...]

De 920+ heeft wel dubbel ethernet. Je kunt met link aggregation dus meer bereiken dan 1 Gbps.
Ja las ik net, maar ik kan volgens mij niet mijn windows pc makkelijk via link agg. 2 gbits halen?

Kan ik dan 2 gigibit kabels connecten aan mijn swithc en die met 1 kabel (2.5 gb bv) conneceten aan mijn pc? Of moet ik echt 2 connectie maken, dus pc 2 lan kabels aan switch en switch 2 lan kabels naar synology?

[ Voor 6% gewijzigd door TweakerVincent op 13-06-2021 16:08 ]

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:44

Tazzios

..

TweakerVincent schreef op zondag 13 juni 2021 @ 16:07:
[...]
Ja las ik net, maar ik kan volgens mij niet mijn windows pc makkelijk via link agg. 2 gbits halen?

Kan ik dan 2 gigibit kabels connecten aan mijn swithc en die met 1 kabel (2.5 gb bv) conneceten aan mijn pc? Of moet ik echt 2 connectie maken, dus pc 2 lan kabels aan switch en switch 2 lan kabels naar synology?
Je switch moet het ook ondersteunen.
Voor windows zijn er ook opties
https://www.intel.com/con...io/ethernet-products.html
https://forum.odroid.com/viewtopic.php?t=37701

[ Voor 6% gewijzigd door Tazzios op 13-06-2021 16:14 ]

• TweakerVincent
ok interessant! tnx

Verder is deze NAS prima toch?

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:44

Tazzios

..

TweakerVincent schreef op zondag 13 juni 2021 @ 16:06:
[...]

ah dus niet voor storage snel over LAN pompen. Tnx!
read and write cache dus ook zal ook helpen om vaak en recente geraadpleegde bestanden snel te kunnen benaderen
https://kb.synology.com/e...genericssdcache?version=6
TweakerVincent schreef op zondag 13 juni 2021 @ 16:17:
[...]

ok interessant! tnx

Verder is deze NAS prima toch?
misschien zelfs wat overkill maar andere 4bay modelen zijn niet veel goedkoper.

Mogelijke goedkopere opties
pricewatch: Synology DiskStation DS418Play intel soc 2nic
pricewatch: Synology DiskStation DS418 realtek soc 1 nic
pricewatch: Synology DS420J realtek soc 2 nic

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-01 22:53
TweakerVincent schreef op zondag 13 juni 2021 @ 16:07:
[...]

Nee dat kan niet. Je kan wel 1 Gbps halen met de pc en tegelijkertijd 1 Gbps halen met een andere pc / tv etc. Als je 2x ethernet gebruikt op je pc kan het wel iets sneller.

• TweakerVincent
Tazzios schreef op zondag 13 juni 2021 @ 16:42:
[...]

read and write cache dus ook zal ook helpen om vaak en recente geraadpleegde bestanden snel te kunnen benaderen
https://kb.synology.com/e...genericssdcache?version=6

[...]

misschien zelfs wat overkill maar andere 4bay modelen zijn niet veel goedkoper.

Mogelijke goedkopere opties
pricewatch: Synology DiskStation DS418Play intel soc 2nic
pricewatch: Synology DiskStation DS418 realtek soc 1 nic
pricewatch: Synology DS420J realtek soc 2 nic
ik ken mijzelf en ga wss deze hardcore gebruiken.

Stel dat ik nu 2x2tb erin prik en dan later 3x8tb oid. dan kan ik dus eSATA kiezen., maar dan moet hij los (update: ik zie dat er een erg dure expansion unit bestaat)? hangen erop of kan ik dan bestaande 2x2tb veranderen naar 3x8tb + 2tb (dus 1 eruit) en dan realtime zonder veel te moeten copieren? Met SHR kan dat wss wel toch of niet?

• TweakerVincent
Mss is deze ook wel ok: pricewatch: Synology DiskStation DS1621+

Dan ga ik wel huidige xpenology nas uitfaseren

• TweakerVincent
Ik overweeg mss toch de 6 of zelfs 8bay. voornamelijk voor future ivm 10gbit optie via pcie. 8 bay omdat die maar 100 euro duurder is.

pricewatch: Synology DiskStation DS1821+
pricewatch: Synology DiskStation DS1621+

• TweakerVincent
Dan de vraag welke HDD erin. Ik zat te denken aan 2x 6TB: pricewatch: Toshiba N300 (Bulk, 128MB cache), 6TB

en dan 2 losse oude 2x2tb erin en later wss mijn 3x3tb migreren naar de nieuwe nas.
Vind die 6tb tricky want review is niet best maar al die reviews van nas schijven hebben iets aan te merken?

• TweakerVincent
Mijn NAS gebruik ik af en toe, maar surveillance cam schrijf continu 4 streams naar de HDD’s. Ik kan dan volens mij het beste 3x8tb surveillance hdd’s erin proppen aangezien dat 95% van de tijd bezig is?

• 1Kb
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-12-2025

1Kb

Niet wat je zoekt maar ter illustratie wat ook mogelijk is:
https://azerty.nl/product...1rzwyZEAQYAiABEgJRCvD_BwE

Let op de tekst:
U kunt een QNAP QM2-uitbreidingskaart installeren om M.2 SSD-caching/10GbE-connectiviteit toe te voegen; een compatibele draadloze kaart om de TS-473 te gebruiken als draadloos toegangspunt, en een eenvoudige grafische kaart om uw systeemprestaties naar een hoger plan te tillen voor 4K-videoprestaties

Met andere woorden, via een uitbreidingskaart die in de qnap de monteren is kan extra functionaliteit worden toegevoegd waaronder 2,5g of 10g
Pagina: 1